Fulbert:
vår skolsyster på vår skola vill häldre leka psykolog än att hålla sig till sitt jobb. jag tycker att en skolsyster ska vara skolsyster, typ plåstra om små skitungar som har ramlat på en sten eller någet.
Jag förstår hur du menar. Men samtidigt ingår det ju faktiskt i skolsköterskans ansvar, att även tänka på elevernas psykiska hälsa. Sen att "leka" psykolog är kanske att ta i, ibland kan det ju göra saker och ting värre om man "rotar" på fel ställen där ens kunskaper inte räcker till.
Men att ringa hem bara för att man kännt sig trött, utan att veta något mer är ju lite att ta i. Sen vet ju inte jag vad du berättade mer eller några detaljer...
Jakob_E:
Många? Jag skulle gissa på att det är ytterst få som inte har möjligheten att leka och ha kul med sina vänner på loven. Naturligtvis finns det också några enstaka som inte har några vänner (vare sig live eller online) så vist finns det de som har tråkigt, men så jättemånga tror jag inte att det är.
Jag tror det är många fler än man tror. Bakom fasaden kan det dölja sig ganska mycket, hur bra det än ser ut på utsidan. Sen har jag verkligen inte sagt att det skulle vara alla barn, MÅNGA barn har jätteroliga lov, åker utomlands, till landet, leker med kompisarna, tränar ja vad vet jag. men så finns det dem som varken har råd eller möjligheterna att åka iväg eller göra roliga saker. Familjer där ekonomin sätter hinner, missbruksfamiljer, dåligt med kompisar osv.
påvägattblisyrra:
men så finns det dem som varken har råd eller möjligheterna att åka iväg eller göra roliga saker. Familjer där ekonomin sätter hinner
Vad skulle pengar ha att göra med att ha roligt? Där jag växte upp åkte ingen bort på loven och vi hade minst lika kul för det och längtade efter dom. Pengar har inget med att ha roligt att göra.
Jakob_E:
Vad skulle pengar ha att göra med att ha roligt? Där jag växte upp åkte ingen bort på loven och vi hade minst lika kul för det och längtade efter dom. Pengar har inget med att ha roligt att göra.
Det kan ha! Kompisarna kan ju vara bortresta, man kanske behöver hjälpa till hemma, jobba osv.
påvägattblisyrra:
Kompisarna kan ju vara bortresta, man kanske behöver hjälpa till hemma, jobba osv.
Naturligtvis kan någon vara borta, naturligtvis jobbar man nått lov varje år och naturligtvis behöver man regelbundet hjälpa till hemma. Ingen av dessa saker är på något vis ett hinder för att också ha kul under lovet? Särskilt i dag då så många har en så stor del av sitt kontaktnät online.
påvägattblisyrra:
Vad spännande! Läser du skolsköterskeutbildningen i Skövde?
Neej, långt ifrån, jag läser första året i Luleå
cinkomalalle:
Neej, långt ifrån, jag läser första året i Luleå
Jaha finns just skolsköterskeutbildningen där också?
påvägattblisyrra:
Jaha finns just skolsköterskeutbildningen där också?
Ah, nej jag läser till sjuksköterska, vill fortsätta vidare inom akutsjukvården efter det och gärna jobba på fjällräddningen.
cinkomalalle:
Ah, nej jag läser till sjuksköterska, vill fortsätta vidare inom akutsjukvården efter det och gärna jobba på fjällräddningen.
Jaha, jag fattade det som att du också läste till just skolsköterska!
Tråden låst på grund av inaktivitet