Under veckodagarna internat. Varannan helg bor jag hemma i en ~450 kvm villa
Ett rum och kök på 39 kvadrat
Stuga på landet
har jag skrivit i tråden?
etta, 37 kvadrat, balkong, toalett med dusch, riktigt kök med ugn, sovalkov, två trappor upp fyra minuters gångavstånd från centrum. Lägger ev upp bilder när jag typ, diskat.
Bor i en rymlig villa med eget rum. Modernt, fräscht. Ligger utanför staden i en av kommunens större förorter. En trevlig sådan.
i ett rum i mor och fars kedjehus i tumba. tjoho
Jag bor i Finland i liten by 🙂
I lägenhet med min syster och hennes son
Chibibbi:
Bor i en rymlig villa med eget rum. Modernt, fräscht. Ligger utanför staden i en av kommunens större förorter. En trevlig sådan.
pris?
Postorderhoran:
har jag skrivit i tråden?
etta, 37 kvadrat, balkong, toalett med dusch, riktigt kök med ugn, sovalkov, två trappor upp fyra minuters gångavstånd från centrum. Lägger ev upp bilder när jag typ, diskat.
Trivs du där nu? Minns att du förut ville bo kvar hemma.
isola:
Trivs du där nu? Minns att du förut ville bo kvar hemma.
visst, trivs med boendet men trivs ej med socialen och deras jävla krav på mig. Vet att jag inte kan sitta på mitt feta (eller jag menade beniga) arsle och bara håva in pengar ifrån dem, men jag förstår inte hur de kan tro att jag blir frisk av att stressa mig som ett as och tvinga mig till psykolog.
Hade inget emot att gå till psykologen och gjorde det (med undantag av kanske 2 ggr på ett halvår som jag glömt/sjukanmält) men när de säger att jag MÅSTE gå där för att jag verkligen MÅSTE bli frisk nu, då funkar det liksom inte längre.
Gråter och känner mig instängd, blottad och våldtagen. typ. Blir därför extra arg på folk som ogillar socialbidragstagare, det är liksom ingen dans på rosor.
Postorderhoran:
men när de säger att jag MÅSTE gå där för att jag verkligen MÅSTE bli frisk nu, då funkar det liksom inte längre.
Det är ju bra att de "bryr" sig och vill att du ska gå till psykolog. Hellre det än att neka dig bidrag och säga att du ska klara dig bäst du vill alt skaffa jobb.
isola:
Det är ju bra att de "bryr" sig och vill att du ska gå till psykolog. Hellre det än att neka dig bidrag och säga att du ska klara dig bäst du vill alt skaffa jobb.
det är ett krav, går jag inte till psykolog förlorar jag min lägenhet.
Blir ledsen eftersom både psykolog och jag är överens om att han kanske inte kan hjälpa mig utan jag måste hjälpa mig själv när tiden är mogen. Jag tycker inte det ger någonting att prata direkt, finns så många fler som mår sämre och faktiskt mår bättre efter psykologtid, vill inte ta upp tid för dem bara för att soc tror att det är bra.
Postorderhoran:
ch jag är överens om att han kanske inte kan hjälpa mig utan jag måste hjälpa mig själv när tiden är mogen.
Att prata är ju alltid bra, men man måste själv känna att det ger någonting. Kan du inte be honom att skriva ett intyg till soc?
isola:
Att prata är ju alltid bra, men man måste själv känna att det ger någonting. Kan du inte be honom att skriva ett intyg till soc?
ska säga till honom att soc pressar mig till att gå till honom. Tror han bankar vett i dem då, då han hela tiden annars är noga med att hitta sätt för mig att få bestämma över mitt liv och vardag, eftersom flickor med mycket liten möjlighet att påverka och fatta beslut mycket ofta drabbas av ätstörningar, då matintag i princip är det enda man kan kontrollera då.
Behöver dock inte oroa mig så jättemycket, den kassa läkarvården jag får för mina magproblem ger mig redan ätstörningar jag ej kan rå för så.
Blev arg på allt nu.