Aviseringar
Rensa alla

hur FAN?


blum
 blum
Ämnesstartare

Alltså, hur orkar och hinner folk träna? FÖRSTÅR INTEEEEEE

har skola 8-16.30 och är helt död när jag kommer hem + måste göra läxor? orkar springa typ en gång i veckan när jag slutat tidigt eller haft sovmorgon, men det räcker ju knappast om man vill gå ner i vikt :(((

döper denna tråd till: hjälp maja att sluta vara fet [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

man orkar när man väl kommit in i det och vant sig


   
SvaraCitera

Du bestämmer dig för att träna vissa dagar under vissa tider och så tar du dig tiden och orken att göra det. Finns inga genvägar [cute]


   
SvaraCitera

Träna på morgonen, direkt när du kommer hem eller innan du ska sova. Du behöver ju egentligen inte träna mer än 1 timme effektiv ifall du gör det flera gånger i veckan.


   
SvaraCitera

Jag brukade skita i alla läxor som inte var viktiga när jag gick på gymnasiet, men det går ju bara ifall man har lätt att lära sig tyvärr. Du kan ju kanske samla alla läxor på en dag och träna på de andra? :/


   
SvaraCitera

Lindblom:

har skola 8-16.30 och är helt död när jag kommer hem + måste göra läxor? orkar springa typ en gång i veckan när jag slutat tidigt eller haft sovmorgon, men det räcker ju knappast om man vill gå ner i vikt :(((

Har jobb 8-17 fast jag slipper läxor förstås. Men hemligheten är att sätta upp ett schema och ALDRIG NÅGONSIN bryta det. Alltså, kom hem och vila ut en stund, sedan när klockan är till exempel 18 så börja träna.

Att försena detta bara med ett par minuter är ödestigert.


   
SvaraCitera

Därför har jag en dans jag betalar för. Ska man lägga ut tusen spänn ska man fanimej träna också.


   
SvaraCitera

Det är inte lätt att försöka hinna med allt. Jag brukade träna fyra gånger i veckan och ibland hann jag inte göra alla läxor och så. Men om du planerar in vad du ska göra varje dag och följer planeringen så ska det inte vara några problem[smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jag brukade skita i alla läxor som inte var viktiga när jag gick på gymnasiet, men det går ju bara ifall man har lätt att lära sig tyvärr. Du kan ju kanske samla alla läxor på en dag och träna på de andra? :/

Ja alltså har alltid gjort så, men uppsatser etc måste man ju göra + har matte att göra varje dag :<
det största problemet är mest att jag är så jävla trött

vhfaj:

Men hemligheten är att sätta upp ett schema och ALDRIG NÅGONSIN bryta det. Alltså, kom hem och vila ut en stund, sedan när klockan är till exempel 18 så börja träna.

aa har tänkt så, men så krockar det alltid med mat. är jämt hungrig när jag kommer hem och sen kan man ju inte direkt springa så fort man ätit klart.

vhfaj:

Att försena detta bara med ett par minuter är ödestigert.

märkt det [blush]


   
SvaraCitera

Skola -> Gym -> Läxa-> Sova. Vänta, vart är min fritid?!


   
SvaraCitera

Lindblom:

aa har tänkt så, men så krockar det alltid med mat. är jämt hungrig när jag kommer hem och sen kan man ju inte direkt springa så fort man ätit klart.

Du äter du fel. vad har du för kostvanor?

Lindblom:

märkt det

Jag också. Jag har lärt mig av egen erfarenhet. Skjuter man på det en minut blir den minuten 30 minuter efter en vecka.


   
SvaraCitera

Börjar du träna någon dag mer i vecka tror jag du kommer kunna prestera bättre med läxorna. Man behöver stunder då man rensar systemet. När jag skrev alla rapporter osv i Danmark, de var under de dagarna som jag behövde som mest att spela fotboll en timma etc.[smile]


   
SvaraCitera

man tränar inte [sad]
kan du inte bara promenera eller så varje dag typ efter skolan? [smile]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Ja alltså har alltid gjort så, men uppsatser etc måste man ju göra + har matte att göra varje dag :<
det största problemet är mest att jag är så jävla trött

Ät bra frukost. Gröt t.ex. [y] Drick mycket vatten under dagen, käka bra vid lunchen, osv. Kanske gör allt det redan? [crazy]


   
SvaraCitera
Correh

Sluta och klaga och gör det bara.


   
SvaraCitera