Hej jag har en fråga och det är hur man fixar turbo till sin bil, ska man dra till en verkstad och isf vilken eller ska man göra det själv?
Fick körkort igår så nu börjar man tänka efter lite .
Jag har en Golf 1.6 kombi (Mammas bil) 2003. Tänkte chippa motorn sen
man köper en turbo och lite silvertejp, sen är de bara att tejpa fast den!
nej men alltså om du inte har så bra koll på bilar och motorer så kan du nog glömma att turbokonvertera om du inte har stor plånbok. och om du har en stor pllånbok är de bättre att köpa en annan bil med turbo.
Väääldigt mycket jobb. Om man skapar en tråd här om hur så är det redan kört...
Myksa:
Om man skapar en tråd här om hur så är det redan kört...
word!
lär dig köra bilen innan du ska ha turbo pysen..
sen kan du inte bygga dit turbo lika lätt som martin timell lägger in en ny golvmatta utan du lä veta allting om en motor!
och när du kan det så lägger man inte upp en tråd här utan på ett turbo forum(turboperformanceclub,savaturbo etc.
K, men vad anser ni om det här?
sv.bsr.se
isf kan jag göra det här istället
Chippa den liksom
aaa liKcsååm dÅ vaaaaHH asså tyPp kåmMa me vÄrsta pHeta turboBilen va o trO man ä nåTt vahhh
Edit: Med tanke på att ditt körkort är rykande färskt så kanske du skulle ta och skaffa dig ännu mer trafikvett/erfarenhet innan du börjar tänka på sådana här grejor. Jag m.fl vill knappast ha våra liv förstörda pga att du med din lilla penis måste ha en bil med turbo för att känna dig accepterad.
Ska du ha en turbo, börja med att lägga ner denna tråden. Sen tar du reda på så mycket info på egen hand så att du sen vet om du klarar av det själv eller inte. Då är du på rätt väg
Att turbokonvertera en Golf 1,6 =D hahaha
Billigare att köpa en ny bil..
Och att chippa en stackars golf med 1,6 litersmotorn ger nog inte heller så mkt du...
Köp en egen bil
vafan ska du chippa den o sätta dit en turbo för?
vad kommer du få... 3 till hästar och behöva tanka 98 oktan...
turbo skulle nog ge lite, men fan inte värt pengarna och besväret =P
fredda:
turbo skulle nog ge lite, men fan inte värt pengarna och besväret =P
Själva turbogrejen är nog för att bilen är ganska seg, och personligen behöver jag inte en ny bil.
Dessutom så har jag en kusin som sa att han kunde fixa det åt mig, så det ända jag tänkte mest på var att chippa den efter turbon har monterats , då blir det ju bäst effekt enligt dem på BSR.
Tanken att jag skulle montera själv kom inte
Det finns nog inte en kotte som monterar en turbo i en stackars 1,6a =P
Och sen ska du regbesikta den me turbo också, e också ett problem i sig
fredda:
Det finns nog inte en kotte som monterar en turbo i en stackars 1,6a =P
Och sen ska du regbesikta den me turbo också, e också ett problem i sig
Vilka jävla nötter ni är då, klart som fan man turbokonverterar en 1,6 motor?
När Bmw körde F1 förr i tiden körde de med en fyrcylindrig motor på runt 2 liter, och de klämde ut 1000hk..
Så volymen spelar ingen roll, så länge man har ett passande Turboagg. Och sen är de faktiskt itne så jävla svårt att kovertera, det du i det stora hela behöver är ;
Turbo
Grenrör
Bränslesystem
Intercooler och tryckrör
ombyggt avgassystem och sen lite små tjafs..
sen att Golf motorn itne gillar särskilt mycket ladd är jhu en annan femma.
Jooo men med allt man måste bygga om är det mer värt att köpa en shyst bil!
Turbo, grenrör, insug, spridare, oljeretursledning....
Kanske även kolvar om det ska hålla också...
Sen ska den klara avgasvärderna på regbes...
Inte bara "bygga" in en turbo