Aviseringar
Rensa alla

Hur förklarar jag för honom att jag gillar honom?


Ämnesstartare

Jag har gillat en kille i min klass i ungefär ett halvår nu. Han har sedan dess varit nästan det enda jag tänker på. Nu är det sommarlov om tre dagar och jag vet att när den här veckan är slut har jag sumpat min chans att få honom att förstå hur jag känner. Han ska nämligen byta klass till hösten. Jag vet att han iallafall tycker om mig som vän, för vi hänger mycket i skolan och har ofta väldigt roligt tillsammans. Vi har dock aldrig träffats själva utanför skolan. Min kompis har sagt att det är uppenbart att han gillar mig och jag får hela tiden en massa hintar om att han gör det, men sedan kan han också berätta för mig om tjejer han har strulat med på fester och sådant som får det att verka som att jag bara är någon slags "polare".

Nu till frågan:

Hur ska jag få honom att förstå? Är bästa sättet att gå rakt på sak och berätta att jag gillar honom eller ska fråga om han vill fika med mig eller något sådant? Jag orkar verkligen gå hela sommaren och tänka på honom. Jag är trött på att gå från förhoppningar till olycklig kärlek från dag till dag.

Jättetacksam om någon svarar!


   
Citera

AlltBlirTillMoln:

"Du, jag tänkte höra om du vill fika i veckan?" [cute]

[y]


   
SvaraCitera

AlltBlirTillMoln:

fråga om han vill fika med mig eller något sådant?

Gör det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OKEJ!!! På skolavslutningen gör jag det!
(..om jag vågar!)

Tack för svaren, vad söta ni är!


   
SvaraCitera

Tråden raderad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera