Aviseringar
Rensa alla

hur går jag tillväga?

Ämnesstartare

Jag har en person som stalkar mig, alltså på nätet, som håller koll på mig, så fort jag skriver något på fb öppet så ska personen börja tjafsa med mig  för den ser mitt namn, jag vet vem personen är och var vän med personen innan, men efter ett bråk så blev vi ovänner och nu håller personen på mot mig, har försökt kontakta mig och hängt ut mig på sociala medier och har hållit på så till och från, senaste gången personen kontaktade mig var för några dagar sedan. Jag har bett personen att lägga ned men personen är enligt mig instabil, personen går igång på bråk. Jag undrar mest vad man kan göra när man är i en sådan här situation men har för lite att utgå från?

Citera
Ämnesstartare

Kan du inte bara blockera hen?

SvaraCitera
time
 time

Du kan anmäla uthängningen men det bästa är att blockera. Så länge du ger personen uppmärksamhet så kommer hen fortsätta.

SvaraCitera

Blocka!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Kan du inte bara blockera hen?

Jag har blockat personen där personen skrev senast, men man vet aldrig när det kommer ske något igen..

SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Jag har blockat personen där personen skrev senast, men man vet aldrig när det kommer ske något igen..

Men går det inte att blockera helt? Brukar inte använda annat än snapchat så vet inte riktigt hur det ligger till

SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Men går det inte att blockera helt? Brukar inte använda annat än snapchat så vet inte riktigt hur det ligger till

Innan så har personen skrivit till mig på fb i antingen offentliga disskutioner eller så har personen skrivit till mig privat, detta va typ 2013 och runt 2014, nu snackar jag inte om 1 gång utan kanske 5 gånger, och jag sa att jag inte ville ha med personen att göra, för vi bråkade så himla mycket, om pengar, om relationer, så fort jag skrev något om vad jag tyckte om något, så dök personen upp överallt och skulle tjafsa. Senast skrev personen i min blogg och jag blockade personen där, men innan dess så hängde personen ut mig på instagram snap och sa att jag stalkade osv, för att jag kollade in personens instagram, hallå? Ta bort instagram eller gör den privat om det är så himla jobbigt att någon kollar? nej men det är så himla löjligt, personen säger att den är feminst, men kan inte vara det då den skyller på tjejen när det är killens fel, säger åt sin fd kompis dvs mig att jag ältar saker men gör sedan samma sak själv, kan inte ge tillbaka pengar för att bara dra ut på det för att sedan gå runt till alla lärare för att ge mig dem, personen är helt klart instabil, personen är liksom 96a & ska ha barn och håller på såhär, då börjar man ju undra..

SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Innan så har personen skrivit till mig på fb i antingen offentliga disskutioner eller så har personen skrivit till mig privat, detta va typ 2013 och runt 2014, nu snackar jag inte om 1 gång utan kanske 5 gånger, och jag sa att jag inte ville ha med personen att göra, för vi bråkade så himla mycket, om pengar, om relationer, så fort jag skrev något om vad jag tyckte om något, så dök personen upp överallt och skulle tjafsa. Senast skrev personen i min blogg och jag blockade personen där, men innan dess så hängde personen ut mig på instagram snap och sa att jag stalkade osv, för att jag kollade in personens instagram, hallå? Ta bort instagram eller gör den privat om det är så himla jobbigt att någon kollar? nej men det är så himla löjligt, personen säger att den är feminst, men kan inte vara det då den skyller på tjejen när det är killens fel, säger åt sin fd kompis dvs mig att jag ältar saker men gör sedan samma sak själv, kan inte ge tillbaka pengar för att bara dra ut på det för att sedan gå runt till alla lärare för att ge mig dem, personen är helt klart instabil, personen är liksom 96a & ska ha barn och håller på såhär, då börjar man ju undra..

Går det inte att prata med hens föräldrar?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Går det inte att prata med hens föräldrar?

Jag vet inte riktigt vad det bästa är, för att jag vill ju  slippa att få skit för att jag har sagt till henne, jag menar, om jag polisanmäler henne så kommer det förmodligen bli värre, men om jag pratar med henne så kanske hon inte förstår för hon har inte gjort det förut och hon kommer bara fortsätta för det är det hon går igång på.

SvaraCitera