Notifications
Clear all

Hur gör man?!

Kick ass and chew bubble gum [y]

ReplyQuote

Bli ej kär i kärleken bara [sad]

ReplyQuote

född93:

Är sjukt less på att vara singel

född93:

Så alltså! Några tips på hur man träffar killar/får dom att vilja ses mer skulle uppskattas

Varningslampa[no-no] Du är sjukt less på att vara singel, och du gör typ ALLT för att du ska träffa någon att bli ihop med. Jag överdriver lite nu, men du förstår vad jag menar..? Det verkar som att du är desperat på nåt sätt, och det är verkligen inte hälsosamt. Du stressar upp dig i onödan[tired]

Visst vet jag hur det är att vara jävligt trött på "ensamlivet" men jag lovar dig det blir inte ett dugg bättre av att du springer runt och "jagar". Tvärtom, det slutar ofta i katastrof. Man tar "den första bästa" och slår sig till ro, men det funkar inte alltid som man ville att det skulle göra från början. Varför? För att man rusar in i något som man inte riktigt vet vad det är.

Jag vet att det inte var nån slags föreläsning du efterfrågade, men jag var bara tvungen att säga det här. Det kan gå riktigt illa, vare sig du vill det eller inte. Och det vill du naturligtvis inte.

det kan bli så mycket "hur får jag honom att gilla mig, att bli kär i mig", osv. Men det går inte! Alltså man kan ju göra saker för att "visa att man finns" men man kan inte "tvinga" någon att bli tillsammans med en själv. Och det kan nog ofta bli så om man är trött på att vara singel, att man nöjer sig med vad som helst. Självklart är det inte så för alla, men tror att det är så för en hel del. Speciellt för unga människor, eftersom de har ett starkt behov av att ha kompisar, och kanske en partner. Det är ju i tonåren som man söker sin identitet och provar på olika saker,

Nu till svaret på din fråga[bigsmile] Gå på fester, gå med i någon klubb/förening, det finns hur mycket som helst i princip men kommer inte på mer för tillfället. Man börjar snacka med någon. Det behöver inte vara en kille, det kan vara att man blir kompis med en tjej/tjejer, sedan träffar man deras polare och kanske lär känna dem etc. På så sätt kan man inleda ett förhållande med någon. Men som sagt gäller det att inte gå för fort fram, speciellt inte om man vill ha något seriöst. Annars kan vissa killar uppfatta det som att man är "lössläppt" och bara är ute efter en enda sak, sex.

Det var mina råd till dig.

ReplyQuote
Topic starter

angels_eyes:

Man tar "den första bästa" och slår sig till ro, men det funkar inte alltid som man ville att det skulle göra från början. Varför? För att man rusar in i något som man inte riktigt vet vad det är.

angels_eyes:

och du gör typ ALLT för att du ska träffa någon att bli ihop med

alltså nej. nejnejnej. har varit singel i över ett år, killar har flirtat med mig och så, jag har velat ha kille, men dom som hållt på har inte intresserat mig. så jag tar verkligen inte första bästa. undrar bara varför det tar så lång tid att hitta någon, om det fanns några knep på hur man på lättaste sätt träffar nya killar.

ReplyQuote

född93:

alltså nej. nejnejnej. har varit singel i över ett år, killar har flirtat med mig och så, jag har velat ha kille, men dom som hållt på har inte intresserat mig. så jag tar verkligen inte första bästa.

Okej, då förstår jag.

ReplyQuote

Macktorsken:

Gå till museum.

rofl xD

Du kanske borde sluta bärnna så mycket karma [smile]

ReplyQuote

mm, visst att desperat "leta" efter någon leder ofta bara till problem, men man kan inte ta det alltför lugnt heller. Jag har gått runt och tänkt att den rätte kommer dyka upp när man minst anar det i 7 år, och jag har inte träffat någon[cry] och jag har ändå varit socialt aktiv och försökt lära känna folk så gott jag kunnat

ReplyQuote