Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det sig...

super:

ge några exempel på "friska ideal"

Notera att detta egentligen inte är mina ord, jag föredrar "snedvridna ideal", men vad de flesta menar är antagligen att små flickor svälter sig själva för att se ut som sina plastikopererade förebilder etc.

SvaraCitera

Nämn några Rätta ideal som du har. (med dina egna ord)

SvaraCitera

McAn:

Jag menar, att göra sig fulare (läs: förstöra sin kropp) med piercings och tatueringar är alltså helt ok enligt de flesta. Medans att rätta till "fel" på sin kropp med hjälp av kirurgi är helt otänkbart

Jag ser fritt på det hela, då jag inte är småpetare utan seriös bodymoddare.

Piercing, Tatuering och Plastikkirurgi handlar alla om att göra sin kropp vackrare i sina egna ögon, men jag tycker faktist att Piercing är mest tabubelagt i Sverige.

SvaraCitera

Piercingar och tatueringar handlar om att piffa upp något som redan är okej medans plastikkirurgi handlar om att dölja en brist..

SvaraCitera

Ogillar tatueringar, speciellt stjärnor och tribaler..

SvaraCitera

Stronghold:

Är väl förmodligen på grund av prisskillnaden. Betalar man typ 50 000 för att ändra sitt utseende är man extremt utseendefixerad.

Jag är nog uppe i betydligt mer än så om man räknar ihop kostnaderna för alla mina mods. [wink]

SvaraCitera

McAn:

...att piercingar och tatueringar är så coolt och ballt. Medans plastikkirurgi mer eller mindre är tabubelagt?

Alla tycker ju inte så. Många tycker att piercing och tatuering är skitfult men att det är snyggt med silikonbröst bara för att ta ett exempel.

SvaraCitera

Helena NÄTVANDRARNA:

Jag är nog uppe i betydligt mer än så om man räknar ihop kostnaderna för alla mina mods.

Och vad säger att du inte är det?
Ser så ut.

SvaraCitera

OMFG VILKEN JÄVLA BILD DÄR UPPE! O_O

SvaraCitera

Tatueringar och piercingar gör man för att uttrycka sig själv på ett eller annat sätt.

Plastikkirurgi är så mycket mer än bara skönhetsoperationer, det är ofantligt många som har en missbildning, brännskada, blivit misshandlat och fått sitt ansikte deformerat eller bröstcancer och blivit tvungen att ta bort sitt ena bröst. Att man ger tillbaka detta, en rak näsa eller att en kvinna har två bröst igen är ingenting är inget fel alls.

Men jag tycker att båda delarna är "lika accepterat" beroende på inom vilken folkkrets man frågar. Somliga tycker att metallringar och tatueringar är helt okej just för att man smyckar sig själv medan andra anser att plastikoperationer är minst lika accepterat med att få lite byst om man kanske är rätt platt eller ta bort de där celuliterna på benen så du känner dig nöjdare på stranden [smile]

Personligen anser jag att när människorna är nöjda med sig själva är det lättare att vara glad, aktiv och sociala samt att tycka om andra och inte döma folk lika mycket efter utseendet. [cute]

SvaraCitera

raally:

piercingar är det bara att plocka ut när man har tröttnat på dom, och tatueringar kan man lasra bort nuförtiden, men det är inte lika lätt att operera tillbaka sin gamla näsa + att det kostar ett x antal tusen mer

Att lasra bort tatueringar är väldigt smärtsamt, DYRT och resultatet blir mycket sällan att hela tatueringen försvinner.

Stronghold:

Och vad säger att du inte är det?
Ser så ut.

Du har nog rätt, bara jag som inte vågar räkna efter. [wink]

SvaraCitera
raally

Helena NÄTVANDRARNA:

Att lasra bort tatueringar är väldigt smärtsamt, DYRT och resultatet blir mycket sällan att hela tatueringen försvinner

men man kan fortfarande göra det lättare än att operera tillbaka sig [confused]

SvaraCitera

Folk blir avundsjuka på de som ser bra, därför gillar man de som gör sig fulare[smile]

SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera