Aviseringar
Rensa alla

Hur länge?

isola:

omogen du är

Är väl en aning barnsligare att låtsas vara mer mogen än någon annan?[bigsmile]

SvaraCitera

*dumpa*

Sex är bra och jag har aldrig fattat varför man ska vänta -.-

SvaraCitera

windiez:

Om ni var tillsammans med en person som inte var redo för att ha sex, hur länge skulle ni kunna tänka er att vänta då?

Oj svårt.
Beror väl på men klart man inte skulle vänta FÖR länge.
Ett par månader kanske, max ett år.

Jag har vart ihop med två personer som var oskulder när vi träffades.
Den förste tog över ett år men jag var ju själv oskuld så jag hade inte så brått själv, men den andre tog bara 2 veckor och hon var den som var på mig.

Jag förstår personligen inte grejen med att oroa sig för att bli av med oskulden. Rätt typiskt tjejer att förvänta sig ''det perfekta'' men det kommer aldrig att ske.

SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag förstår personligen inte grejen med att oroa sig för att bli av med oskulden. Rätt typiskt tjejer att förvänta sig ''det perfekta'' men det kommer aldrig att ske.

Jag är inte riktigt rädd för det.
Jag känner mig bara inte riktigt redo. Jag trivs inte helt med min kropp än. Dessutom har jag fått en ganska dålig syn på sex..
Min mamma var i ett förhållande där killen utnyttjade henne sexuellt.

SvaraCitera

skulle kunna vänta hela min livstid om det så var nödvändigt.

SvaraCitera

windiez:

Dessutom har jag fått en ganska dålig syn på sex..

Inte så konstigt då. [sad] Men ta den tid du behöver. Vänta bara inte för länge! Du kan ju alltid, om nu killen är rätt, prova på någon gång i framtiden och ta det lite lugnt i början.

SvaraCitera

windiez:

Jag trivs inte helt med min kropp än.

Vadå än? Vad är det du väntar på?

windiez:

Dessutom har jag fått en ganska dålig syn på sex..

Och vad har det med dig att göra?

SvaraCitera
Ämnesstartare

actionpark:

Inte så konstigt då. Men ta den tid du behöver. Vänta bara inte för länge! Du kan ju alltid, om nu killen är rätt, prova på någon gång i framtiden och ta det lite lugnt i början.

Okej, tack.[smile]

SvaraCitera

mediakatt:

Beror väl helt och hållet på om personen i fråga förväntar sig att man inte ska ha sex med någon annan heller.

stereo total:

Jag tycker verkligen att du ska stå på dig. Sex är inget bevis på kärlek. Låt inte honom tvinga dig till det. Sex ska vara roligt och skönt, inte framtvingat.
Jag tycker att han verkar dålig för dig. Dumpa honom. Seriöst.

SvaraCitera

FreeWay89:

Och vad har det med dig att göra?

[tard][tard][tard][tard]

SvaraCitera

Chryseus:

Är väl en aning barnsligare att låtsas vara mer mogen än någon annan?[bigsmile]

Säkert, om man nu låtsas.

SvaraCitera

isola:

FreeWay89: Och vad har det med dig att göra?

Ja seriöst vad har det med henne att göra?

Bara för att hennes morsa har gjort dåliga val bland män behöver inte betyda att hon nödvändigtvis gör det. Sedan bara för att hennes morsas kille var ett arsle så betyder inte det att alla killar är det.

SvaraCitera

FreeWay89:

Bara för att hennes morsa har gjort dåliga val bland män behöver inte betyda att hon nödvändigtvis gör det. Sedan bara för att hennes morsas kille var ett arsle så betyder inte det att alla killar är det.

Det är klart att man påverkas av att ha varit i närheten av någonting sådant, och att höra att det hänt någon som står en nära. Hur tänker du egentligen? [tard]

SvaraCitera

isola:

Det är klart att man påverkas av att ha varit i närheten av någonting sådant, och att höra att det hänt någon som står en nära. Hur tänker du egentligen?

Nej men det är bara dumt att tänka så.
Jag menar jag växte upp med alkoholmissbrukande föräldrar men det betyder inte att jag storlipar så fort jag ser en öl.

Meningen är väl att hon vet hur illa det kan gå så hon har extra kunskap om det och kan tex vara mer kräsen i valet av män, men det betyder samtidigt inte att hon ska behöva avskräckas totalt bara för att hennes morsa inte klarade det.

SvaraCitera

FreeWay89:

Jag menar jag växte upp med alkoholmissbrukande föräldrar men det betyder inte att jag storlipar så fort jag ser en öl.

Inte samma sak, supa kan man ju låta bli. Sex är bra., om man inte blir tvingad till det och verkligen vill. Men blir säkert vidrigt hemskt om man med hjärnspöken.

SvaraCitera