Jag tänker inte dra min livshistoria här, vill bara ha SVAR och inget "men sök hjälp istället".
Jag har samlat ihop ca 230 tabletter, blandat med smärtstillande och anti depressiva. Räcker det för att ta livet av sig om man blandar med sprit?
om du inte trollar så lär tråden låsas då man inte får hjälpa
varför vill du dö?
är det här en uppriktig fråga eller ett rop på hjälp?
tror inte någon på den här hemsidan vill hjälpa dig med detta. Jag vill i alla fall inte hjälpa någon att ta sitt liv
Dan_the_ironman:
är det här en uppriktig fråga eller ett rop på hjälp?
Inget rop på hjälp. En helt seriös fråga.
AngelicaElcar:
Inget rop på hjälp. En helt seriös fråga.
Om du verkligen ville ta livet av dig hade du inte varit här nu, och frågan är då varför du inte redan tagit livet av dig? Någonting har ju fått dig att stanna, och frågan är då om du verkligen kommer tjäna på att ta ditt liv, eller om livet kommer ge dig mer än vad du någonsin kunnat önska bara du ger det tid.
Om du tycker att det är outhärdligt nu kan du alltid ringa psykakuten så att de ordnar dig dit, det kan vara bra att få hjälp när man som mest behöver det.
Tro mig. Jag vill. Men är så rädd för smärtor så försöker komma fram till det mest smärtfria.
Det finns inget smärtfritt sätt, och det finns absolut inget sätt som kan göra att dina anhöriga och personer i din närhet kommer må fruktansvärt dåligt.
Livet är inte lätt, det är ingen som har sagt det, men självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem.
Du har redan gjort en tråd om exakt samma ämne.
AngelicaElcar:
vill bara ha SVAR och inget "men sök hjälp istället".
Varför skulle nån vilja hjälpa dig med detta? Och, precis som de andra har sagt ovan, så skulle du inte fråga detta om du verkligen ville dö. Att vilja dö, men inte våga pga. eventuell smärta, är bullshit.
Btw kan ingen ge dig ett exakt ja/nej-svar baserat på den information du gett oss. Vad du en bestämmer dig för kommer det vara en chansning.
Gör det inte. Tänk på alla omkring dig.
Tråden flyttad från Forum PLUS/Drogdebatt
Hej Angelica!
Vad ledsen och berörd jag blir när jag ser att du inte vill leva längre. Som flera av de andra i tråden undrar jag varför du inte tycker ditt liv är värt att leva, det finns så många olika anledningar till att man kan känna så, ibland kan man tycka att det inte finns några andra utvägar att ta till, men ibland är man så uppgiven och förtvivlad att man inte tänker riktigt klart. Hur det är med dig vet jag naturligtvis inte, men jag undrar.....
I vilket fall är det ju ett väldigt stort och helt oåterkalleligt beslut att fatta, och det brukar vara bra att bolla lite tankar med någon annan innan man bestämmer sig.
Du får gärna skicka ett privat meddelande till mig här på ungdomar.se eller till Karin.borgstrom@fryshuset.se om du vill, så kan vi resonera vidare om detta.
Var rädd om dig!
Karin