Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

latest comments older comments

JejeX:

Det har jag ingen aning om du. Inte mycket beroende om man har egna kor eller inte.

man klarar sig på att ge dem mat för två dagar och en massa kor som ska bajsa på deras tomt och sen tillbaka till ägarna??

SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

man klarar sig på att ge dem mat för två dagar och en massa kor som ska bajsa på deras tomt och sen tillbaka till ägarna??

Koskit kostar ju också pengar då koskit är gödsel så. Och hur länge ska kossorna stå där och de behöver också mat, vem ska ge dem mat?
Sedan måste det byggas och då behöver du folk som kan konsten att bygga ett stabilt hus. Det är lön osv. Det måste gå runt och om du tar en dollar så lär du ha väldigt svårt att få det att gå runt. Sedan bor inte alla människor i koskithus, det måste man också vara beredd på.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

worst fucking day of my life.

SvaraCitera

JejeX:

Sedan måste det byggas och då behöver du folk som kan konsten att bygga ett stabilt hus. Det är lön osv. Det måste gå runt och om du tar en dollar så lär du ha väldigt svårt att få det att gå runt. Sedan bor inte alla människor i koskithus, det måste man också vara beredd på.

allt handlar om vilken marknad.

Om man ger dig pengar så du har råd att bygga upp ditt eget hus själv, så ska DU ansvara för att huset byggs upp. Jag ger dig materialet(koskit) och mat. Klart.

😛

SvaraCitera
Ämnesstartare

"i'm 18, and i don't know what i want"

"..I've gotta get out pf this place"

SvaraCitera

Ska se Nathalie Djurbergs utställning imorgon.

Image

SvaraCitera
bubbor

Hm, sådär antar jag. Huvudet dunkar och jag mår illa. Jag lyssnar på en mycket trevlig låt som jag letat efter länge vilket gör allt lättare. Men det stör mig fortfarande att jag kommer ligga så himla långt efter alla andra när vi börjar med det individuella valet imon.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Om man ger dig pengar så du har råd att bygga upp ditt eget hus själv, så ska DU ansvara för att huset byggs upp. Jag ger dig materialet(koskit) och mat. Klart.

Det är inte utvn den typen försäkringarna i Sverige, men visst då försvann ju lönekostnaderna. Men ändå.

SvaraCitera

JejeX:

Det är inte utvn den typen försäkringarna i Sverige, men visst då försvann ju lönekostnaderna. Men ändå.

jag snackar om försäkringar i afrika? Snacka om vilken affärsidé!!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

så du bor på mitt tak alltså? [sad]

Ibland, man ser rätt bra ner i duschen därifrån[wink] Fast bor jag där så borde ju nästan jag ha det sämst i världen, har varken tak eller mat där uppe[sad]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

jag snackar om försäkringar i afrika? Snacka om vilken affärsidé!!

Jag tror inte det skulle funka. Det kostar allt en del pengar även om det är i Afrika.

SvaraCitera

JejeX:

Jag tror inte det skulle funka. Det kostar allt en del pengar även om det är i Afrika.

men man får in en del pengar??

SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

men man får in en del pengar??

Ja, men inte tillräckligt. Du behöver anställda, kunna köpa koskit och annat material som trä och sten. Sedan behöver du väl någon kontor osvosv.

Du måste liksom kunna hålla vad du lovar därför måste du vara beredd på alla typer av katastrofer. Kan ju bli en stor katastrof och då får du plötsligt väldigt många hus och fixa om alla nu råkar vara dina kunder. Vilket är rätt troligt med tanke på hur billig du är. Det måste man fixa snabbt så de slipper bo på gatan alltför länge. Vilket de uppenbarligen får göra ett tag då de får bygga huset själv och så kanske de inte kan. Men om du missköter det förlorar du kunder.

Osv. Det är inte lätt att driva företag alla gånger.

SvaraCitera

JejeX:

Osv. Det är inte lätt att driva företag alla gånger.

många kunder leder till höga intäkter?

vet du vad fattighetgränsen är? Vet du hur många människor i afrika som lever UNDER fattighetgränsen??

SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

många kunder leder till höga intäkter?

Jag tvivlar stark på att det skulle gå runt. Men visst satsa på du.

Borgeus:

vet du vad fattighetgränsen är? Vet du hur många människor i afrika som lever UNDER fattighetgränsen??

Väldigt många. Vad har det med saken att göra? Större chans att huset på ett eller annat sätt förstörs och du måste täcka det.

SvaraCitera
latest comments older comments