Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

older comments

mynona

Jr. HBT:
nej det gör jag inte 🙁

tyckte vi nådde en hyfsad överenskommelse där... fwiw

Ja det är bra. Det är i sin ordning att dra sig ur när man är tillfredställd med diskussionen. Man kan inte fortsätta hur länge som helst. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Ja det är bra. Det är i sin ordning att dra sig ur när man är tillfredställd med diskussionen. Man kan inte fortsätta hur länge som helst. 

vill se det som att den nådde en organisk slutpunkt. hehe.

SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:
vill se det som att den nådde en organisk slutpunkt. hehe.

Det vill man väl alltid se som slutpunkt vid debatter, men så fantastiskt var det väl inte, med all respekt för förmågan. Detta var ju bara en liten pratstund. 

Inte för att jag riktigt förstår vad du syftar på med organisk

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Det vill man väl alltid se som slutpunkt vid debatter, men så fantastiskt var det väl inte, med all respekt för förmågan. Detta var ju bara en liten pratstund. 

Inte för att jag riktigt förstår vad du syftar på med organisk

måhända inte det mest storartade.

organisk... typ att den fick nå naturligt slut på egna premisser osv.

SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:
måhända inte det mest storartade.

organisk... typ att den fick nå naturligt slut på egna premisser osv.

Nej, det går bra med storartat som kvarstående omdöme från din synpunkt sett, se dig inte tvingad att ändra det. Den ena parten kan ju lätt få mer ut av det hela än den andra, och ibland är det som det ska vara att de blir så, om den enas behov är starkare och lättare att svalka, något du kanske har lätt att tro utifrån en deterministisk synvinkel :S

Ja, just den organiska meningen tycker jag att jag själv beskriver ovan: två parter uppnår tillfredställelse utifrån sina förutsättningar då ämnet väl var avhandlat. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Nej, det går bra med storartat som kvarstående omdöme från din synpunkt sett, se dig inte tvingad att ändra det. Den ena parten kan ju lätt få mer ut av det hela än den andra, och ibland är det som det ska vara att de blir så, om den enas behov är starkare och lättare att svalka, något du kanske har lätt att tro utifrån en deterministisk synvinkel :S

Ja, just den organiska meningen tycker jag att jag själv beskriver ovan: två parter uppnår tillfredställelse utifrån sina förutsättningar då ämnet väl var avhandlat. 

jag kallade den hyfsad och organisk, inte storartad 😀 wtf man get yer fax str8!!!

SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:

jag kallade den hyfsad och organisk, inte storartad 😀 wtf man get yer fax str8!!!

Jaså :S Då utgick jag felaktigt från den deterministiska synvinkeln att man lungt kan ta för givet att den ena parten oftast är förutbestämt lättare att göra nöjd än den andra. Där ser man determinismens nackdelar illustrerat för sig bara där. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jaså :S Då utgick jag felaktigt från den deterministiska synvinkeln att man lungt kan ta för givet att den ena parten oftast är förutbestämt lättare att göra nöjd än den andra. Där ser man determinismens nackdelar illustrerat för sig bara där. 

nej nej, det var inte fel. (förstår visserligen inte hur det angår determinism... även icke-deterministiskt kan man väl tänka sig att någon blir mer nöjd. och sannolik avgörbarhet på förhand är varken ett krav på determinism eller oförenligt med icke-determinism.) men storartad påstod jag aldrig att den var!

SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:
nej nej, det var inte fel. (förstår visserligen inte hur det angår determinism... även icke-deterministiskt kan man väl tänka sig att någon blir mer nöjd. och sannolik avgörbarhet på förhand är varken ett krav på determinism eller oförenligt med icke-determinism.) men storartad påstod jag aldrig att den var!

Okej, det svaret är nog tillfredställande för båda parter!

SvaraCitera

Neutral. Sitter inne och funderar på om jag ska trimma Volvon eller ej.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Vicious:

Neutral. Sitter inne och funderar på om jag ska trimma Volvon eller ej.

Låter hemskt och riskerar andras liv så jag röstar på nej

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT: mänskligheten kan förbättras.

vad menas med det? att det går byta ut människor mot robotar?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT: ja, principlöshetens princip, den högsta av dygder.

konstigt

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sammanfattning av ennies bidrag i  tråden:

1. oförstående
  2. begränsande
  3. ignorant
  4. efterhängsen
  5. Sluten
  6. Behov av att förminska mig
  7. Missunnsam
  8. lättirriterad
  9. inte vilja se saker ur olika perspektiv
  10. dålig på att skriva
  11. osocial
  12. otydlig 

SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vad menas med det? att det går byta ut människor mot robotar?

ja, typ så. oj vad OND och KALL och OKÄNSLIG jag är. nu tog du mig allt på bar gärning.

ennie:

konstigt

stort tack för ditt enormt värdefulla tillägg.

SvaraCitera
older comments