Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

latest comments older comments

NEMI
 NEMI

tandvärk Gråter
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Influensa :/


   
SvaraCitera

Mår både bra och dåligt. Jag har ont i huvud, hals, mage och näsa, är snuvig, har feber samt stressar över allt jag behöver göra till skolan de närmaste dagarna. 
Är dock mycket glad då jag äntligen tog av min tandställning igår 🙂


   
SvaraCitera
mynona

Nej men det är ju ändå fascinerande att "Må bra", vilket jag väl gör numera när jag är frisk. Så det var så här det kändes. Väldigt odramatiskt. Jag hoppas att jag får uppleva något som gör det hela värt det för ibland kan man tycka att man hade mer spänning i livet när man led av panikångest tre gånger i veckan i stället för denna vemodiga lunk genom vardagen.


   
SvaraCitera
mynona

Och jag har ju knappt någon att visa upp nuvarande normala liknöjdhet för.


   
SvaraCitera
mynona

Är trött och frisk och utmattad. 


   
SvaraCitera
reben

just nu saknar jag väldigt mkt att gå i gymnasiet.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Allt hade varit bättre om jag inte fanns.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Förstår inte varför allt ska bli så konstigt i mitt huvud. Det enda som borde kunna göra ont är en relation som jag förvirrat på så många sätt. Det som är mest fel med det är ju att det blir dåligt även för annan. Vill ju bara vara bra. Bra på att vara människa. Bra på att vara i relation.
Förstår inte varför det ska förstöras av massa annat som göder depressionen utan att ens finnas. Förstår inte hur det är möjligt att må så dåligt över sånt jag inte ens har eller kan förtjäna att ha. Det borde ju vara obetydligt. Hela konceptet att sakna något och att må så dåligt av något som inte ens finns. Det är så onödigt.
Det kanske slutar vara så oklart allt någon gång. Vore bra om jag förstod hur det är meningen att fixa allt och typ må bra. Hatar känslan av att allt jag tar vid går fel. Men det verkar inte gå att komma bort från den. Det är som att det är den enda gemensamma nämnaren i allting. Det blir fel. Alltid på något vis fel och dåligt.
Vill bara förstå hur jag ska göra för att det ska bli bra. Eller i alla fall förstå hur mitt psyke fungerar så jag kan bortse från det. För det skulle vara bäst för mig att inte behöva fortsätta lida av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Trollungen:
Mår inte inte vidare bra, har för mkt i huvudet och kan därför inte sova. Är typ övertrött oxå, varken trött eller pigg liksom. TardigFörvirrad

ööörkarn:

Landstinget har beslutat att psykmottagningen på mitt sjukhus ska läggas ner.
Dom har alla mycket att göra. Så är det jämt.
Jag vet inte. Kanske är det jag som är en dålig patient.

Jag simmar varje vecka men det lindrar bara för ett par timmar.
Det är en risk men jag har alltid avsatt tid för djuren hur dåligt jag än har mått förut.

Ja kanske det. Å andra sidan orkar jag själv inte prata länge om det. Jobb är det enda folk är villiga att prata om men det ämnet skyr jag som pesten så vi möts inte precis på mitten.

Nä jag vill inte att dom ska känna till mina innersta tankar ändå. Jag är helt övertygad om att om jag berättade om mina självmordstankar så skulle dom tala om det för min familj direkt och det vill jag absolut inte.

Jag sitter fast i en ond cirkel här. Saker och ting kommer inte att förändras utan att jag lägger ner massvis med energi som jag inte har.
Nä jag tänker inte störa honom i hans liv. Jag tänker inte dyka upp från ingenstans och begära att han ska finnas där för mig helt utan vidare.

hur mår ni två idag? har gått några veckor, mår ni fortfarande dåligt. hur känner ni er sen sist?


   
SvaraCitera

Bombay:

hur mår ni två idag? har gått några veckor, mår ni fortfarande dåligt. hur känner ni er sen sist?

Mår i stort sett lika illa. Men att våren är på G hjälper lite faktiskt. 
Jag har skrivit en remiss till psyk, dom har möte angående det idag så imorgon lär jag bli uppringd och får en tid till ett bedömningssamtal.
Det enda jag oroar mig för är att dom kommer att bedöma att jag inte mår tillräckligt dåligt för att få hjälp från dom.


   
SvaraCitera

Bombay:

hur mår ni två idag? har gått några veckor, mår ni fortfarande dåligt. hur känner ni er sen sist?

Just nu känner jag mig skittrött och mår nog faktiskt sämre än sist tbh, tyvärr. Har så mkt att fundera på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Trollungen:

Just nu känner jag mig skittrött och mår nog faktiskt sämre än sist tbh, tyvärr. Har så mkt att fundera på...

läste din tråd om att du känner dig trött. som flera skrev påverkar nog årstiden och mörker en del, men sen är det inte hela förklaringen. är det något stort som gör dig ledsen? känner du dig ensam? är du mycket stillasittande?

har du någon aktivitet? fundera annars om det kanske vore något för dig? gillar du någon sport? ridning? dans? folk behöver komma ut mer och få frisk luft och röra på sig. både ute på promenader och som kontinuerlig motion. man blir väldigt trött om man inte gör så mycket. många sitter bara vid datorn. dåligt för ögon, huvud, motion, hälsa o s v.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Mår i stort sett lika illa. Men att våren är på G hjälper lite faktiskt. 
Jag har skrivit en remiss till psyk, dom har möte angående det idag så imorgon lär jag bli uppringd och får en tid till ett bedömningssamtal.
Det enda jag oroar mig för är att dom kommer att bedöma att jag inte mår tillräckligt dåligt för att få hjälp från dom.

tråkigt att det är lika illa. så e det ju ofta med depressioner och sånt, att det är långvariga saker. bra att du skrivit en remiss. tog du upp alla problem? vill du säga lite? det värsta som den förra kanske inte fattade, tankar om självmord o s v? då får man se hur det går snart. om du får en tid och hur det blir. vad vill du ha för hjälp idag? samtal. medicin kanske? vill du bo på behandlingshem? resa bort ett tag? berätta.

våren och ljus är bra. då kan du sporta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Mår i stort sett lika illa. Men att våren är på G hjälper lite faktiskt. 
Jag har skrivit en remiss till psyk, dom har möte angående det idag så imorgon lär jag bli uppringd och får en tid till ett bedömningssamtal.
Det enda jag oroar mig för är att dom kommer att bedöma att jag inte mår tillräckligt dåligt för att få hjälp från dom.

testa dina värden du också. järnbrist, b-vitamin, b12 o s v. har du gjort det? dina värden och nivåer påverkar mycket hur du mår och känner och orkar.


   
SvaraCitera
latest comments older comments