Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

latest comments older comments

skit haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Den enda fobin jag har som påverkar mitt liv är just telefonfobin eftersom jag inte kan svara i telefon om det är ett okänt nummer. Psyk säger att det är otroligt vanligt iaf eftersom myndigheter ofta ringer och är elaka mot folk. Vilket är precis vad som hände mig.

Jag skulle tro att dom skyndar på det hela om det finns självmordstankar i bilden också. Annars är det samma sak här. Jag känner en kille som fick vänta i 8 månader.
Hoppas inte. Jag vägrar gå på medicin om jag inte ska få riktig hjälp också. Man kan inte proppa folk fulla med mediciner och förvänta sig att allt blir bra sen. Det löser inget.

Jag tar avstånd från mina vänner. Dom behöver inte ta del av detta. Sen har jag en vän som känner till lite men hon förstår inte vidden av det hela. Hon tar inte psyksjukdomar på så stort allvar. Jag kan inte berätta för mycket heller för jag tror att hon skulle berätta allt för min mamma så småningom om hon fick veta de tunga bitarna. Och det vill inte jag.

har ditt möte vart än? tid om två veckor skrev ru sist. hur gick det hela? pratade du med en sköterska? fick du medicin och hjälp med dina tankar? hur mår du just nu då? är det mycket illa för dig just nu?

varför tar du avstånd från dina vänner? dina vänner bryr sig om dig och borde fråga hur det e med dej. det märks väl på dej att du inte är okej? hur beter du dig bland andra? stramar du upp dig och låtsas må bra eller låter du folk se hur dåligt du mår? vad säger dina vänner och din familj? har ingen vän hört av sig och velat erbjuda hjälp? har ingen vän hört av sig och erbjudit sin vänskap? berätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sickness:
Jag mår inte bra alls. Vill bara gråta ut i någons famn och höra att någon bryr sig om mig, att jag visst är bra. Idag är en sån dag då jag bara trycker ner mig själv och känner att jag är så jävla värdelös. 

ingen är värdelös. du är bra för många. det är många som skulle vilja vara med dig och känna dig. många skulle önska sig ditt liv. vad har du problem med? vad är dina största problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alvarez:
varit svårt deprimerad i 8 år. jag är en av världens fulaste människa. kan lätt räkna  upp 100 defekter med mig och folk gör allt för att påmina mig om det med sina sketna blickar och kommentarer eller så blir jag totalt igonerad som tex i en tråd i ett annat forum där alla som postar en bild får en kommentar men jag är den enda som blivit igonerad i den tråden och den har existerat sen 2008 och precis ALLA har fått en kommentar förutom jag såklart. snacka om bevis på att jag är vad jag tror jag är.

jag är så pass ful att jag aldrig haft en vän och folk påstår på fullaste allvar att en god insida räkas, vilket skitsnack. t.o.m nazister och annat pack har kompisar men inte jag. folk äcklas av mitt utseende och jag skämmer ut dom om jag är i deras närhet, jag drar ner folks sociala status.

hur är det möjligt att någonsin acceptera att vara så här ful och tvingas leva ofrivilligt ensam hela sitt liv?

Mitt liv i  övrigt är ju ren skit också. Jag har acid reflux 24 timmar om dygnet som ger mig otroliga smärtor, jag kan inte sova eller äta någonting. Träffat så många läkare och gjort flera gastroskopier men inte ett skit verkar hjälpa, varje kost och medicin har jag testat på, men det  hjälper inte. Frågat om operation men det ska tydligen inte gå enligt läkarna. I 8 år har jag levt med dessa fysiska smärtor och läkarna säger att detta är något jag måste med livet ut. jo men tjena att jag ska acceptera ett sådant tragiskt tortyr öde. och hur fan ska jag kunna bota mig själv när blir sjuk på ett annat sätt när det enda jag kan dricka är vatten och det enda jag kan äta är kokt mat pga min acid reflux? medicin ger mig våldsamma smärtor. 

min sits är helt hopplös. fullständigt hopplös. ett under att jag inte tagit mitt liv än.

här får du en kommentar. det är synd om dig att du känner dig så dålig. det är svårt om man är sjuk och har smärtor som du skriver om. när man kanske haft otur i livet och blivit utan vänner och liknande. men du ska inte ge upp. du ska inte känna så. det finns ett sammanhang även för dig. sök upp sammanhang där du tror att folk har förståelse, där du tror att andra i svåra situationer finns. det är inte det yttre som räknas alltid eller om man haft en dålig bakgrund. det finns folk för dig också, du måste hitta rätt bara.

är du kille eller tjej?


   
SvaraCitera

Bombay:

har ditt möte vart än? tid om två veckor skrev ru sist. hur gick det hela? pratade du med en sköterska? fick du medicin och hjälp med dina tankar? hur mår du just nu då? är det mycket illa för dig just nu?

varför tar du avstånd från dina vänner? dina vänner bryr sig om dig och borde fråga hur det e med dej. det märks väl på dej att du inte är okej? hur beter du dig bland andra? stramar du upp dig och låtsas må bra eller låter du folk se hur dåligt du mår? vad säger dina vänner och din familj? har ingen vän hört av sig och velat erbjuda hjälp? har ingen vän hört av sig och erbjudit sin vänskap? berätta.

Ja jag träffade en sköterska och en sköterskestudent som intervjuade mig och så fick jag fylla i blanketter.
Det gick bra, dom var trevliga.
Men min depression har visst nått botten. Jag fick högsta poäng på depressions-testet vilket jag faktiskt inte väntade mig. Jag fick nästan högsta på ångest-testet med.

Någon behandling blir jag inte erbjuden än. En panel med läkare och psykologer ska diskutera mitt ärende på tisdag och då kommer dom att komma fram till vilka som ska hjälpa mig och på vilket sätt. Mediciner kommer jag tveklöst att få.  Jag lär få träffa en läkare så snart som möjligt.
Frågan är bara vilken form av terapi jag har att vänta mig.

Därför att jag inte vill ha dom omkring mig. Jag vill bara vara ifred. 
Nej dom märker inget för jag fejkar välmående.
Ingen har erbjudit nånting och så vill jag ha det också 


   
SvaraCitera
durga

känner mig snäll, pigg och glad.


   
SvaraCitera

Bombay:

ingen är värdelös. du är bra för många. det är många som skulle vilja vara med dig och känna dig. många skulle önska sig ditt liv. vad har du problem med? vad är dina största problem?

Jag vet att mina problem är väldigt värdsliga egentligen men det går inte att man mår bra för att man tänker att det finns folk som har det värre. Vill absolut inte vara den som tycker synd om mig själv men ibland orkar man helt enkelt bara inte. Mitt självförtroende är tyvärr sänkt i botten på grund av att jag har haft ett antal människor i mitt liv som alltid sagt åt mig hur värdelös, dålig, ful och äcklig jag är. Och jag känner att det inte finns någon som orkar lyssna på mig och mina tankar, ingen som finns där för mig på riktigt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nice att sitta på vårdcentralen tre timmar bara för att bli skickad till en annan läkare..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Ja jag träffade en sköterska och en sköterskestudent som intervjuade mig och så fick jag fylla i blanketter.
Det gick bra, dom var trevliga.
Men min depression har visst nått botten. Jag fick högsta poäng på depressions-testet vilket jag faktiskt inte väntade mig. Jag fick nästan högsta på ångest-testet med.

Någon behandling blir jag inte erbjuden än. En panel med läkare och psykologer ska diskutera mitt ärende på tisdag och då kommer dom att komma fram till vilka som ska hjälpa mig och på vilket sätt. Mediciner kommer jag tveklöst att få.  Jag lär få träffa en läkare så snart som möjligt.
Frågan är bara vilken form av terapi jag har att vänta mig.

Därför att jag inte vill ha dom omkring mig. Jag vill bara vara ifred. 
Nej dom märker inget för jag fejkar välmående.
Ingen har erbjudit nånting och så vill jag ha det också 

hur blev det i tisdags då? fick du nåt erbjudande?

högsta poäng? vad innebär det?

det har skrivts mycket i aftonbladet sista veckan om lyckopiller, svåra att sluta med.

sluta fejka, säg som det är. dina riktiga vänner finns där för dig och frågar hur det är fatt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
nice att sitta på vårdcentralen tre timmar bara för att bli skickad till en annan läkare..

vad var det för fel på dig då? är du allvarligt sjuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sickness:

Jag vet att mina problem är väldigt värdsliga egentligen men det går inte att man mår bra för att man tänker att det finns folk som har det värre. Vill absolut inte vara den som tycker synd om mig själv men ibland orkar man helt enkelt bara inte. Mitt självförtroende är tyvärr sänkt i botten på grund av att jag har haft ett antal människor i mitt liv som alltid sagt åt mig hur värdelös, dålig, ful och äcklig jag är. Och jag känner att det inte finns någon som orkar lyssna på mig och mina tankar, ingen som finns där för mig på riktigt.

dina problem är lika viktiga som någon annans. nej att folk har det värre hjälper dej ej!

tråkigt att dom sagt att duy är ful och värelös, det är du inte. du är värdefull för många och det finns folk som är avundsjuka på att få va i ditt sällskap också som inte förstår att du känner som du gör och har dåligt självförtroende.

tänk efter, finns det ingen vän som frågat hur det är fatt? någon som försökt närma sej dej? dina riktiga vänner vill dig bara väl.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Bombay:

vad var det för fel på dig då? är du allvarligt sjuk?

Halsfluss och lite annat. Irriterande mer än något annat.. för sjuk för att göra något.. pigg nog att börja klättra på väggarna och må dåligt över att vara instängd och inte göra något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Halsfluss och lite annat. Irriterande mer än något annat.. för sjuk för att göra något.. pigg nog att börja klättra på väggarna och må dåligt över att vara instängd och inte göra något.

ja, jag själv är förkyld. mycket jobbigt. har feber, ont i ansiktet och ont i näsa och hals. 4e dagen nu. skulle behövt vara frisk imorgon, ser inte ut så ikväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dont ask


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är rätt bra på att känna mig oönskad och dålig och i vägen. mkt energikrävande. Vädret är fint iaf 


   
SvaraCitera
latest comments older comments