Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

latest comments older comments

Ämnesstartare

jag känner mig märkligt tillfreds på ett kanske inte helt bra vis


   
SvaraCitera

Har varit rätt sur på sistone. Tror det kan bero på sömnbrist + stress, alternativt minipillrena har också påverkat. Spinner dock som en liten kattunge till och från ändå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner för att slå ihjäl lite jättar 

Men mest känner jag för att vila nu, men ett par stycken kan jag banka ner på väg till sovrummet


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Haft mardrömmar flera nätter på raken nu. Vaknat varje natt i en pöl av svett. Legat där huttrandes, gråtandes, skakandes i hela kroppen och med ett överflöd av ångest, samt tankar på att jag ska avsluta allt där och nu. Så sjukt utmattande av inte ens få "vila" när man sover. 


   
SvaraCitera

har varit bättre


   
SvaraCitera

har iofs varit sämre också


   
SvaraCitera

Bombay:

hur blev det i tisdags då? fick du nåt erbjudande?

högsta poäng? vad innebär det?

det har skrivts mycket i aftonbladet sista veckan om lyckopiller, svåra att sluta med.

sluta fejka, säg som det är. dina riktiga vänner finns där för dig och frågar hur det är fatt?

Jag fick träffa en läkare så nu går jag på medicinering. Jag vet inte om det är placebo eller om medicinerna verkar för biverkningarna är i princip borta och jag känner mig mindre depressiv än förut.
Jag ska få träffa en ny kurator också. Henne träffar jag för första gången imorgon.

Högsta poäng innebär svår depression. Kunde alltså inte må så mycket sämre. Men dagliga självmordstankar indikerade det så så himla förvånad blev jag väl inte ändå.

Ja men tyvärr är det individuellt. En del har svårt för att sluta, andra inte.
Jag går på den "snällaste" medicinen, Sertralin/Zoloft.

Nope. Jag vill inte släppa in dom i mitt huvud. 
Ingen frågar hur det är fatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag fick träffa en läkare så nu går jag på medicinering. Jag vet inte om det är placebo eller om medicinerna verkar för biverkningarna är i princip borta och jag känner mig mindre depressiv än förut.
Jag ska få träffa en ny kurator också. Henne träffar jag för första gången imorgon.

Högsta poäng innebär svår depression. Kunde alltså inte må så mycket sämre. Men dagliga självmordstankar indikerade det så så himla förvånad blev jag väl inte ändå.

Ja men tyvärr är det individuellt. En del har svårt för att sluta, andra inte.
Jag går på den "snällaste" medicinen, Sertralin/Zoloft.

Nope. Jag vill inte släppa in dom i mitt huvud. 
Ingen frågar hur det är fatt.

vilken dos på zoloft har du? 50? 100? 150?

bra om du slipper biverkningar. står att det kan förekomma starka såna 4-8 veckor. zoloft är ganska känt för att skapa typ likgiltighet, darrningar och att sexlusten försvinner. funkar det direkt så är det bra om det får dig att känna att du mår bättre.

det du kommer ha är en kurator? ingen mer läkare? får se om kuratorn är bra då.

tror alla undrar hur det är med dig. hur tänker du om närmaste framtiden nu då? vad ska du göra?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Vet inte vad jag ska ta med min psykolog imorgon. Vet inte om jag orkar ta upp något som vi inte redan vänt och vridit på utan att komma från. Vill ju bli bättre. Men känns ju inte som det kan bli det av att sitta där och älta sånt som jag inte kan påverka och inte heller kan lära mig ignorera eller hantera på något annat bra sätt. Det känns mest jobbigt att gå dit. Som ett nödvändigt ont. Känns dumt att spendera deras tid på mig istället för någon annan. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Mår så extremt jävla dåligt. Vill inte leva. Leva innebär bara en massa lidande och krossade drömmar - om man väl har några 


   
SvaraCitera

Bombay:

vilken dos på zoloft har du? 50? 100? 150?

bra om du slipper biverkningar. står att det kan förekomma starka såna 4-8 veckor. zoloft är ganska känt för att skapa typ likgiltighet, darrningar och att sexlusten försvinner. funkar det direkt så är det bra om det får dig att känna att du mår bättre.

det du kommer ha är en kurator? ingen mer läkare? får se om kuratorn är bra då.

tror alla undrar hur det är med dig. hur tänker du om närmaste framtiden nu då? vad ska du göra?

50. Man börjar alltid med lägsta dosen när man påbörjar medicinering.
Äh dom kom tillbaka. Det varierar lite nu. Ibland känner jag mig magsjuk och ibland känns det som att jag druckit starköl. Men det är de mildaste biverkningarna så jag klagar inte.

Läkaren är bara min medicin-kontakt. Kuratorn hanterar resten. Lyckligtvis är det en jättetrevlig kvinna så vi ska nog komma överens.

Jag ser inte att jag har en framtid. Det är vad jag tänker. Vet inte vad jag ska göra.


   
SvaraCitera

Söndagsångeest. Har det rätt bra just nu egentligen, men är mycket frågor och gamla (jobbiga) minnen som cirkulerar i huvudet. Sen blev jag otroligt sällskapssjuk plötsligt och känner mig lite ensam? Vet att jag har kompisar osv men vill ha de här nu

Ska träffa en kurator på ungdomsrådgivningen imorgon också för att prata och resonera kring plugg. Känns dock som att det inte kommer leda ngn vart? Har träffat många samtalskontakter för att prata om sådant utan resultat så är tveksam

Har vad jag förmodar ömsesidiga känslor med en person. Dock fett krånglig situation som jag inte vet hur den ska lösa sig utan att det gör jävligt ont 


   
SvaraCitera

Är jävligt trött då jag satt uppe till 00:40 och såg på Harry Potter och Pheonix ordern igår. Sen så skrev jag med min kompis till 2 och sedan vaknade jag vid ca 10 imorse. Yayyyyyyyyyyyy..

Känner mig något orolig. Har ett ex i hälarna som är psykiskt instabil. Han hotar mig att han ska slå mig stup i kvarten och det gör mig rädd. Så blir ofta rädd när jag ska åka eller gå hem efter skolan då han går i en skola inte så långt ifrån mig.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Vet inte hur jag mår. känns mest bara... slut.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Håller på att bli sjuk igen. hoppas det bara är halsfluss. hoppas det går över av sig själv. vet inte vafan jag ska ta mig till om jag måste ligga hemma flera veckor igen 🙁 då finns det ingen som helst chans att jag kommer i fas med skolan den här terminen.


   
SvaraCitera
latest comments older comments