Aviseringar
Rensa alla

Hur MÅR du idag? (ätstörningar)

latest comments older comments

Ämnesstartare

Hej sötnosar!

Jag har bestämt att lägga upp en ny tråd.
Man får dock INTE skriva exakta mängder mat man ätit i denna tråd.
Man får skriva PRECIS hur mycket som helst om hur dåligt man mår över det man ätit, bara man inte skriver hur mycket. Detta påverkar andra mer eller mindre, medvetet eller undermedvetet.
Denna tråd är till för att, framför allt vi med ätstörningar, skall få kontakt med andra i samma situation, för att vi ska ha möjligheten att kunna tala ut om problemen med personer i samma/ liknande situation och, självklart, för att vi ska känna gemenskap- utan att triggas eller peppas till försämring inom sjukdomen.

Så jag säger välkommen, alla gummor(gubbar?), till denna nya tråd.
För oss som tycker om varandra![love]

Citera

IceFalk:

Falken ska sluta bry sig skriva här..

?

SvaraCitera

fLii_:

Ja, de vet oftast mer än vad man själv tror.
Du kan omöjligt ha ätit för mycket idag. 🙁 Ett äpple bara? Allt är bättre än inget.

Joo.. e säkert uppe i 800 kcal.

fLii_:

Mnjae, smal kan man nog inte kalla mig. Ska iallafall ner 5 kg, men det ska jag göra på ett hälsosamt vis denna gången. INTE m.h.a svält.

Ohh, vad glad jag blir. Kan du inte satsa på att först bli frisk annars kanske det leder till anorexia..? [sad]

SvaraCitera

my_world:

Joo.. e säkert uppe i 800 kcal.

ja, och det är mer än vad jag har ätit, och nu ska jag äta middag. Kommer bli ungefär 400 kalorier. 3 potatisbullar och 2 skivor bacon. 😀 mums. ;P

my_world:

Ohh, vad glad jag blir. Kan du inte satsa på att först bli frisk annars kanske det leder till anorexia..?

Alltså jag har varit "sjuk" i flera år (har hängt här i merparten av åren) och att bli frisk kommer inte funka för mig. Jag trivs nästan där jag är (ibland)!

SvaraCitera

Så här mår jag: SKIT!

Mamma fattar noll, tvingar i mig kakor å skit all the time för att hon tror jag har äs å kommer utveckla anorexia igen. Alltså, jag har spytt mkt den senaste tiden men nu håller hon koll all the time, går jag på toa står hon utanför å låtsas hålla på med nåt.

Hon tvingar i mig kakor å ingen fattar vilken ångest d e.. orkar inte va här mer.. Vill bara dra hemifrån men vet att jag inte har nån stans å ta vägen liksom.. Uteliggare? Pallar inte mer, blivit vän med rakbladen igen å d e hennes fel. jävla B I T C H!

[mad][cry][sad]

SvaraCitera

fLii_:

Alltså jag har varit "sjuk" i flera år (har hängt här i merparten av åren) och att bli frisk kommer inte funka för mig. Jag trivs nästan där jag är (ibland)!

Gumman.. bara ta hand om dig så du inte förstör din kropp allt för mkt.. [sad]
Har du ätit innan idag?

SvaraCitera

my_world:

Gumman.. bara ta hand om dig så du inte förstör din kropp allt för mkt..
Har du ätit innan idag?

ja absolut! har ätit frukost, lunch och mellanmål. Jag äter jättebra nu och uppemot 1500 kalorier om dagen (ibland mindre, ibland mer).

Har en sista vägning kvar, det är därför jag kämpar så. Hoppas att min kämparglöd hänger kvar även efteråt. 😀

SvaraCitera

my_world:

Hon tvingar i mig kakor å ingen fattar vilken ångest d e.. orkar inte va här mer.. Vill bara dra hemifrån men vet att jag inte har nån stans å ta vägen liksom.. Uteliggare? Pallar inte mer, blivit vän med rakbladen igen å d e hennes fel. jävla B I T C H!

Kan du inte prata med henne och säga att du inte vill ha kakor hela tiden (jag menar, då är det bättre att käka annat, som mat t.ex.)
Det hjälper inte att fly från problemen, prata med henne!

SvaraCitera

fLii_:

ja absolut! har ätit frukost, lunch och mellanmål. Jag äter jättebra nu och uppemot 1500 kalorier om dagen (ibland mindre, ibland mer).

Gumman, fan vad glad jag blir =)
Det är ju jättebra!!

fLii_:

Kan du inte prata med henne och säga att du inte vill ha kakor hela tiden (jag menar, då är det bättre att käka annat, som mat t.ex.)
Det hjälper inte att fly från problemen, prata med henne!

Försökte det efter 2 kakor å då kom hon med två till.. lyckades slänga en men [shake]
Hon är väl otroligt orolig men jag snackar med henne dagligen för att hon ska fatta men det går inte in att jag inte vill ha hennes kakor, chips, choklad eller vad det kan va. Igår hade jag inte ätit nått å hon tvingar i mig 100 g choklad..

SvaraCitera

my_world:

Gumman, fan vad glad jag blir =)
Det är ju jättebra!!

[wink]

my_world:

Hon är väl otroligt orolig men jag snackar med henne dagligen för att hon ska fatta men det går inte in att jag inte vill ha hennes kakor, chips, choklad eller vad det kan va. Igår hade jag inte ätit nått å hon tvingar i mig 100 g choklad..

Det är inte konstigt att hon tvingar i dig första bästa feta om du inte har ätit något på hela dagen. Men nästa gång hon försöker trycka i dig något så säg, "NEJ, jag vill inte ha kakor/chips/choklad, kan jag få en macka istället?"
Jag förstår både henne och dig.

puss

SvaraCitera

fLii_:

Det är inte konstigt att hon tvingar i dig första bästa feta om du inte har ätit något på hela dagen. Men nästa gång hon försöker trycka i dig något så säg, "NEJ, jag vill inte ha kakor/chips/choklad, kan jag få en macka istället?"
Jag förstår både henne och dig.

Iofs, men hon fattar inte sånt. Jag bara hatar henne, hon tror att jag ätit idag innan ju..

SvaraCitera

my_world:

Iofs, men hon fattar inte sånt. Jag bara hatar henne, hon tror att jag ätit idag innan ju..

hon måste förstå, annars är det bara att vägra chokladen. Säg bara att du inte vill bli fullproppad med onyttig skit, det är ju hur vanligt som helst med diabetes bland unga nu.

Du hatar inte henne, du är nog bara arg. :/

SvaraCitera

fLii_:

Du hatar inte henne, du är nog bara arg. :/

Aww, tack för att du bryr dig gumman [love]

SvaraCitera

my_world:

Aww, tack för att du bryr dig gumman

no problem dude! [bigsmile][love]

SvaraCitera

Just nu vill jag bara ersätta kvällsmålet med vatten, jag vill inte äta det! 🙁
Hoppas jag ändrar mig, men samtidigt inte. Jag vet inte vad jag gör om jag har gått upp till imorgon!

SvaraCitera
latest comments older comments