Aviseringar
Rensa alla

Hur MÅR du idag? (ätstörningar)

latest comments older comments

Ämnesstartare

Hej sötnosar!

Jag har bestämt att lägga upp en ny tråd.
Man får dock INTE skriva exakta mängder mat man ätit i denna tråd.
Man får skriva PRECIS hur mycket som helst om hur dåligt man mår över det man ätit, bara man inte skriver hur mycket. Detta påverkar andra mer eller mindre, medvetet eller undermedvetet.
Denna tråd är till för att, framför allt vi med ätstörningar, skall få kontakt med andra i samma situation, för att vi ska ha möjligheten att kunna tala ut om problemen med personer i samma/ liknande situation och, självklart, för att vi ska känna gemenskap- utan att triggas eller peppas till försämring inom sjukdomen.

Så jag säger välkommen, alla gummor(gubbar?), till denna nya tråd.
För oss som tycker om varandra![love]


   
Citera

desorienterad:

Ta panodil/alvedon/ibumetin lr nåt?

har tagit 1000 gram magnecyl men de funkar inte [sad] men har typ problem med migrän så jag e van.. har varit med om mkt mkt värre, men det e jobbigt iaf...

desorienterad:

Why?

först kunde jag inte sova och sen var jag tvungen att gå upp kl 6 för jag skulle ta tåget hem från stockholm

desorienterad:

Vad har du ätit då?

gröt kl 7.. sen på tåget (satt där i 4 timmar och en kvart) åt jag en kanelbulle från pressbyrån, plus va..öh 1 hg godis kanske. min kompis gav det till mig när jag skulle åka och jag,shitforbrains, var ju tvungen att äta det.. eller jag slängde halva påsen men iaf. onödigt.

desorienterad:

Nej, men däremot jävligt snygg

förlåt om detta kommer ut på ett otrevligt sätt men det e jag verkligen jävligt INTE..!! men du e gullig ändå som säger snälla saker
[love]

desorienterad:

försök sova?

jo men tack vare allt koffein (flera koppar kaffe, plus att jag har magnecyl med koffein i sig) så är det ganska omöjligt
[sad]

desorienterad:

..och det är inte bra?

nej:( verkligen inte

desorienterad:

Ät något

typ det sista jag borde göra..

kramar[love]


   
SvaraCitera

Lingva:

Jag är inte värd ett bättre liv.

DU ÄR VÄRD ETT BÄTTRE LIV. Och jag har tänkt som dig förut, jag ville inte leva, ville inte må bättre. Det är först när man mår bättre som man inser hur härligt livet är. Jag hoppas verkligen att du kommer att inse det. Jag hoppas att du kommer att bli lycklig <3


   
SvaraCitera

Har lust att dö.
Helt ärligt. Höll nyss en kökskniv mot magen och det var inte långt ifrån att jag stack till det hårdaste jag kunde.
Är lite i mitten av en ångestpanikattack. Försökte spy. Gick inte. Tog laxeringsmedel. Hjälper inte.
Överdoserade laxeringsmedel igår och gick upp 1 kg på det (går ju ner det sen igen, det vet jag innerst inne, för det blir alltid så).
Skärde mig lite i benet för där syns det inte.
Ska livet vara såhär när man är 14? Och jag är fan ingen jävla fjortis, jag är bara sjuk och galen [sad]


   
SvaraCitera

Fick en jävla ångestattack efter besöket på äs-enheten. Fick sätta mig i ett gatuhörn ett tag och lugna ner mig. Har inte kunnat äta idag, var hemma hos en kompis förut som tjatade om att jag skulle äta så jag åt ett fullkornskex & drack en kopp te utan nåt i. Sa att jag ätit i skolan & att mamma lagade mat hemma till mig, sa till mamma att jag åt hos min kompis... [rolleyes] Men jag mår OK ändå


   
SvaraCitera

flyfrånallt:

Sa att jag ätit i skolan & att mamma lagade mat hemma till mig, sa till mamma att jag åt hos min kompis...

alla dessa lögner[sad]... guwd vad man ljuger asså..
[love]


   
SvaraCitera

Vad kul när folk bryr sig.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaryKate:

Vad kul när folk bryr sig.....

JAG bryr mej! Finenr bara inga ord[cry]

[love]


   
SvaraCitera

enimängden:

JAG bryr mej! Finenr bara inga ord

Tack.. det hjälpte lite iallafall att någon överhuvudtaget läst.[cute]
Börjar må bättre nu än innan, men usch. och så är det pappas födelsedag imorgon,.. ska ut och köpa hans present och en jättefin tårta men hur ska jag kunna äta av tårtan? När jag har sån här ångest? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaryKate:

hur ska jag kunna äta av tårtan? När jag har sån här ångest?

försök att fokusera på att det är din pappa, som du älskar, och att tårta är got.t och att den jävla ätstörnigen kan ta sej nånstans! [mad]

[love]


   
SvaraCitera
Lingva

aeegd:

mår SKIT..

gumman.. [cry][love]
kan du inte hitta på något som får dej att må bättre? åk hem till nån kompis?

daarling:

hur fan kommer man tillbaka till normal igen ifall viljan men inte kunskapen finns!!!!!!!!!????

vad menar du??

jagtappadetråden:

Jag hoppas att du kommer att bli lycklig <3

tack det hoppas jag med...

MaryKate:

Höll nyss en kökskniv mot magen

ta bort den!! [chocked]

MaryKate:

Är lite i mitten av en ångestpanikattack.

finns det inget som lugnar dej? nått som får dej att tänka på något annat... se nån film, läs en bok eller ring någon!

MaryKate:

Ska livet vara såhär när man är 14?

nee [cry] *många kramar*


   
SvaraCitera

enimängden:

och att den jävla ätstörnigen kan ta sej nånstans!

Visst, men jag vill ju nå min målvikt, sen kan ätstörningen ta sig någonstans.
Jag väger 1 helt kilo mer än för någon dag sen men jag ser inte tjockare ut, så jag borde inte bry mig egentligen (det kilot jag lagt på mig är somsagt för att jag överlaxerade igår och då går jag alltid upp lite för att kroppen sparar på sig vätska).
Har egentligen ätit för lite idag men har ändå gått upp 4 hg sen imorse? Jävla helvete.


   
SvaraCitera

desorienterad:

Hade varit lättare att ta sig ur den då.

Enda det hade varit.. =/

desorienterad:

Kan de ha något samband tror du?

Yepps.. no doubt nu när jag tänker tillbaka på det. Jag kände mig så fullkomligt nere, misslyckad, deprimerad osv osv ja.. och det bara.. utlöste allt. Jag ville väl straffa mig själv.. samtidigt som jag "vann" på att bli smalare.. sedan fortsatte det. Blä, trist fakta. ^ Man ångrar att man inte tänkte mer långsiktigt.. Men så det tror jag verkligen. Hur var det för dig ?

desorienterad:

Inga krav, inga måsten. För ungefär två år sedan grät jag
varje kväll pga. att jag längtade tillbaka så mycket

Shit, l did exakt samma.. kunde stirra mig sönder på gamla foton av mig själv liksom.. alltid så jävla glad och visste att det var ngt jag ville med mitt liv. Jag VIsste att jag - just JAG måste vara spec. på ngt vis.. men ack så fel [confused]
Men det är sant.. och nu kommer hela livet utgöras av Måsten,krav och förväntan.. hur väl man än försöker undvika dom. VARFÖR är världen like this?

desorienterad:

Men det är precis som om jag inte har några tårar att gråta längre

[love] vet exakt. ^

desorienterad:

Om det är jobbigt nu så kan det ju bara bli bättre!

desorienterad:

Jag tror stenhårt på dig girl

Antar att det måste ligga lite sanning i det du skriver.. : ) sure hope så ialf. För din del aslo. <3 Aaaw! [cute] vad snäll du är-alltid är! Och jag tror lika mkt på dig ska du veta. (F)

desorienterad:

JÄTTEBRA KÄMPAT!

Åh, [blush]tack![smile] jag spydde EN gång.. ialf.. MEN. nu är jag Sjuk = skulle inte ens vilja tänka mig att spy under dom mständigheterna.. jag kommer känna mig så svullo isf och det är så äckligt när kroppen mår dåligt som den gör.. SÅ jag äter verkligen INGET som kan framkalla ångest just nu.. för isf lär jag ju få leva med den.. och me don'twant.! =)

desorienterad:

Du har så mycket styrka inom dig, även de gånger du känner dig som svagast, tro mig;

[love] tror du verkligen det ? usch.. vet inte om du har rätt, men tack ialf. Jag vet att du kan klara allt minst lika bra som jag du också, - du borde lyssna till dig själv ibland! Du har så mkt smart att säga. [wink]

desorienterad:

hur ska du kunna bli fri om du hela tiden fortsätter att göra om samma misstag?

l know. Suck.. det är bra mest att.. det känns som en kass "trygghet" nu förtiden.. lugnet efteråt är som om.. jag vet inte. =/ det är för BRA dessvärre.. Blä vad jag hatar mig.

desorienterad:

Du är så bäst!

Och du är MER än mest super tjejen! Vad skulle jag ta mig till utan dina inlägg[blush]

desorienterad:

(OJ, jag var positiv, såg du?

Haha! JA[bigsmile][love] Mega positiv! och det var jättebra, försöker också se det så.. men det är mörkt sometimes. Men det är så sant! Det är en fin tanke - så varför inte tänka så liksom? det stämmer bergis! Och det betyder att DU har ett viktigt syfte här på jorden du also! 😉

desorienterad:

om du bara kunde se och upptäcka det själv...

Sån söt är du! Och du borde VERKLIGEN läsa DINA rader gumman, känns som om du ger mig så mkt uppmuntran att jag drunknar i den snart![cute][love] och jag vill verkligen att du ska känna detsamma, finns ALLTID där näru behöver prata om vad du än vill, right? [love]

desorienterad:

Du kan hjälpa andra att må bättre, det har jag redan märkt;

[rolleyes] jag är rädd att du pratar om digsjälv där[wink]-vilket jag tycker är helt rätt. haha.. jag känner mig faktiskt som världens sämsta kompis,syster,dotter, ever.. att jag KAN ge dom men inte gör.. känns också så otroligt.. hemskt! =/ Känner du ngnsin så ? att det på ngt sätt tar emot att vara trevlig, bry sig och få andra att må bättre.. ? Jag känner mig så ego - jag ÄR ett ego. jag VIll att andra ska må bra men samtidigt så.. jag har förlorat alla som stått mig nära pga. min egen isolering och ovilja att orka med dom.. :S så nej, jag är Verkligen inte en sån Bra människa.. men jag hoppas att jag kan bli en dag.[smile] DU däremot är redan - me know. Och ta vara på det![love]

desorienterad:

om du kunde försöka hjälpa dig själv också...

Jag kan inte unna mig det helt ;/ just how it is. ^ men jag försöker. jag ska. 🙂 och det är thanx to u Darlin!

desorienterad:

Det Är starkt att våga låta andra hjälpa en.

Damn, hatar att du har rätt[rolleyes] Men mjo.. det känns bara som om.. jag vill inte "ta " mer uppmärksamhet som jag redan (helt ofrivilligt gjort) från min familj..jag tror inte att det är vidare uppskattat. [tired] haha!. Deras älskling.. vad gulligt du skriver! 😀 men naah.. det FÅR inte heller vara sant. Finns ju två syskon till som vill "få plats" som sagt.. och jag vill inte att dom känner sig "osynliga", vilket Jag gör dom.. med mina probs. Suck. Men det löser sig nog.. det finns en framtid och med framtid finns det väl alltid hopp l guess ^^- wannabe-positiv-as-u [wink][bigsmile]

desorienterad:

Ska du börja med samtalsterapi eller är det något du funderar över?

Jag kommer få prata med ngn från Bup ifall de har plats för en till.. sjuksköterskan skickade dom en remiss precis efter att hon diagnotiserade mig, usch.. så jag antar att jag inte har mkt att säga till om.. så JA![cool] jag ska ge det en chans isf.. men.. tror du verkligen att det kan hjälpa ? =/ Vad ska dom säga till mig liksom ? =S Fast.. det kan hardly get worse. ' 🙂

desorienterad:

Sådär lekfullt och målande liksom ^____^

Haha! [blush] tyckeru? Thanx Söten! inte tänkt så mkt på det. Annars brukar jag få höra att jag skriver alldeles för mkt på uppsatser med för mkt ord och stora syster brukar så fint uttrycka det som; "naeh! nu bara jiddrar du en massa shit igen" xD såå.. jag antar att jag tycker om att både skriva av mig - och förr att prata av mig också.. så det blir som "prat i text" [bigsmile] LÅL-flagg. [crazy] ' Men tack verkligen. Fast jag tycker iofs att du skriver väldigt personligt och levande du med så jag kan inte ta åt mig vidare mkt kredit. 😉

desorienterad:

det kändes inte som om de ville ta mig på allvar och,

Det är jag också rädd för.. men GAWD vad illa att du ändå testade så många och att det ialf inte funkade.. [sad] vad ska dom vara bra för ifall dom inte lyckas ge dig det förtroende du behöver liksom . Very bad.. =/ Hoppas att du vågar testa på nytt snart ? - om du kanske kommit underfund med vad du vill ha hjälp med nu ? Jag kan förstå din förvirring.. usch.. jag kommer säkert bara hiva ur mig en massa bullshit tills han/hon praktiskt taget kastar ut mig[rolleyes] men.. jag vet inte heller vad jag vill ha "hjälp" med..[shake] jag kommer inte våga prata om Äs för då kanske de tar upp det med mina föräldrar? - och det vore not nice. Naj, frågar dom så säger jag: HEJ, jag vill ha hjälp med att bli LYCKLIG igen xD så får dom säga vad dom vill sen. [cool][rolleyes][love]

desorienterad:

Ganska okej.

Bara gaaanska ? (A) fick du ngt fint i present?! =) Hoppas att det känns bra att vara "ett år" äldre ialf. 😉 Födelsedag SKA vara = glädjedag. ^
haha. Klart jag gör ! [cute] knas där. always thinkin' about u bruden! 😉[love]


   
SvaraCitera

Lingva:

finns det inget som lugnar dej? nått som får dej att tänka på något annat... se nån film, läs en bok eller ring någon!

Satte mig här vid datorn, vid UM.se för att det är lite lugnande.. Ska se på TV sen. Filmer lugnar inte, de är så.. dystra. Böcker är också dystra. Och ringa någon.. ingen förstår. Så UM är bäst. Ni är bäst.[love]


   
SvaraCitera

Nothing:

alla dessa lögner... guwd vad man ljuger asså..

ja , HELA jävla tiden... stackarna som man ljuger för [sad]


   
SvaraCitera
latest comments older comments