Aviseringar
Rensa alla

Hur MÅR du idag? (ätstörningar)

latest comments older comments

Ämnesstartare

Hej sötnosar!

Jag har bestämt att lägga upp en ny tråd.
Man får dock INTE skriva exakta mängder mat man ätit i denna tråd.
Man får skriva PRECIS hur mycket som helst om hur dåligt man mår över det man ätit, bara man inte skriver hur mycket. Detta påverkar andra mer eller mindre, medvetet eller undermedvetet.
Denna tråd är till för att, framför allt vi med ätstörningar, skall få kontakt med andra i samma situation, för att vi ska ha möjligheten att kunna tala ut om problemen med personer i samma/ liknande situation och, självklart, för att vi ska känna gemenskap- utan att triggas eller peppas till försämring inom sjukdomen.

Så jag säger välkommen, alla gummor(gubbar?), till denna nya tråd.
För oss som tycker om varandra![love]

Citera

Vet fan inte vad jag ska göra [cry]

SvaraCitera

tivo0li:

Vet fan inte vad jag ska göra

Har du pratat med din mamma så att ni är sams? Försök med det sannars. Vet att det är svårt. Men försök..[love]

SvaraCitera

Fraiche:

Har du pratat med din mamma så att ni är sams? Försök med det sannars. Vet att det är svårt. Men försök..

har försökt......

SvaraCitera

tivo0li:

har försökt......

Okej, då vet jag inte.. Men jag vill inte att du ska må dåligt.. Du är värd mer![love]

SvaraCitera

Fraiche:

Okej, då vet jag inte.. Men jag vill inte att du ska må dåligt.. Du är värd mer!

Det har typ löst sig nu.... Men mamma mår också dåligt och jag behöver mera stöd från henne.. Men hon ska få komma till en doktor tror jag.

SvaraCitera

Jag vet inte vad jag ska skriva. Allt är bara så invecklagt och fånigt. Jag orkar snart inte mer. Vafan ska man göra när man inte ens är sugen, men ändå äter, för att "ana/mia" säger det? jag lyssnade på dom och nu är hela min dag förstörd. jag hatar mig själv

SvaraCitera

jag är sur. måste oprah handla om jävla ricky martin !? dagens höjdpunkt är alltså förstörd, nu suger denna dag officiellt kuk på ALLA plan.

SvaraCitera

Nu är allt förstört. Jag var nyss på Apoteket för att hämta ut nya näringsdrycker. När jag stod och väntade på min tur kom det fram en kvinna som frågade vad jag ville ha hjälp med. Då sa jag som det var, att jag skulle hämta ut mina näringsdrycker. Då snörpte hon på munnen och sa surt att jag väl fick vänta på min tur som alla andra. Jag hade tydligen stått för nära informationsdisken, hon trodde att jag ville fråga om något.
När det till sist var min tur var det samma sura tant som nu satt där. Hela tiden tittade hon på mig med avsmak. När jag kom ut på gatan bara skakade jag. Sedan har jag gråtit hela vägen hem.[cry]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluttrick:

det ska det absolut bli! dej kommer jag inte släppa.hatar att tappa kontaken med folk man verkligen gillar ( och DEJ gillar jag!)..maah måste börja bli bättre på kontakten med fLii också..

ooo lovey!

jossanpossan__:

Jag orkar inte mer!!!!

[sad][love]

SvaraCitera

aeegd:

nu suger denna dag officiellt kuk på ALLA plan.

hehe, förlåt men jag började skratta av detta. det var roligt skrivet. [cute][bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

okej.. nu är jag hema igen alltså.. har knappt landat..
tänkte bara sumemra min tid på sjukhuset.. om ngn är intresserad..
jag vill bara skriva av mej:-P

har mått jättedåligt, verkligen.
när jag åkte in trodde jag jag skulle dö. jag hade nog gjort det om jag väntat ett tag till. första dagarna var det mest jobbigt med magen.. ont hela tiden, ångest över droppet o att jag var tvungen o äta. de skrev upp vad jag åt o drack, när... så jävla hemskt. resten av dagarna har det varit jävligt psykiskt.
mycket ångest, tårar, dumma tankar. försökte klippa mej med en sax men den var som tur var för slö... bråkade med mamma i telefon innann det brast.
jag hatar att jag är så dum o inte kan sköta mej.
att jag inte kommer kunna följa alla råd omhur jag ska äta för att hjälpa min kropp, för att jag DESSUTOM lider av ätstörningar. jag skäms så mycket, jag känner mej så svag. så rädd. vad kommer att hända? när ? hur? jag känner mig så vilse.. jag orkar inte, vill inte. ingenting.
sen var jag på akupunktur igår o idag, mot min vilja och ork. jag ska dit på fredag igen. har ännu inte känt mycket, bara tristess o rastlöshet under väntan.
jag hoppas på framsteg.. måste få sova igen. jag var även hos psykologen idag direkt efter utskrivningen, innan akupunkturen. jag fick ur mej i princip ALLT ALLT ALLT som jag även inte sagt innan. det kändes bra. men han verkar orolig.

o nu är jag alltså hemma och är mer rastlös än på sjukhuset.
var ska livet ta vägen? har jag något liv? isåfall var? o hur?

jag har saknat er så innerligt.
jag berättade för psykologen hur mkt ni betyder, han tycker ni verkar underbara..

jag skriver säkert mer sen när jag kommer på..
är bara tom i huvudet nu, o trött. så jävla trött.

SvaraCitera

jag mår skit.
fick vara hemma idag igen, skakat mig igenom natten. ätit 1/2 port gröt i morse vid halv 7, sen dess har jag inte fått i mig nåt :S magen är full känns det som[sad]

SvaraCitera

dålig dag. Har hetsätit, har panikångest, migrän. spyr snart.

SvaraCitera

enimängden:

tänkte bara sumemra min tid på sjukhuset.. om ngn är intresserad..

jag är alltid intresserad av dina dagar! hur ska du göra nu då? du vet att det bara finns en riktig väg att gå..! du kommer aldrig bli av med några problem om du inte gör dej kvitt ätstörningen![love][love][love]

SvaraCitera
latest comments older comments