Aviseringar
Rensa alla

Hur ser världen ut om 50 år?

inmyshoes:

Blir det större klassklyftor kommer folk inte få det bättre utan tvärtom

Varför blir en fattig ännu fattigare ifall en rik blir rikare[confused]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Suckertrainblues:

Förhoppningsvis bättre än vad den gör nu.

OF 5:

förhoppningsvis bättre än nu men med tanke på de senaste decenniernas utveckling så är det icke troligt

När jag var barn så var det detta jag trodde och hoppades på.

Nu gör jag inte det längre [sad]

Möjligt att om människan får fortsätta utvecklas i ett civiliserat samhälle så kanske hon evolutioneras och anpassar sig till det och blir mindre elak. Frågan är bara om människan hinner det innan hon har utrotat sig själv.

Fast en annan tanke är ju att människan är världens bästa "djur" på att anpassa sig, så det är mycket möjligt att människan inte kan utrota sig själva.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Utveckling och effektivitet är också ett hot mot männskligheten, då om det utvecklas för mycket så kommer männskligheten att sakna mening från utvecklingens perspektiv och bytas ut. Dock så kommer det att ske om längre tid än 50 år.

SvaraCitera
Ämnesstartare

PinkFloyd:

Varför blir en fattig ännu fattigare ifall en rik blir rikare

Större klassklyftor=större skillnad mellan klasserna. Alltså blir de rika ännu rikare men de fattiga ännu fattigare. Pengarna måste ju komma någonstans ifrån.

SvaraCitera

människor flyttar från städer till skogen pga miljöförstöringar och hemska människor som styr... Sen dör alla pga brist av TV och snabbmat [smile]

SvaraCitera