Notifications
Clear all

Hur skulle ni reagera

Topic starter

Det är så att jag har en vän och vi har börjat umgåts för typ flera månader sen. Han är snäll skön o vi ställer upp o gör allting för varandra, men det är en sak jag känner mig lite tveksam över. Ibland när han går ut med sina vänner(ps: känner inte dom) o dricka lr åka nån annanstans, så tar han aldrig med mig, kallas detta en äkta vän eller vad tycker ni? Hur skulle ni reagera på detta. 

Frågar han aldrig om du vill följa med? Är ni annars med varandra ofta?
Har du frågat om du får följa med och skulle du vilja det?

ReplyQuote
Topic starter

HashtagLame:
Frågar han aldrig om du vill följa med? Är ni annars med varandra ofta?
Har du frågat om du får följa med och skulle du vilja det?

Nej han har aldrig aldrig frågat, vi är inte alltid med varandra, inte så att vi är me varandra varje dag för han jobbar mycket osv, men vi hänger ändå ganska mycket. Och jag är inte sån person som frågar, jag gillar alltid att bli frågad, för annars man vet inte om han inte vill att jag ska komma med.

För vi säger att om du ska gå ut med någon t.ex, och någon annan säger "får man hänga med" du säger ja, fast du innerst inne inte vill... så tänker jag om han, han kanske inte vill att jag ska hänga med och det är därför jag inte gillar att fråga.

Och ja jag skulle vilja hänga med honom och lära känna hans vänner. För en gång jag var ute med en annan kompis och han var hemma, så han ringde mig och frågade vad jag gör och om vi skulle gå ut, men så sa jag till honom att jag är med en vän, kom om du vill vi kan hänga tillsammans, så att han inte kände sig uttråkad..  men sen de blev lite sent så vi sket i det.

Men jag ville bara veta om denna person är en sann & äkta vän, man känner sig lite besviken och tveksam.

ReplyQuote

Uppenbarlig inte, hade du varit min vän hade du fått följa med 

ReplyQuote
durga

skulle väl tycka att det var rätt misstänksamt, och om jag förstod varför antagligen också bli sårad. är ju väldigt märkligt att inte inkludera någon man gillar i gemensamma aktiviteter.

ReplyQuote

mergimmessi:

Nej han har aldrig aldrig frågat, vi är inte alltid med varandra, inte så att vi är me varandra varje dag för han jobbar mycket osv, men vi hänger ändå ganska mycket. Och jag är inte sån person som frågar, jag gillar alltid att bli frågad, för annars man vet inte om han inte vill att jag ska komma med.

För vi säger att om du ska gå ut med någon t.ex, och någon annan säger "får man hänga med" du säger ja, fast du innerst inne inte vill... så tänker jag om han, han kanske inte vill att jag ska hänga med och det är därför jag inte gillar att fråga.

Och ja jag skulle vilja hänga med honom och lära känna hans vänner. För en gång jag var ute med en annan kompis och han var hemma, så han ringde mig och frågade vad jag gör och om vi skulle gå ut, men så sa jag till honom att jag är med en vän, kom om du vill vi kan hänga tillsammans, så att han inte kände sig uttråkad..  men sen de blev lite sent så vi sket i det.

Men jag ville bara veta om denna person är en sann & äkta vän, man känner sig lite besviken och tveksam.

Du måste berätta hur du känner för honom precis som du skrev nu.
Tror inte att han har någon aning om hur du känner.
Förstår att det kan kännas jobbigt men om du skulle försöka säga det på ett snyggt sätt till honom?
Typ så han inte skulle kunna känna sig anklagad, att du typ bara är nyfiken..

Du är så söt, hoppad allt ordnar sig! <3

ReplyQuote
mynona

Vet inte. Alla mina vänner bor i andra änden av landet, så jag kan bara träffa dem ca 2-3 ggr om året, och då möts vi oftast ensamma just pga att man träffas så sällan, så frågan om att tas med på något sådant har liksom aldrig uppkommit. Men jag skulle nog bli misstänksam, tänka att hn anser att jag är en tillfällig person och därför inte ska inkluderas i hns övriga liv...

ReplyQuote