Aviseringar
Rensa alla

I den här tråden


Ämnesstartare

supply:

ska lära mig prata värmländska för att få vara med och halsa brännvin + slippa dansande

man måste ha en förkärlek till öde skogar, tysta sjöar och inställningen att allt kommer att gå åt helvete tids nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

man måste ha en förkärlek till öde skogar, tysta sjöar och inställningen att allt kommer att gå åt helvete tids nog.

så länge dessa skogar inte betyder något KRAV PÅ MOTION så är det lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

supply:

så länge dessa skogar inte betyder något KRAV PÅ MOTION så är det lugnt

Nej, man sätter sig på en stubbe och gråtrunkar lite bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

man måste ha en förkärlek till öde skogar, tysta sjöar och inställningen att allt kommer att gå åt helvete tids nog.

Med denna attityd har ni goda chanser att dra en anschluss på dalarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

ed denna attityd har ni goda chanser att dra en anschluss på dalarna

Jag söp på samma ställe som min lektor, (som jag antar är en riktig gammelsosse) som sa att det är hälsingland, dalarna och värmland som är kärnan i det svenska, vi fria män som aldrig lät oss kuvas, vi som alltid stod på vår rätt och slet för vår överlevnad.

Jag blev lite kär i honom då, på samma sätt som jag är lite kär i just den mentalitet han beskrev. Vi äro alla (förutom alla andra) riktiga jävla gråtrunkare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

som sa att det är hälsingland, dalarna och värmland som är kärnan i det svenska, vi fria män som aldrig lät oss kuvas, vi som alltid stod på vår rätt och slet för vår överlevnad.

Dalkarlarna störtade den Danske tyrannen och satte en tyrann som man man förstod på tronen.

Dan_the_ironman:

Jag blev lite kär i honom då, på samma sätt som jag är lite kär i just den mentalitet han beskrev. Vi äro alla (förutom alla andra) riktiga jävla gråtrunkare!

Den sista meningen är sjukt komplicerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Den sista meningen är sjukt komplicerad.

Att vi (Värmlänningar, dalmasar och hälsingmän) är det men inte alla andra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Att vi (Värmlänningar, dalmasar och hälsingmän) är det men inte alla andra

Du tänker så


   
SvaraCitera