Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden

latest comments older comments

passaro:

Ptja, vill man resa en hel del, samt ha större möjligheter för jobb utomlands så är språk en stor fördel. Samt att språk är något av det viktigaste. Dessutom är det inte så jävla svårt.

Engelska vafan.
Och nej, kanske inte är så svårt, men långtråkigt. Och så jävla komplicerat med alla dessa skrivregler, hur håller man reda på vad som är vad när man talar många språk?

passaro:

Än mer viktigt: det är ascoolt. okej.

Hum. Kanske lite.

SvaraCitera

tack för information passaro också

SvaraCitera
Ämnesstartare

FishFace:

Engelska vafan.

Lycka till med att ta dig runt med enbart engelskan där de har sina huvuden så långt uppkört i arslet att de bara pratar sitt språk av ren jävlighet. Eller stolthet, för den delen.

FishFace:

Och så jävla komplicerat med alla dessa skrivregler, hur håller man reda på vad som är vad när man talar många språk?

Kommer naturligt efter ett tag.

SvaraCitera

kanske värt att likväl läsa spanska på högskolenivå när jag väl läst över steg 3
samt att utveckla mina färdigheter i ett språk jag redan kan grunderna i > att lära mig stappla på ett nytt språk
kanske

jag kanske blir FETT SKILLAD på spanska om jag läser den här spanskkursen
men kommer jag bränna ut mig???
hur hårda är högskolestudier???
jag har ingen erfarenhet vet ingenting
kanske frågar jag min MAMMA som läst spanska

SvaraCitera

kulturmarxisten:

Klipp

Pallar inte kolla men sure, väldigt fascinerande. Tror jag.

Ögon i en plåthink:

:D</3klart jag inte är ironiskjag överväger ju att läsa språk på heltid på högkolaför sjutton!!!
det bara för att det är roligt och för att få fullt bidrag då jag inte kan överleva på halvtidsbidraget(jag ska läsa en halvtidskurs i psykologi/sexologi)
älska att lära sig nya saker!!! hela tiden alltid!!! att lära sig saker är bäst!!!

Haha okej, sant.
Yes indeed, mycket trevligt att lära sig nya saker. Har en viss förkärlek för fakta och nya kunskaper. Men språk...

SvaraCitera
Ämnesstartare

FishFace:

Pallar inte kolla men sure, väldigt fascinerande. Tror jag.

Ja språk är viktigt, när du tänker så använder du språk bara en sådan sak. [cute]

SvaraCitera

lite jobbiga tråkiga de spanska oregelbundna verbjävlarna
har ingen OERHÖRD lust att plugga in dem

och att man måste köna sig själv och andra hela jävla tiden när man talar eller skriver på spanska
*spyende uttryckssymbol*

SvaraCitera
Ämnesstartare

supply:

tänker: vem är kulturmarxisten? borde jag veta detta?

får lite fasiken vibes om hen

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

*spyende uttryckssymbol*

[sad]

persiska har bara hen, om det är en viktig faktor för att man ska lära sig ett språk [cute][cute]

SvaraCitera

i really love a lot
i really love a lot
i really love a lot
but i fight the ones that fight me
i fight the ones that fight me

*låttext*

SvaraCitera

passaro:

Lycka till med att ta dig runt med enbart engelskan där de har sina huvuden så långt uppkört i arslet att de bara pratar sitt språk av ren jävlighet. Eller stolthet, för den delen.

Men de envisa jävlarna får väl skylla sig själva, då? (Fast nej, till och med jag inser att den teorin inte håller. Skitsamma)
Är det bara vi svenskar som villigt ska avvika från vårat eget språk för att komunicera med andra, medan de står fast vid sitt modersmål?

passaro:

Kommer naturligt efter ett tag.

Still, to much work.

SvaraCitera

kulturmarxisten:

persiska har bara hen, om det är en viktig faktor för att man ska lära sig ett språk [cute][cute]

jaså
kände inte till detta
men vem är du jag mäktar inte efterforska dig

SvaraCitera

kulturmarxisten:

Ja språk är viktigt, när du tänker så använder du språk bara en sådan sak.

Ja, självklart. Men det betyder inte att jag behöver lära in fler.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker vad det menas med att ge ifrån sig fasiken vibes [crazy][crazy][crazy][crazy]

SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

*låttext*

budskap:
döda alla hippies

SvaraCitera
latest comments older comments