Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

older comments

Storchen84:
Hmm vad konstigt, jag är utomlands och är telefonen ansluten till wifi går det inte att posta. Men om jag byter till mobildata går det alldeles utmärkt? Vad skickar wifi för signal sidan inte gillar som inte skickas annars Skeptisk

Hjärta

Om jag minns rätt har det varit problem med utländska spambottar som postat reklam och annat på UM, varför viss utländsk trafik hindras från att posta. Jag tror inte det har något att göra med data som WiFi:t skickar, utan snarare dess IP-adress. Har dock inte 100% insyn så det är viss spekulation från min sida.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Om jag minns rätt har det varit problem med utländska spambottar som postat reklam och annat på UM, varför viss utländsk trafik hindras från att posta. Jag tror inte det har något att göra med data som WiFi:t skickar, utan snarare dess IP-adress. Har dock inte 100% insyn så det är viss spekulation från min sida.

Ah, I fat, thanks! Stämmer detta så är det nog så att bottarna använder det fasta nätet, därför slipper jag problemet genom att byta till mobildata - är min gissning iafl. Tänkte inte på detta först.

Hjärta

SvaraCitera

lurifax69:
Låt mig veta om du är nöjd med mig .

Alla är nöjda. 

SvaraCitera
Cobrak

jag vet inte om det är min utmattningsdepression som spökar men, är livet verkligen för alla?

vi har betoning på personliga friheter, personlig njutning och personlig prestation. men vi är också en del av ett samhälle, och absolut, det finns bra saker med det. samhället har investerat i oss, människor har betalat skatt för att kunna ge oss förutsättningar i livet, människor har valt att anställa oss, människor har investerat tid och energi i oss, människor har älskat oss.

men jag känner också, nej, jag bad inte om att få spela detta spelet. alla dessa saker är bra, hjälpsamma och nödvändiga att ha, men det känns också som att när man föds och släpps in i samhället, kan samma exakta saker också vara ens skulder. så vi föds med dessa skulder, utan att vi väljer det, och förväntas hålla vår liv i kraft av socialt godkännande.

och när vi har gjort det länge, och känner att vi inte klarar av det längre - och dessutom måste spela med sämre kort - så måste vi ändå fortsätta, för att inte svika samhället, för samhället förväntar sig inte bara att vi ska spela spelet, utan lyckas med det också. men livet är kanske inte för alla, utan kanske bara för de som klarar av att spela det på samhällets villkor?

SvaraCitera
Cobrak

föds med sämre kort* och, spela spelet på samhällets villkor* skulle det stå

SvaraCitera

jag ska till jobbet snart men jag vill sovaCool

SvaraCitera
Arre_E

Livet, det är så jäkla bra Ohlalaaa!Mycket glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
jag ska till jobbet snart men jag vill sovaCool

Äh säg att du är sjuk ba' Cool

SvaraCitera

Asstriid:

nja jag måste lämna in saker och ting

SvaraCitera
Ice
 Ice

Har plockat ner LED-stjärnan från fönstret och precis satt upp lampan.  Egentligen skulle detta göras om en vecka, fixade detta redan nu. Glad

SvaraCitera

Asstriid:

Kan säga som den i min serie sa, ljug att du ska på farmors begravning varje gång och inte ta samma visa.

SvaraCitera

Vem var den snubben som bodde i ett tält (han backpackade tror jag) och han skrev att han bara åt choklad, har för mig att han lyssna på psykadelisk musik

SvaraCitera

jag tycker att det är sjukt jobbigt när folk skrattar högt. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
jag tycker att det är sjukt jobbigt när folk skrattar högt. 

Varför? Sjukt härligt när folk är glada. Eller ja beror väl på om personen har ett jobbigt skratt eller inte Party

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker inte ta tag i mitt liv förän jag skaffat flickvän, för då kommer jag aldrig behöva göra detCool

SvaraCitera
older comments