nubbie:
Haha, alltså vadå "lätt att förstå norska om man är svensk", är det ju inte.
+1
Går en norsk i min klass och en dag sa en tjej till honom: "förlåt, men jag förstår inte din danska".
Hahah ![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
STORM:
Går en norsk i min klass och en dag sa en tjej till honom: "förlåt, men jag förstår inte din danska".
Hahah
men det känns ju faktiskt jättefrämmande. Har lättare för att klura ut vad folk säger när de pratar tyska än när de pratar norska 🙁 är nog ett stycke oduglig svensk.
Är det feltryck hos svenskaspel och i tvguiden eller är det intermatch på tv4sport idag? Typiskt bonniers och den judiska världskonspirationen att leka med mitt hjärta så här. ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
det är ju tv4 sport xtra
sist jag var inne här var jag en deperimerad tonåring, nu är jag en lycklig pilotstudent och nästa gång är jag väl en lycklig pilot.
pokémonkänslan är tillbaks nu ![[love]](/img/smilies/love.gif)
dazed:
Du blev lite sugen allt.
nubbie:
men det känns ju faktiskt jättefrämmande. Har lättare för att klura ut vad folk säger när de pratar tyska än när de pratar norska 🙁 är nog ett stycke oduglig svensk.
Nää, är också väldigt väldigt dålig på det. Ibland, typ på Skavlan, brukar jag blunda och försöka förstå vad han säger utan den översatta texten.
Det går inte.
tevepro:
det är ju tv4 sport xtra
Jo det brukar ju vara det men på långenprogrammet och i min teveguide så står det att det är i tv4sport. Men det lär ju vara franska gärsgårdslag eller rattfylleristjakt i norra Cardiff
davvelito:
Du blev lite sugen allt.
Kan bli sån där söt kransmas
var full som en alika igår
Haha ok fick svar på sms nu och känner att jag bestämt mig för att inte bry mig mer. Har gjort mitt, en har gjort sitt, nu lämnar jag det. Skönt.
STORM:
Haha ok fick svar på sms nu och känner att jag bestämt mig för att inte bry mig mer. Har gjort mitt, en har gjort sitt, nu lämnar jag det. Skönt.
Det låter trist. Var det någon du tyckte om?
STORM:
Nää, är också väldigt väldigt dålig på det. Ibland, typ på Skavlan, brukar jag blunda och försöka förstå vad han säger utan den översatta texten.Det går inte.
Haha, jag också.
Hjärtlös:
Det låter trist. Var det någon du tyckte om?
Ja, det var det. Men ibland är det inte värt det, det ska inte behöva vara så svårt liksom. Skönt när man inser det!
STORM:
Ja, det var det. Men ibland är det inte värt det, det ska inte behöva vara så svårt liksom. Skönt när man inser det!
Jag håller med där. Det är svårt att låta bli ibland, så skönt att du klarade av att avbryta det som inte kändes bra.