Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

older comments

time
 time

Jag: Han vill ha dig!

Hon: JAG VET USCH FYFAN

Mitt liv är juvenilt komplett

SvaraCitera
time
 time

Jag måste sluta argposta på fyllan.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: äre en sommarkurs?

yes

SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: yes

soft!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Till alla som vill ha en blomma:

SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen: jag klär mig ej konceptuellt. jag har bara skorna som bas och klär mig efter vad inte gör att jag ser fet ut. vadan detta sönderanalyserandet helt plötsligt?

sönderanalyseranden? det är vad jag tänker när jag ser en sko, varken mer eller mindre. men visst, kanske lägger jag mer tid på att reflektera kring den typen av saker än vad som brukas, vilket gör att det kan anses som "sönderanalyseranden" eller onödig tankeverksamhet.

sedan kan jag inte hålla med om att klä sig så att man inte ser fet ut inte är ett koncept. kan tycka att om man har en idé om hur man vill att ens uppenbarelse ska tolkas, finns det ännu mer skäl att nyttja reflektion och analys kring hur olika plagg uppfattas för att säkerställa att ens val av kroppsprydnader faktiskt representerar den bild man vill att andra ska se. sönderanalyserande vore det väl om det var analys utan mening, bara för sakens skull? men här fyller det ett tydligt syfte och kan associeras vidare till frågeställningar gällande människors estetiska uttryck i allmänhet, vilket kan ha ett värde i syfte att förstå sin omvärld.

SvaraCitera
Ämnesstartare

i förhållande till hur jag uppfattat dig och dina intressen ter sig kritiken därför underlig. kanske har jag missuppfattat dig.

SvaraCitera

I mina tankar just nu, mecka Lemon Haze, Carmello eggs eller blandat, plz help me with my ocd!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Täljezvenne: I mina tankar just nu, mecka Lemon Haze, Carmello eggs eller blandat, plz help me with my ocd!

ta ett äpple istället för hasch

SvaraCitera

Biologen:

ta ett äpple istället för hasch

gräs och äpple? någorlunda blött?

SvaraCitera
Ämnesstartare

imorgon ska jag bege mig ut i stockholmsnatten. i hopp om att jag möter någon intressant människa på vägen som vill spatsera runt med mig och diskutera givande ämnen, ska jag iakttaga min omvärld och försöka tyda det jag ser

jag ska bortse från alla uttalande ord och se till deras kroppspråk, mimik och all icke-verbal kommunikation. 

det är på den man kan se vad människor faktiskt menar.

SvaraCitera
Ämnesstartare

jag träffade en äldre man en gång, ute på en av mina nattliga eskapader. det var i söder, någon gång sensommaren 2011. han var lite berusad och hade slabbat ner sin vita, skrynkliga skjorta som var slarvigt uppknäppt några knappar för mycket i halsen. de mörka jeansen hans var dock rena och hela. han satt på en av bänkarna vid mariatorget (?) och verkade kontemplerande; fast i introspektion; fast i tankar om vart livet härnäst skulle ta honom.

kanske var det inte det smartaste av valen, men jag började sakta, något avvaktande, gå fram till honom. jag kunde relatera till hur denna människa satt framåtlutad och försjunken i tankar. jag vill veta vad han tänkte på, jag vill veta mer om hans inre värld. så jag bestämde mig för att ta reda på det. 

vilket jag gjorde.

det är än i dag ett av de bästa mötena jag har haft med en annan människa.

SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska prata med alkoholiserade äldre män mitt i natten utan andra människor omkring Galen

SvaraCitera
mynona

Schism:
nu har jag varit på ufo kurs verkar as rolig

Jag var en gång på ett antal föreläsningar om astrofysik. Var det något liknande?

SvaraCitera
Ämnesstartare

den här filmen är sjukt dålig

SvaraCitera
older comments