Var inne på hotmail och såg att de har lagt in nån Skypeapplikation därinne så man kan chatta med sina kontakter. Märkligt. Hur som helst; jag upptäckte det för att det stod en liten etta där. Inte visste jag att mitt ex sedan 7 år tillbaka skrivit till mig där. Väldigt, väldigt märklig upptäckt.
Niklas:
Fast det är inte första gången hon rabblar irrelevanta feministiska slagord som hon läst på någon blogg för att få uppmärksamhet. Och det är inte som att hon i efterhand tagit tillbaka det och sagt att hon bara agerade i affekt utan istället har hon försökt motivera dumheterna med andra hjärndöda förklaringar som hon läst på feministiska bloggar. Resultatet blir bara att hon drar fokus från viktigare saker till hennes egna helt grundlösa politiska värderingar. Det tycker jag är rimligt att störa mig på.Att hon är korkad är förövrigt snarare en allmän betraktelse, och definitivt inget som jag skriver i affekt.
Nähe, och det var inte heller det jag pratade om, utan reaktionen på det här specifika.
Tycker nog att det är fullt rimligt att uttrycka sig så om någon blivit våldtagen i publiken på ens konsert. De som känner sig träffade kanske ska hålla sig borta va. Vet inte riktigt vilka grundlösa politiska värderingar du pratar om.
Nä, hon är uppenbarligen inte sanslöst korkad. Folk med andra åsikter är inte sanslöst korkade och sanslöst korkade människor blir inte framgångsrika.
Tickstart:
Sån hate speech apologist du är.
Nämen hej kul att du är tillbaks.
vonKissekatt:
WHAT ABOUT KLÄNNINGEN??????!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den var oook. Tycker detaljen över bröstet såg lite tillgjord ut. Blir typ mantel/klänning. Men go for it om du gillar den!
Det var väldigt sarkastiskt vsg.
rotorblad: Nähe, och det var inte heller det jag pratade om, utan reaktionen på det här specifika.
Tycker nog att det är fullt rimligt att uttrycka sig så om någon blivit våldtagen i publiken på ens konsert. De som känner sig träffade kanske ska hålla sig borta va. Vet inte riktigt vilka grundlösa politiska värderingar du pratar om.
Men det är ju det jag reagerar på?
Jag tycker aldrig det är "rimligt" att börja uttrycka hat mot hela grupper. Sen spelar väl hennes könshat inte speciellt stor roll i vanliga fall, annat än att det såklart är hemskt och extremt onödigt. Men i det här fallet får det ju en dålig konsekvens, dvs att hela twitter ska börja bemöta Zara Larsson jakt på uppmärksamhet istället för att prata om det sjuka i att tjejer blir våldtagna i publikhav på festivaler. Hon har alltså inte bara obehagliga värderingar, som dessutom med tanke på hur usel hon är på att motivera dem bara är kopierade från valfri radikalfeministiska bloggare, utan hon drar också fokus från något viktigt.
Sen har jag svårt att se att du skulle tycka det är rimligt att uttrycka hat mot en annan grupp bara för att en som tillhör den gruppen begått brott. "Jag hatar svarta. Hatar hatar hatar." är ju exempelvis såklart inte okej att skriva efter att en svart man begått en våldtäkt. Men ja, det var som sagt egentligen inte det jag reagerade på utan hennes ständiga vilja att flytta fokus.
rotorblad: Nä, hon är uppenbarligen inte sanslöst korkad. Folk med andra åsikter är inte sanslöst korkade och sanslöst korkade människor blir inte framgångsrika.
Min bedömning är definitivt att hon är korkad. Just eftersom hon bara rabblar inövade repliker utan något som helst konsekvenstänkande. Man kan verkligen bli framgångsrik och ändå vara sanslöst korkad.
Det står att De inte ska förvänta sig något, utan istället vara de som tjänar andra och genom det finna lycka och njutning. De ska heller inte vara avundsjuka, giriga, otrogna osv. allt de gör, tänker och känner ska vara positivt.
... Han var otrogen, han ville utnyttja, han ljög, han sårade och skapade negativa känslor.
Tänk om ja kund fråga vrfo få ett ärligt svartillbaka. Tänkomfolkaktiskt svarade medinfo istället för att hålla dviktiga inom sig.
På ett sätt tycker jag synd om honom, även om han inte är den som det är "mest synd om", för Risken är att han mår väldigt dåligt över det han gjorde... Det sägs vara en Dödssynd, så allvarligt är det hos dem. ... Och han är nog livrädd för att hans fru ska få veta. Jag önskar att jag kunde förlåta honom, att det kunde ta bort hans och hennes ev smärta... Men jag kan inte göra något förutom att hålla mig borta.
Älskar Sverige, det är så vackert och bra att det regnar så mycket relativt ofta. Det är som en del av ett paradis.
snorren:
Var inne på hotmail och såg att de har lagt in nån Skypeapplikation därinne så man kan chatta med sina kontakter. Märkligt. Hur som helst; jag upptäckte det för att det stod en liten etta där. Inte visste jag att mitt ex sedan 7 år tillbaka skrivit till mig där. Väldigt, väldigt märklig upptäckt.
Oj, haha... Tänkte precis, innan jag läste klart allt, kommentera att de haft skype där jättelänge :d
Niklas:
Men det är ju det jag reagerar på?
Mhm. När jag bemötte det svarade du med "fast hallå det är inte första gången".
Niklas:
Jag tycker aldrig det är "rimligt" att börja uttrycka hat mot hela grupper. Sen spelar väl hennes könshat inte speciellt stor roll i vanliga fall, annat än att det såklart är hemskt och extremt onödigt. Men i det här fallet får det ju en dålig konsekvens, dvs att hela twitter ska börja bemöta Zara Larsson jakt på uppmärksamhet istället för att prata om det sjuka i att tjejer blir våldtagna i publikhav på festivaler. Hon har alltså inte bara obehagliga värderingar, som dessutom med tanke på hur usel hon är på att motivera dem bara är kopierade från valfri radikalfeministiska bloggare, utan hon drar också fokus från något viktigt.
Hm, är nyfiken på vad du anser att hon borde skrivit istället?
Sedan hatar hon ju uppenbarligen inte kön, utan strukturer, men är lätt hänt att man ej orkar läsa annat än på ytan och jag har heller inget intresse i att få dig att göra det. Orkar därmed ej hänvisa dig till mer än hennes sommarprat från i fjol.
Anser för övrigt att det i det här fallet absolut inte är så att hon är
Niklas:
usel på att motivera
Eller att värderingarna hon uttrycker är
Niklas:
helt grundlösa
, men det kan ju du tycka om du vill.
Sen har jag svårt att se att du skulle tycka det är rimligt att uttrycka hat mot en annan grupp bara för att en som tillhör den gruppen begått brott. "Jag hatar svarta. Hatar hatar hatar." är ju exempelvis såklart inte okej att skriva efter att en svart man begått en våldtäkt. Men ja, det var som sagt egentligen inte det jag reagerade på utan hennes ständiga vilja att flytta fokus.
Nej, men jag tycker att det är rimligare och mer försvarbart än att rycka saker ur sitt sammanhang och vara allmänt hyckande. = )
Niklas:
Min bedömning
=
Niklas:
allmän betraktelse
? oki.
Samt då har vi nog extremt skilda definitioner av sanslöst korkad.
Bara för mig som snap inte fungerar???
adaq:
Bara för mig som snap inte fungerar???
nä sitter precis och klickar på ett meddelande för 734657e gången utan framgång!
vonKissekatt:
nä sitter precis och klickar på ett meddelande för 734657e gången utan framgång!
Samma här, skönt att jag inte behöver genomlida detta ensam
Varför kan jag inte byta avatar här??? Använder Chrome. Men provat med Safari också.