Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

older comments

Ämnesstartare

snorren:
Varför kan jag inte byta avatar här??? Använder Chrome. Men provat med Safari också. Gråter

Bugg. D :

vonKissekatt:

nä sitter precis och klickar på ett meddelande för 734657e gången utan framgång! 

Chatten funkar iaf!

adaq:

Samma här, skönt att jag inte behöver genomlida detta ensam

SvaraCitera
Ämnesstartare

snorren: Varför kan jag inte byta avatar här??? Använder Chrome. Men provat med Safari också. Gråter

funktionen är trasig

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung:

funktionen är trasig

rotorblad: Bugg. D :

Menåååh. Ledsen Känns så opersonligt såhär. FIXA PLZZZZ!

SvaraCitera

rotorblad:

Bugg. D :

Chatten funkar iaf!

Jo kan klicka mig in på den men bild funkar ej. Den laddar en stund för att sedan återgå till oläst.

SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad: Mhm. När jag bemötte det svarade du med "fast hallå det är inte första gången".

Ja, du skrev som om de var en engångshändelse där hon i stundens hetta började uttrycka manshat. Min poäng var att det inte var första gången hon gjorde det och att hon därför är fullt kapabel att ta ansvar för att hon flyttar fokus från sakfrågan.

rotorblad: Hm, är nyfiken på vad du anser att hon borde skrivit istället?

Bästa hade varit att inte använda händelsen för att uttrycka sina obehagliga värderingar utan bara ta avstånd och dessutom försöka göra det hon kan för att förhindra att tjejer ständigt utsätts för övergrepp på hennes spelningar.

rotorblad: Sedan hatar hon ju uppenbarligen inte kön, utan strukturer, men är lätt hänt att man ej orkar läsa annat än på ytan och jag har heller inget intresse i att få dig att göra det. Orkar därmed ej hänvisa dig till mer än hennes sommarprat från i fjol.

"Killar" och "män" är i allra högsta grad kön som folk har, åtminstone sist jag kollade. Det där är bara feministiska bortförklaringar som som sagt är kopierade från närmsta genusblogg. Hela struktur-begreppet likaså och används bara, oftast av vänstermänniskor, som ett sätt att slippa precisera vad det är man är emot, på vilket sätt, eller i det här fallet som en bortförklaring. Allt beror på *strukturerna*. Hade hon dessutom faktiskt syftat på *strukturerna*, vad det nu är, så hade hon förslagsvis använt *patriarkatet* istället, och inte män eller killar som är kön folk faktiskt har. Och ja, allt detta är delvis varför jag ser henne som korkad. Har också lyssnat på intervjuer med henne där hon verkligen bara framstår som en naiv extremprivilegierad tonårstjej som tror hon förstått världen efter att hon läst några feministbloggar utan det minsta problematisering eller förmåga till djupare analys. 

rotorblad: Nej, men jag tycker att det är rimligare och mer försvarbart än att rycka saker ur sitt sammanhang och vara allmänt hyckande. = )

Du menar att jag stör mig på att hon flyttar fokus från en våldtäkt i sig är att flytta fokus från våldtäkten? Möjligt. Jag är väl kanske isåfall omedvetet konsekvensen av det jag kritiserar hos henne. Men isåfall även du. 🙂

rotorblad: ?

Semantik. Trams.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tillhör team Rotor här men pallar ej diskutera. Vill ba säga d. Mvh någon slags slapp cheerleader.

SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Bugg. D :

Chatten funkar iaf!

alla dagar försvann nu Ledsen

SvaraCitera

Niklas:
Jaha, då verkar Zara Larsson ha tappat det igen. Tardig

Zara Larsson@zaralarsson 5 timför 5 timmar sedan
Fy fan för er killar som får tjejer att känna sig osäkra när de går på festival. Jag hatar killar. Hatar hatar hatar.

Jag tycker att du överreagerar rätt grovt här. Du tycks ha lyssnat lite för mycket på Milo och är nu ungefär lika rabiat och lättstött som de feminister du kritiserar. För mig känns det självklart att hon var upprörd och inte syftade på _alla_ killar, enbart de bestialiska kräk som gör sig skyldiga till sånt här, så jag ser ingen anledning för övriga att ta illa upp. Men visst, hur underförstått det än må vara att man inte syftar på samtliga personer ur en viss grupp är det väl aldrig "rätt" att göra grova generaliseringar i dessa sammanhang. Personligen hade jag varit mer specifik och sagt att jag hatar de muslimska män från Mellanöstern och Nordafrika vars enda syfte med att gå på festivaler är att tafsa på och våldta kvinnor. Glad  Vet dock inte vem förövaren var i detta fall och det är förstås fel av mig att anta.

SvaraCitera

Bli arg på killarna som förstör för tjejer istället för att bli kränkt för ingenting :)))))))

SvaraCitera
Ämnesstartare

snorren:  Mvh någon slags slapp cheerleader.

respekt

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

respekt

Cool thx man 

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Shoot

Ja jo hej, lovar du att inte skälla på mig? 

SvaraCitera

Ja den omtalande colavideon är ute. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Jag tycker att du överreagerar rätt grovt här. Du tycks ha lyssnat lite för mycket på Milo och är nu ungefär lika rabiat och lättstött som de feminister du kritiserar. För mig känns det självklart att hon var upprörd och inte syftade på _alla_ killar, enbart de bestialiska kräk som gör sig skyldiga till sånt här, så jag ser ingen anledning för övriga att ta illa upp. Men visst, hur underförstått det än må vara att man inte syftar på samtliga personer ur en viss grupp är det väl aldrig "rätt" att generalisera. Personligen hade jag varit mer specifik och sagt att jag hatar de muslimska män från Mellanöstern och Nordafrika vars enda syfte med att gå på festivaler är att tafsa på och våldta kvinnor.   Vet dock inte vem förövaren var i detta fall, så det är förstås fel av mig att skriva så.

Oavsett vad det är hon menar så känns det bara så dumt och onödigt eftersom allt bara slutar i en kavalkad av Zara Larsson-snack, vilket hon bör veta. Om det är okej för Zara att hålla på att hata män, (just eftersom hon skrivit det tidigare), har ju blivit en större diskussion än den faktiska våldtäkten. Jag har svårt att tro att hon inte vet om det själv utan det känns som ett sätt för henne att få feministiska ryggdunkar genom att manshat uppfattas som coolt och att hon dessutom får chansen att skälla på lite "kränkta killar". 

Jag har sett fler feminister som hyllar Zaras manshat, fler folk som kritiserar hennes manshat, än vad jag sett folk fråga säga vafan det är som pågår när tjejer blir våldtagna öppet på festivaler i Sverige.

Och som sagt, det är framförallt hennes jakt på uppmärksamhet när något sådant här sker som stör mig. Det är bara kontraproduktivt och onödigt. Manshatet i sig är en annan mindre viktig fråga.

SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN:

Ja jo hej, lovar du att inte skälla på mig? 

aaaaaaa

SvaraCitera
older comments