Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

older comments

Ämnesstartare

My dreams are her:
Ja den omtalande colavideon är ute. 

nicenice

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

aaaaaaa

Får vi hoppas på. Iaf så här kmr det, fick jag kalla dig för Sean eller inte? Gråter

SvaraCitera
Ämnesstartare

Almedalsveckan börjar på söndag WÖÖÖÖ! 

SvaraCitera
reben

åh vad kul med fredag

SvaraCitera

Niklas:

Oavsett vad det är hon menar så känns det bara så dumt och onödigt eftersom allt bara slutar i en kavalkad av Zara Larsson-snack, vilket hon bör veta. Om det är okej för Zara att hålla på att hata män, (just eftersom hon skrivit det tidigare), har ju blivit en större diskussion än den faktiska våldtäkten. Jag har svårt att tro att hon inte vet om det själv utan det känns som ett sätt för henne att få feministiska ryggdunkar genom att manshat uppfattas som coolt och att hon dessutom får chansen att skälla på lite "kränkta killar". 

Jag har sett fler feminister som hyllar Zaras manshat, fler folk som kritiserar hennes manshat, än vad jag sett folk fråga säga vafan det är som pågår när tjejer blir våldtagna öppet på festivaler i Sverige.

Och som sagt, det är framförallt hennes jakt på uppmärksamhet när något sådant här sker som stör mig. Det är bara kontraproduktivt och onödigt. Manshatet i sig är en annan mindre viktig fråga. 

Skulle det nu vara så att hon medvetet flyttar fokus från våldtäkten till sig själv och enbart använder den för att få uppmärksamhet/beröm så är det ju riktigt illa, men jag tvivlar på det. Tror helt enkelt att hon genuint hatar män som våldtar och gör samhället otryggt.

SvaraCitera

Boris Johnson är som gjort för internet
CmSwcnoWIAEl9oM.jpg:large

SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Ja, du skrev som om de var en engångshändelse där hon i stundens hetta började uttrycka manshat. Min poäng var att det inte var första gången hon gjorde det och att hon därför är fullt kapabel att ta ansvar för att hon flyttar fokus från sakfrågan.

Nej, det gjorde jag inte. Det jag gjorde från början var att kritisera din reaktion i det här specifika fallet. Tror i övrigt att sanslöst korkade människor inte är fullt kapabla att göra sånt. Men så hade vi som sagt lite olika definitioner.

Niklas:
Bästa hade varit att inte använda händelsen för att uttrycka sina obehagliga värderingar utan bara ta avstånd och dessutom försöka göra det hon kan för att förhindra att tjejer ständigt utsätts för övergrepp på hennes spelningar.

Ah, jag förstår... precis på samma sätt som man inte ska råka prata om det sjuka i att rubricera vuxna misogyna män som ensamkommande flyktingbarn när det sker hemskheter på diverse flyktingboenden och hvb-hem? Ahmen okej då är jag med. 

Niklas:
"Killar" och "män" är i allra högsta grad kön som folk har, åtminstone sist jag kollade

Wow niklas tack så hemskt mkt för att du berättade vad ett kön är, så att jag slipper gå runt och undra! Nu när du vet vad kön är kanske du kan läsa på om strukturer eller så?

Niklas:

Det där är bara feministiska bortförklaringar som som sagt är kopierade från närmsta genusblogg. Hela struktur-begreppet likaså och används bara, oftast av vänstermänniskor, som ett sätt att slippa precisera vad det är man är emot, på vilket sätt, eller i det här fallet som en bortförklaring. Allt beror på *strukturerna*. Hade hon dessutom faktiskt syftat på *strukturerna*, vad det nu är, så hade hon förslagsvis använt *patriarkatet* istället, och inte män eller killar som är kön folk faktiskt har. Och ja, allt detta är delvis varför jag ser henne som korkad. Har också lyssnat på intervjuer med henne där hon verkligen bara framstår som en naiv extremprivilegierad tonårstjej som tror hon förstått världen efter att hon läst några feministbloggar utan det minsta problematisering eller förmåga till djupare analys. 

Hahahaha. Jadu nu ska jag och mina """"strukturer"""" och kopiera lite bortförklaringar från närmsta genusblogg och isolera mig från alla oliktänkande och ge fan i att se problematisering eller göra djupare analyser. Precis som jag brukar.

I övrigt:

Niklas:

naiv extremprivilegierad 

Wow kom tillbaka när zara larssons hemska manshat inte är det största problemet i din värld.

Niklas:
Du menar att jag stör mig på att hon flyttar fokus från en våldtäkt i sig är att flytta fokus från våldtäkten? Möjligt. Jag är väl kanske isåfall omedvetet konsekvensen av det jag kritiserar hos henne. Men isåfall även du. 🙂

Semantik. Trams.

Nej. 🙂 Om du inte från början hade flyttat fokud ytterligare hade jag inte behövt fokusera på det. 

Haha, yeah right. Så länge det inte är du som klyver hår är det givetvis bara trams.

SvaraCitera
Ämnesstartare

snorren:
Tillhör team Rotor här men pallar ej diskutera. Vill ba säga d. Mvh någon slags slapp cheerleader.

Tack zym. Känns bra Söt

adaq:

alla dagar försvann nu Ledsen

:-(( allt mitt funkar alldeles utmärkt... vad haru för mobil? Gjorde ngn uppdatering av telefonen inatt, kanske finns ngn sådan?

SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Tack zym. Känns bra Söt

:-(( allt mitt funkar alldeles utmärkt... vad haru för mobil? Gjorde ngn uppdatering av telefonen inatt, kanske finns ngn sådan?

startade om å det kom tillbaka nu huuh Shockerad

SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN: fick jag kalla dig för Sean eller inte?

inte 

esstreon helst, men streon funkar Rodnar

SvaraCitera

"Den tillfälliga förkylningen+febern verkar omöjlig att bekämpa"

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

inte 

esstreon helst, men streon funkar Rodnar

Men varför kan vi inte bara komma överens om Sean? :'( 

SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN:

Men varför kan vi inte bara komma överens om Sean? :'( 

Don't push it! 

SvaraCitera
Ämnesstartare

åh redan varit hemma ett tag nu men har på mig mina nya mjukisar o reflekterar över nattens händelser på parkeringen utanför min lägenhet

kvinna som skrek asmkt "kvinnomisshandlare!! KVINNOMISSHANDLARE WAAAAH WAAAH" o slog på en bil som förökte ta sig därifrån o så sprang hon efter bilen te korsningen o va helt galen 

va jättesvårt att somna om igen
hatar vrkligen att bli väckt fö nä ja väl vaknar e ja aspigg typ

SvaraCitera

Om man bara kunde beställa kläder på internet eller nått.... hade varit så skönt

SvaraCitera
older comments