Krig
Schism:
ska äta mor rötter_
borde kanske sova lite
hade tänkt att försöka somna tidigt för att gå upp tidigt å träna. vad tänkte jag på? jag, somna tidigt? tsss. skippar träningen å köper godis istället. bra byte.
Mitt hjärta slår alldeles för snabbt, för hårt för att tillåta kroppen stillhet.
Jag vaknade just utanför min egen sovrumsdörr, i full färd med att stressa bort från sängen.
Först var jag förvirrad, sedan skratt.
Fortfarande uppjagad.
Det smakar ord i munnen också. Jag undrar vad jag ropade.
Det var längesedan jag gick i sömnen. Drömmen var så tydlig, visste sina exakta riktningar från början. Kanske därför jag hade mina aningar och fick chansen att fly...
Somna om nu. Lugna ner. Sova.
Nu är jag ganska säker på att jag är dålig sovare igen. Men skönt med 4h sömn!..
Chibabe:
Frihet måste utgå från att den här världen är definitiv, blir vi påverkade av något utom vår kontroll är det inte frihet.
Håller med! Att världen är objektiv/absolut är ett nödvändigt antagande för att vi ska kunna navigera oss tryggt. 🙂
Chibabe:
Är jag bara en produkt av vad samhället har förmat mig till? Hur ser jag mig själv i kritiska ögon för att komma bort från de normativa tankesmönstrena? Hur lär jag mig se bortom mig själv och förstå mig på mitt väsen?
Ja, vi är alla påverkade i en grad vi själva inte känner igen som fisken i vattnet. Fortsätt tänka iaf! Jag tycker att man ska utgå från vår kropp, det är inte nödvändigtvis så torftigt som det låter utan ens tankar ligger alltid nära till hands (kroppen). Det finns en hel del kraftfulla porträtt av människan hos en del gamla författare.
Chibabe:
Fullständig frihet, vad är det? Vad är definitionen av frihet? Det kan väl bara finnas en sann definition?
Många gubbar har länge försökt skala av koncept till koncisa absoluta definitioner och typ alla har misslyckats. Tycker det är meningslöst. Om något så gillar jag positiv frihet.
Chibabe:
Hur kommer det sig att jag är jag? Varför förändrades jag?
Var ba gla' att du finns. En möjlighet bland ett oändligt antal och så fick det bli du.
Chibabe:
Är människors personlighet bara ett resultat av lite kemikalier hit och dit, som reagerar med varandra?
Ja men man kan väl tänka att helheten är större än summan av dess delar.
mår inte så bra i mogen. mår illa.
äter banan. känns liiiiiiiiiiite bättre.
ågu
har sovande katt i knät, det ljusnar ute, tända ljus och vakna med the voice.
jag vill vara happi och harmonisk.
Fick sämst med sömn inatt. Gick och la mig mellan 22-23 somnade inte fören efter 00 någon gång. Vaknade igen vid 02 och har legat vaken sen dess. Om lite mer än en kvart ska jag till jobbet. Halleluja?
Min kropp är inställd på att ha någon bredvid mig när det är dags för att sova. Snart så, snart så
Zapetta:
Min kropp är inställd på att ha någon bredvid mig när det är dags för att sova. Snart så, snart så
Skaru flötta?
isola:
Skaru flötta?
Sluytar jobbet den 14e dec, då finns det inget som håller mig kvar här längre. Så perhaps! Ska dock börja plugga här igen vid februari/mars men ska höra mig för där han bor om det går att kanske få en plats där istället.
Zapetta:
Sluytar jobbet den 14e dec, då finns det inget som håller mig kvar här längre. Så perhaps! Ska dock börja plugga här igen vid februari/mars men ska höra mig för där han bor om det går att kanske få en plats där istället.
Ahaa. Bor han så att det finns plats för en till? Ska ni skaffa adoptivmisse då? mvh går händelserna i förväg
Tänker:
Borde klä mig mer respektabelt än så här, borde se så där fantastiskt ansvarsfull ut som jag hoppas att jag gör ibland så att läkaren inte kommer tro att jag enbart är där för att mjölka henne på piller (vilket jag faktiskt inte är!). Borde kunna gå dit utan att hålla någon i handen men det spelar ingen roll för jag kommer ändå att gråta ögonen ur mig och skämma ut mig själv i daglig ordning.
Och jag borde plugga.
mihihi åh <3 sovande och drömmande katt i knät
undrar vad hon drömmer