Notifications
Clear all

IB programmet

radartard:

snittbetyget från IB är inte heller värt ett piss om man ska söka utomlands, vilket är vad man får om man anstränger sig lika mycket som man skulle göra för att få... 34 eller vad det är från IB.

Nej men är man inte bättre än snittet är man inte heller värd ett piss och kan lika gärna skita i att gå i skolan. [smile]

ReplyQuote

Zwift:

Nej men är man inte bättre än snittet är man inte heller värd ett piss och kan lika gärna skita i att gå i skolan. [smile]

...Du är alltså dum i huvudet..?

(gissar: DP1, räknar med att få minst 42p., anser dig vara snäppet bättre än alla andra för att du har typ chem HL... whoaaaaa)

ReplyQuote

soimpolite:

kom in på en av de bästa ib-skolorna i sverige

tror det var 300p för att få komma på prov [shake]

ReplyQuote

lacostekrokodilen:

tror det var 300p för att få komma på prov

beror nog på skola. den jag sökte till hade inga prov utan endast intervjuer. jag kom in på 285 och de har ändå haft väldigt bra resultat där... 2006 fick 5 elever över 40 p varav en fick 45 [crazy]

ReplyQuote

radartard:

...Du är alltså dum i huvudet..?

Wtf? Nej men klart man inte ska välja IB om man inte är beredd att jobba lite för sina betyg.

radartard:

(gissar: DP1, räknar med att få minst 42p., anser dig vara snäppet bättre än alla andra för att du har typ chem HL... whoaaaaa)

Nej, jag läser på universitet och anser mig vara bäst för att jag har spikat alla tentor hittills. Men visst hade jag chem HL [crazy]

ReplyQuote

Zwift:

Nej, jag läser på universitet och anser mig vara bäst för att jag har spikat alla tentor hittills. Men visst hade jag chem HL

var läser du och hur mkt gick du ut med från ib?

ReplyQuote

soimpolite:

var läser du och hur mkt gick du ut med från ib?

42, jag läser i Sverige. Ska låta staten betala min utbildning innan jag drar härifrån.

ReplyQuote

Zwift:

42, jag läser i Sverige. Ska låta staten betala min utbildning innan jag drar härifrån.

så då hade du med andra ord kunnat gå ut med 20,0 från ett nationellt program lika så gärna

ReplyQuote

soimpolite:

så då hade du med andra ord kunnat gå ut med 20,0 från ett nationellt program lika så gärna

Kanske det, men varför skulle det vara bättre menar du? På de nationella programmen måste man ju läsa massa ovärda samhällskurser.

ReplyQuote

Zwift:

Kanske det, men varför skulle det vara bättre menar du? På de nationella programmen måste man ju läsa massa ovärda samhällskurser.

menar bara att det känns onödigt att gå IB då. men det beror ju på vad man vill ha ut av sin utbildning. vilka ovärda samhällskurser?

ReplyQuote

soimpolite:

menar bara att det känns onödigt att gå IB då. men det beror ju på vad man vill ha ut av sin utbildning.

Nej tycker jag inte. Jag hade förmodligen inte kunnat lika mycket matte, engelska och naturvetenskap och varit lika väl förberedd på universitetsstudier om jag hade gått NV. Dessutom tycker jag NVverkar tråkigare.

soimpolite:

vilka ovärda samhällskurser?

Historia, moderna språk, religion t.ex. Vet inte om jag hade orkat få MVG i det.

ReplyQuote

lacostekrokodilen:

ld text: Varför ska man IB-runka egentligen? Känns lite som att man köper en tröja av medioker kvalité för överpris bara för att det står Armani på

Det där har du allt tagit från Flashback hörrödu!

ReplyQuote

Tant Brun:

Det där har du allt tagit från Flashback hörrödu!

korrekt, är ganska aktiv där

ReplyQuote

Zwift:

Historia, moderna språk, religion t.ex. Vet inte om jag hade orkat få MVG i det.

tycker det kan vara rätt givande kurser, om du går nv behöver du väl bara läsa A-kurserna dessutom

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote