Aviseringar
Rensa alla

Idioter


Ämnesstartare

isola:

ja. krama på honom

vågar inte 🙁 men ska vara snällare mot honom 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

vågar inte 🙁 men ska vara snällare mot honom 🙂

varför vågar du ej? säg "jag tycker om dig *kram*" men skulle nog bli lite stelt om jag gjorde så med min pappa iof.. fast vi kramas på högtidsdagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

varför vågar du ej? säg "jag tycker om dig *kram*" men skulle nog bli lite stelt om jag gjorde så med min pappa iof.. fast vi kramas på högtidsdagar

Tror jag delar anledning med dig till viss del men även för att pappa själv sa "jag vill inte ha någon tröst från mina arbetskamrater eller någon för det kommer inte göra något ogjort" när jag frågade vad de andra sa om det som precis hade hänt. Pappa är väldigt plikttrogen och sätter inte något särskilt högt värde för känslor, han tycker typ det är viktigare att jag är stark och gör det jag ska göra istället för att söka/ge tröst och kramas
Lite synd men jag är så van vid det, tror du förstår vad jag menar 🙂 vissa relationer ser ut på ett visst sätt och det är väl bland annat det som formar oss (tyvärr)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Pappa är väldigt plikttrogen och sätter inte något särskilt högt värde för känslor, han tycker typ det är viktigare att jag är stark och gör det jag ska göra istället för att söka/ge tröst och kramas
Lite synd men jag är så van vid det, tror du förstår vad jag menar 🙂 vissa relationer ser ut på ett visst sätt och det är väl bland annat det som formar oss (tyvärr)

Min pappa var jättemmkt sådär förut men han har förändrats lite där. Han har aldrig varit särskilt kramig eller puttignuttig, tror att det har med att göra att farfar inte var det mot honom. Men jag fick farfar att bli kramig innan han dog. Typ tvångskramade honom när vi träffades och till slut så kom han självmant och sade att han tyckte om mig väldigt mycket och kramade mig. Det var fint. Minns när jag blivit jättefull hemma hos honom och farmor och skämdes som ett as dagen efter och farfar kom in till mig och klappade mig på kinden och sade att han och farmor älskade mig jättemycket. Gullefarfar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men jag fick farfar att bli kramig innan han dog. Typ tvångskramade honom när vi träffades och till slut så kom han självmant och sade att han tyckte om mig väldigt mycket och kramade mig. Det var fint.

[bigsmile]

du lärde honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Typ tvångskramade honom när vi träffades och tilal slut så kom han självmant och sade att han tyckte om mig väldigt mycket och kramade mig. Det var fint. Minns när jag blivit jättefull hemma hos honom och farmor och skämdes som ett as dagen efter och farfar kom in till mig och klappade mig på kinden och sade att han och farmor älskade mig jättemycket. Gullefarfar.

Hur gammal var du när du drack dig full?
Vad gullig farfar...! Och hur gick det mellan dig och din farmor efteråt? Jag var också väldigt kramig mot pappa när jag var liten. Han tyckte så mycket om mig för att jag jämt var mig själv och gjorde min grej men sedan blev det för mycket; jag var ett tjockt barn som växte upp med en konstig mamma, gled ifrån pappa alltmer och till slut var vi fiender för att han var lite som han var.
Nu försöker vi kanske börja om från början och det är väl därför det är stelt. Dessutom lever vi båda i misär och depression på olika håll i livet, så det mesta är ganska svårt egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Hur gammal var du när du drack dig full?

16 kanske

debepe:

Och hur gick det mellan dig och din farmor efteråt? J

hon hjälpte mig till toan och satt och klappade på mig när jag kräktes

debepe:

gled ifrån pappa alltmer och till slut var vi fiender för att han var lite som han var.

Tråkigt 🙁 hoppas ni hittar tillbaka till varandra
har haft en hemsk relation till pappa egentligen men nu är det bra

debepe:

Dessutom lever vi båda i misär och depression på olika håll i livet, så det mesta är ganska svårt egentligen

kan ni prata med varandra om hur ni mår?


   
SvaraCitera