Aviseringar
Rensa alla

Illamående

L Y S

stiftelse: Vet inte om det är magkatarr heller. Men det har blivit bättre, oavsett. Har inte ens haft någon form av halsbränna.

Som tidigare nämnt, mer någon form av magproblem med illamående på köpet. I jobbiga fall slog hjärtat snabbare och det blev jobbigare att andas, samt att det kommer en äcklig känsla på köpet, som om man skulle kräkas. Kände mig också mätt väldigt fort.

Det känns inte som magkatarr, då vi kollat på symptom där. Tänkte kolla upp det, men eftersom att det blivit bättre så vill jag bara lämna det bakom

Omeprazol hade inte hjälpt om det inte varit magkatarr. Blink Det den gör är att minska mängden magsyra i magen så att eventuella skador kan läka lättare.

Jag känner igen alla de symptom du beskrev de gånger jag har såna problem. Jag har även gjort en gastroskopisk undersökning (man går in genom munnen och undersöker magen med en slang med kamera) för ett antal år sen. De hittade lite irritation i magsäcken och jag fick Omeprazol i en månad. Sen blev jag av med det illamåendet. Jag blir fortfarande orolig i magen när jag stressar mycket, men det är mer nerverna som är problemet...

Hör helst med 1177 vad de tycker om när du ska sluta med Omeprazol.

SvaraCitera
L Y S

Kolla vad kry.se skriver om vanliga symptom på magkatarr. Man behöver inte ha alla symptom. Jag har markerat de du skrev att du har.

Vanliga symptom:

• sveda i maggropen och ont i mellangärdet
  • halsbränna
  • spänd mage och gaser i magen
  • illamående och kräkningar
  • hungersug
  • snabb mättnadskänsla

SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Kolla vad kry.se skriver om vanliga symptom på magkatarr. Man behöver inte ha alla symptom. Jag har markerat de du skrev att du har.

Vanliga symptom:

• sveda i maggropen och ont i mellangärdet
  • halsbränna
  • spänd mage och gaser i magen
  • illamående och kräkningar
  • hungersug
  • snabb mättnadskänsla

Yes, har kikat lite. Men det du säger om Omeprazol stämmer nog, hade nog inte känt mig såhär bra (såhär snabbt) utan den! 😉

SvaraCitera