Aviseringar
Rensa alla

Inför modmötet den 9/2


Ämnesstartare

Jag har satt samman en liten agenda inför modmötet. Inget är hugget i sten så är det något ni reagerar på är det bara att hojta!
Vi kommer förstås inte hinna ta några superkonkreta beslut under dagen, men det är inte heller meningen. Det viktigaste är att vi träffas och lär känna varandra, och sedan får vi fortsätta diskussionerna i forumet. [smile]

–––––––––

10:00 – Dörrarna till kontoret på Vasagatan 15-17 öppnas (portkod 3314, vi sitter till höger en trappa upp). Jag välkomnar med kramar, artighetsfraser och nybryggt kaffe.
10:15 – Vi kliver in i konferensrummet och jag förklarar mötet öppnat. Jag tänker att det kan vara vettigt att börja med att lite kort berätta om vad vi pysslar med på Ungdomar.se nuförtiden, vilka vi är som jobbar här, vilken riktning vi tar, vad vi vill uppnå osv. Därefter vill jag höra vad ni tycker är bra respektive dåligt med sajten och modereringen idag. Vad är det som får er att fortsätta hänga på UM och vad motiverar er i moderatorrollen? Hur tycker ni att poängsystemet funkar? Vad gör vi bra? Vad kan vi förbättra? etc. Jag vill att ni tänker på detta ett par varv innan vi träffas, så att vi får upp riktigt många grejer på tavlan.
11:00 – Jag (med assistans av Åtta) presenterar konceptet för nya sajten. Ni tycker förhoppningsvis att det låter skitbra. Om inte så avslutar vi mötet och ses aldrig igen.
12:00 – Lunch. Antingen äter vi ute någonstans eller, beroende hur mycket vi har spräckt tidplanen, köper vi med oss något smaskigt tillbaka till kontoret.
13:00 – Vad ska vi ha för modereringsriktlinjer inför framtiden? Jag vill gärna ta fram en modhandbok som vi i viss mån kan luta oss mot och som nya moderatorer får läsa för att enklare sätta sig in i arbetet. Detta är förstås inget som kommer att fixas på mötet, men vi kan i alla fall börja diskutera det och ta med oss lite tankar hem!
14:00 – Slut på mötet! Ni som måste kila hemåt gör det, och ni som är kvar i stan är kanske sugna på lite bowling/biljard/annat skoj?


   
Citera
Ämnesstartare

Mitt tåg hem går 16.30 ungefär så kan jag hinna till stationen i tid för det vore det suveränt! (Tänker ang ev bowling)

Ser schysst ut annars!


   
SvaraCitera
Åtta

Lika optimistisk med den här planeringen som med deadlinen för sidans utveckling, ser jag. [wink]

Jag tänkte väl mest uppmuntra alla att gärna fundera över två saker:
1. Den sociala aspekten av sidan. Vad har vi både som moderatorer och som användare för möjlighet att påverka atmosfären och hur man beter sig här, och är det någonting som vi vill och bör göra?
2. Sidan i sig. Om ni fick helt fria händer, är det något ni skulle vilja se göras. Tänk gärna utanför vår blåa lilla låda. Finns det något problem med UM (både sidan och gemenskapen) som kunde lösas med hjälp av tekniken? Just nu finns en chans att påverka vad som sker om 6 månader.

André Vifot Haas:

Ni tycker förhoppningsvis att det låter skitbra. Om inte så avslutar vi mötet och ses aldrig igen.

Slutligen vill jag bara understryka att detta inte är ett skämt. Ungdomar AB är lite som Jehovas Vittnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Mitt tåg hem går 16.30 ungefär så kan jag hinna till stationen i tid för det vore det suveränt! (Tänker ang ev bowling)

Om vi bowlar så gör vi det i närheten av centralen, så det ska inte vara några problem.

Åtta:

Lika optimistisk med den här planeringen som med deadlinen för sidans utveckling, ser jag.

Förväntar mig självklart inte att vi ska hinna med allt det där, men lika bra att skriva upp det. Jag lovar att dina gamla magsår inte kommer att rivas upp!

Åtta:

Jag tänkte väl mest uppmuntra alla att gärna fundera över två saker:

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har Alexander Danling något inflytande på det nya UM?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Har Alexander Danling något inflytande på det nya UM?

Japp, han designar hela tjofadderittan. Hur så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Hur så?

Ba' undra eftersom han börjat bli aktiv (frekvent förekommande i onlinelistan) igen efter ett par års frånvaro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ba' undra eftersom han börjat bli aktiv (frekvent förekommande i onlinelistan) igen efter ett par års frånvaro.

Aaa, ja han spejar nog runt lite för att se hur saker och ting funkar och ser ut. För att kunna göra allt bättre nu, hoppas jag! [smile]


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Därefter vill jag höra vad ni tycker är bra respektive dåligt med sajten och modereringen idag. Vad är det som får er att fortsätta hänga på UM och vad motiverar er i moderatorrollen? Hur tycker ni att poängsystemet funkar? Vad gör vi bra? Vad kan vi förbättra?

Får skriva ned dessa frågor. [crazy]

André Vifot Haas:

Vad ska vi ha för modereringsriktlinjer inför framtiden?

André Vifot Haas:

men vi kan i alla fall börja diskutera det och ta med oss lite tankar hem!

Ao.

Åtta:

1. Den sociala aspekten av sidan. Vad har vi både som moderatorer och som användare för möjlighet att påverka atmosfären och hur man beter sig här, och är det någonting som vi vill och bör göra?

Hehe, jag känner mig nästan lite utpekad. [crazy]

Spontant tänker jag iaf att den sociala aspekten kan förändras om sidan skulle växa iom den nya sidan, om det skulle bli ett högre användarantal, mer massiv forumaktivitet och högre användargenomströmning.

Jämför forumet såsom det är nu med t. ex. Emocore.se, som har ett mycket större och mer aktivt ungdomsforum (med goda och onda sidor av det jämfört med Ungdomar.se). Det sociala klimatet har även förändrats på liknande sätt här, men då med att det blivit mindre aktivitet och mindre genomströmning -> mer sektigt. Kommer säkert nämna något om detta på mötet men skrapade lite på det här ändå, utifall jag skulle få timlång tunghäfta.

Åtta:

2. Sidan i sig.

Fantasi, tror ni vi har det? Ack.

Mitt tåg går för övrigt kring fyra och jag överväger att pierca mig i glipan mellan mötet och tågavgången, men vi får se. Kanske hänger jag på er. [cute]


   
SvaraCitera

qazedctgb:

timeisrunningout:

Exner:

Drar hit er utifall ni inte sett tråden.


   
SvaraCitera
Åtta

Ögon i en plåthink:

jag överväger att pierca mig i glipan mellan mötet och tågavgången, men vi får se. Kanske hänger jag på er.

Ett annat alternativ är att vi alla gemensamt går och piercar oss.


   
SvaraCitera

Åtta:

Ett annat alternativ är att vi alla gemensamt går och piercar oss.

Snälla, låt oss genomföra detta.


   
SvaraCitera
time
 time

André Vifot Haas:

Om inte så avslutar vi mötet och ses aldrig igen.

[love]

Ögon i en plåthink:

Drar hit er utifall ni inte sett tråden.

Tack!

Åtta:

Ett annat alternativ är att vi alla gemensamt går och piercar oss.

Eller tatuerar oss, glöm inte det. Typ UNGDOMAR.SE-logon som formar en tribal. I svanken. Med stjärnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Eller tatuerar oss, glöm inte det. Typ UNGDOMAR.SE-logon som formar en tribal. I svanken. Med stjärnor.

Förträffligt förslag!


   
SvaraCitera
time
 time

André Vifot Haas:

Förträffligt förslag!

När man inte är haj på sidutveckling måste man vara kreativ på andra plan, serru!


   
SvaraCitera