tönten:
varför skriver du då att alla som har en ätstörning väger jättelite och benen syns?
För dom som har en ätstörning kan man se på, och har du sätt mina bilder? Ser jag ätstörd ut? Nej, just det..
tessaan:
För dom som har en ätstörning kan man se på, och har du sätt mina bilder? Ser jag ätstörd ut? Nej, just det..
har jag någonsin sagt att DU ser ätstörd ut?
och nej man kan inte se det i alla fall.
tessaan:
Om man har en ätstörning så väger man jätte lite och har ett BMI på 13 och man ser revbenen, ryggraden osv.
I lold. Men jag är van vid det missförståndet.
Börja aldrig banta. Största misstaget i mitt liv. Kommer aldrig bli likadant igen. Jag varnar dig. Vill typ dö nu, vad jobbigt det blev.
enhimmelskdrog:
50 är väl lagom då
knappast övervikt iaf
tessaan:
inmyshoes: inte sant
Gör man visst ju?!
Du kan ha ätstörningar och vara överviktig. Det ligger i dina tankar.
Du är normalviktig. 45 kg till din längd räknas som undervikt.
vikten är väldigt oviktig
dina mått är viktigare
sen ere ju inte precis så att din vikt står inristad i pannan på dig, det är några siffror som folk i din omgvining inte behöver se, de ser däremot din skepnad så huvudsaken är att du är nöjd med den.
Tessaaan eller vad du nu heter: ser man på utsidan vilka som har schizofreni? Ser man på utsidan vilka som har tvångssyndrom?
Svaret är nej på båda frågorna.
Okej, anorexia kan man ofta se, men då har det gått riktigt långt. De flesta som vårdas för ätstörningar ser helt normala ut. Det är i huvudet sjukdomen sitter. /Ex-anorektiker
Eg sitter d väl inte i vikten
en del ser skitsmala ut fastän de har typ normal bmi
jag klänner mig fet fastän jag har typ 15 i bmi
Du är inte överviktigt.
Jag är 14, ca. 162 och väger 47 kg.
Och jag är verkligen inte överviktig - skulle gärna vara lite större ^^
tessaan:
Om man har en ätstörning så väger man jätte lite och har ett BMI på 13 och man ser revbenen, ryggraden osv.
så då menar du att jag inte har en ätstörning då mitt liv kretsar kring mat och kalorier? och mitt bmi på 17.1 är inte tillräckligt lite för att jag ska ha anorexia(vilket min diagnos som är satt av en LÄKARE är)?
tessaan:
Hur mycket ska man väga om man är 15 år? Och är nästan 160 cm lång?
Ska man väga runt 45? Är det normal vikt, om det skulle vara det så är jag ganska överviktig, väger 50...
Du är inte överviktig. Du kanske till-och-med skulle väga ett par kilo mer.