Aviseringar
Rensa alla

"Inget sim" Sony


Ämnesstartare

Hej! jag har en Sony Xperia Z3 compact och fick ett hallon abonnemang i födelsedagspresent , Problemet är att det står "inget sim" fast simkortet är insatt. Hade ett Telia sim-kort innan och med det kortet var det inga som helst problem, men när jag fick hallon sim-kortet så började problemen någon månad efter jul. Får ta ut sim-kortet 10-15 gånger och starta om telefonen minst lika många gånger när det står "inget sim-kort, endast nödsamtal" Sen brukar det stå "hallon" ett tag men sen står det "inget sim-kort" igen och då måste jag upprepa samma procedur igen. Har också blåst på kortet och sim-kortsläsaren i telefonen och stoppat in kortet ingen och då har det funkat en kort stund. jag behöver bara hålla i telefonen så kan telefonen/kortet glappa eller tappa kontakten. När telefonen ligger på något bord händer samma sak. Sen problemet började har jag nog tagit ut sim-kortet och startat om telefonen 200 gånger, blir snart less och galen på problemet.
För några dagar sen stod det "inget sim-kort" igen fast kortet satt i, fick ta ut kortet och starta om mobilen 10 gånger. Det stod "Hallon" på telefonen ca 15 min sen tillbaka till "inget sim-kort".
Dom senaste veckorna har jag startat och tagit ut och satt in kortet 20-25 gånger eller mer, jag börjar tappa räkningen.
Är det fel på mobilen eller på kortet??
Hallon Sim-kortet är nytt, fick det i början av januari. Och kortet var aktiverad då.
Har någon haft samma eller liknade problem med Sony Xperia Z3/compact


   
Citera
Ämnesetiketter

Att beställa nytt sim brukar vara gratis och tar max ett par dagar. kan vara värt att försöka. annars får du gå tillbaka med mobilen.


   
SvaraCitera

tror att jag har haft samma problem med hallon, vilket var anledningen till varför jag avslutade mitt abonnemang. hade en samsung dock, så tvivlar på att det bara är telefonens fel? är nog bäst att ta kontakt med hallons support och höra med butiken där du köpte telefonen.


   
SvaraCitera

Din mobil kanske är operatörslåst? Ring till Telia och fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallon skickade nytt sim, och det funkar nu väldigt bra


   
SvaraCitera