Det är såhär att jag har en "kompis" som är otroligt dryg. Hon vill typ göra mitt liv surt för mig och jag orkar inte med henne längre, ett exempel är när jag kände mig lite ensam pga att det skitit sig med en kille jag var på g med, då kom hon och snackade om hur BRA det är att han en pojkvän och hur bäst hennes är Hon gör alltid så, alltså säger saker som gör mina dåliga stunder sämre typ.
Jag har snackat med henne om detta flera gånger, men hon säger att hon inte gör det med flit, ändå klagar hon alltid på allt, från min familjs ekonomi till min politiska läggning.
Själva problemet är att hon är deprimerad och har varit det i snart 5 år, och hon är alltid ledsen över att folk inte vill umgås med henne (guess why). Hon säger att jag är hennes enda bra kompis (förutom hennes pojkvän då) och att hon typ skulle ta livet av sig utan vänner. Alltså kan jag inte bara sluta umgås med henne. Dessutom är hon också min "chef", och det känns inte som om det skulle vara en otroligt clever grej att börja bråka med chefen.
Vad skulle ni gjort i min situation? Det hjälper ju inte att snacka med henne
Tråden raderad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar