Hallå datorpeople 🙂
När min 16 tums HP råkade tappas i marken övergick jag till en netbook, men nu efter att ha ägt 3 olika netbook skriker mina ögon efter en 15 tummare igen.
Jag har kikat på HP's datorer eftersom jag tidigare varit jättenöjd med dom, har fått syn på några för runt 5000 kr med en processor jag tidigare inte hört talas om, Intel® Core™ i3.
Är det ngt nytt? Jag vet inte det här om processorer så jag tänkte skaffa en med intel dual core 2 som min förra dator hade, de ligger runt 8000 kr.
Så kort sagt, är Intel® Core™ i3 bra? Eller ska jag satsa på ngt annat?
Jag använder datorn inom jobb och den är på i princip 24h. Kommer ha en hel del stora program installerade på den så det är ingen speldator jag är ute efter utan en som är bra och snabb, ramminnet är väl också viktig eftersom jag kör många olika program samtidigt.
Suuupertacksam om någon kan hjälpa mig!!! 🙂
Försökte läsa på dessa sidor och jämföra men jag fattar noll
http://www.intel.com/products/vpro/index.htm?iid=desk_nav+vpro
i är väl deras senaste där i3 ska vara energisnål? Core 2 är ju deras "vanliga" tvåkärninga.
Vidare är väl i3 fyrkärning?
Fan jag har ingen aning.
Ja, antagligen. Sysslar du inte med processorkrävande saker så behöver du nog inte bry dig. Men läs den översta klistrade tråden och gör om och gör rätt. Det finns en tråd för datorinköp.
Tråden låst