Nån som bor i de?
det gör jag iaf.
gethsemane:
Nån som bor i de?
aj då 🙂 gillart 😀 oftast 😛
jag har funderat att gå typ på internat nästa år, men vet inte om jag kommer trivas där. Hur är de där på dit internat? skulle vara snällt om du ville svara, gärna med för och nackdelar, du kan skriva ett pm
tack;)
nej usch aldrig mer
gethsemane:
Nån som bor i de?
det gör jag iaf.
gjorde
gaywankern:
tack;)
Fördelar sammanhållning. Lär dig hur du ska bo med andra, diska städa bo själv mm.
Nackdelar måste va med på ruta ett för att få ut så mycket som möjligt. Mycket skvaller och alla ligger med alla (Killar och tjejer). Den sista delen lyckades jag undvika . Svårt att umgås med folk utanför internatet. (Om jag nu hade börjat om så skulle jag ha det mycket enklare). Lär känna folk innersta hemligheter efter ett tag, när man väl bor med dem.
Men det är mycket olika på olika internat kan jag tänka mig.
Bajwa:
Nackdelar måste va med på ruta ett för att få ut så mycket som möjligt. Mycket skvaller och alla ligger med alla (Killar och tjejer). Den sista delen lyckades jag undvika
hehelåter som om de skulle vara något för mig, gillar att lära känna folk på djupet, de är nog dom vännerna man kommer känna livet ut
gaywankern:
hehelåter som om de skulle vara något för mig, gillar att lära känna folk på djupet, de är nog dom vännerna man kommer känna livet ut
Och tvärtom. Det går inte att göra något med någon utan att såra någon annan. Det är underbart att bo såhär på ett sätt, på andra sätt inte. Det finns alltid någon, men man får typ aldrig vara i fred.
Om du är den som blir kärlekslös så blir allting skit för du ser de runt dig varje dag bland de andra.
Bajwa:
Erfarenhet från internat skolan?
Oh yes 😛
pratar vi om vanliga internat eller som tex Lundsberg där dom tar ut skolavgift och nästan alla föräldrar bor utomlands?