På redaktionsmötet i fredags pratade vi bland annat om att vi ska skriva lite mer om folk med anknytning till UM (till exempel nämnde Angelica något om en medlem som tagit Em-guld eller liknande i tyngdlyftning). Jag har därför kontaktat Tom Ljungman som spelade Patrik i Patrik 1,5 och som dessutom är medlem på sidan och jag kommer att intervjua honom någon gång i början av nästa vecka.
Därför tänkte jag passa på att fråga om ni har några frågor som ni tycker jag bör ställa honom. Det kan handla om allt från Ungdomar.se till Tom som person om hans skådespelarkarriär.
Shoot!
Vore kul att veta bakgrundshistorien om hur han liksom kom med. Gick han teaterskola innan? Var det många som sökte? Halkade han in på ett bananskal?
Och hur skiljer sig rollfiguren mot den riktige Tom?
Det här är användaren som har vunnit guld i tyngdlyftning: http://ungdomar.se/user_info.php?user_id=98580
Erik: Precis de frågor jag kom på först typ
Man kan ju fråga hur han hittade till UM, ganska självklart faktiskt. Men typ vinkla det lite mot att han faktiskt är medlem här. Tror många kommer finna det lite mer intressant då, typ vem som är hans favoritanvändare och så ... vilka han anser tillhör eliten på UM.
Jillie Kaaret:
Men typ vinkla det lite mot att han faktiskt är medlem här. Tror många kommer finna det lite mer intressant då,
Ja, det tror jag också. Bra förslag! Användarna själva kan nog relatera till texten på ett annat sätt då.
Jillie Kaaret:
Men typ vinkla det lite mot att han faktiskt är medlem här.
Åsa Götesson:
Ja, det tror jag också.
Absolut, ska ha det i åtanke!
Sköt lite på intervjun, blir nästa måndag istället så har ni fler frågor så är det bara att skriva ner.
jag hade velat veta hur det var att spela mot gustaf skarsgård och torkel petterson - två supergrymma skådisar! och vad har han har fått för respons på sin insats!
dessutom hade det varit lite intressant om han ville kommentera filmens problematik och huvudämnen, dvs homofobi och homosexuell adoption. om det inte är för känsligt. eller orelevant
Mikaela Åkerman:
jag hade velat veta
Mikaela Åkerman:
essutom hade det varit lite intressant
Bra bra, skriver ner!
Intervjun är hållen, tråden kan låsas.
Tråden låst på grund av inaktivitet