Aviseringar
Rensa alla

iphone 4 / iphone 4S ?

Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

xperia S är fin osv.

Är ingen fanboy alls men att säga att Xperia S är bättre än iPhone 5 är inte sant. Att föredra den är en sak men den är alldeles för laggig för att hamna i toppskiktet för min del.

upponer:

ah, asså kollade på iphone 4S och den har ju 8 megapix och på samsung glaxy S 2 och den hade samma men var billigare kanske satsar på en samsung istället.

Kamerakvalitén handlar inte bara om antalet megapixlar. Antalet MP avgör bara hur stor bilden blir.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Personligen rekommenderar jag Samsung Galaxy S III som enligt mig är marknadens bästa mobiltelefon. Har provat Xperia S, HTC One X, Galaxy Note (dock inte Note 2), Galaxy S2, iPhone 4S, iPhone 5 osv och ingen av dem gör mig så lycklig som S3.

S3 har finfin kamera (bättre än iPhone), fin skärm (dock inte bättre än iPhone 5), kraft så det räcker och blir över samt ett väldigt välgjort gränssnitt som är både 10ggr mer funktionellt och roligt att använda än iPhone och samtidigt flyter på utan mycket lagg. När den kommande Jelly-bean uppdateringen släpps i höst/vinter kommer den flyta på ännu bättre.

[y]

SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Är ingen fanboy alls men att säga att Xperia S är bättre än iPhone 5 är inte sant

Det är väldigt subjektivt, så du får ursäkta men jag köper inte ditt resonemang.

sftd:

Att föredra den är en sak men den är alldeles för laggig för att hamna i toppskiktet för min del.

Laggig hur då? Har känt på den efter 4.0 och den flöt på väldigt bra imo.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska man ha en den värsta telfonen tycker jag att man ska köpa nya S3 I9305 som har 4G, finns i snyggare färg och har 2GB ram istället för 1GB [smile]
Men jag tycker att dom är alldeles för stora så föredrar iPhone pga att dom är mindre. Har ändå bara mobilen till att ringa och maila på så skönt med en liten telefon [crazy]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är väldigt subjektivt, så du får ursäkta men jag köper inte ditt resonemang.Laggig hur då? Har känt på den efter 4.0 och den flöt på väldigt bra imo.

iPhone 5 har är snabbare, har mycket bättre grafik, mycket bättre skärm, lite bättre kamera överlag (Xperia S tar dock skarpare bilder) samt ett bättre designat gränssnitt som flyter på betydligt bättre. Sen om man inte gillar iOS systemet är en sak men där rör det sig om tycke och smak.

Den var extremt laggig för en flaggskeppstelefon innan 4,0 och hoppades på en stor förbättring sedan. Men icke, den laggar nu också. Framförallt när du sveper i menyerna för en överblick hackar det till ordentligt. Responsen i skärmen och framförallt touchknapparna nedanför är inte alls bra.

Jämför du med iPhone 5, Galaxy S III, Galaxy Nexus med jelly bean och t om iPhone 4 ser du att allihop ger en betydligt mer finslipad och laggfri upplevelse.

Ska man säga något positivt om Xperia S är den snygg att se på, med mycket hög upplösning i kamera och skärm samt att gränssnittet trots allvarliga brister ser modernt och snyggt ut.

SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Framförallt när du sveper i menyerna för en överblick hackar det till ordentligt.

har inte upplevt detta och heller inte kompisen som äger den. IOS är mycket mer begränsande än android när det kommer till UI, dessutom har den inte nfc osv. Jag skulle inte säga att xperia S är bättre än samsung galaxy 3 osv men däremot har den ett ganska ok pris som säkert är ännu bättre nu än när jag såg.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Du märker om du jämför sida vid sida. Eller så har jag hökögon för mikrolagg helt enkelt. Det med NFC var i mitt tycke en riktig tabbe från Apple. De säger alltid att de satsar på tekniker med en framtid. Där har de en framför fötterna som inte bara kan bli väldigt praktisk och förändra hur vi använder våra telefoner, utan marknaden har även väntat på att Apple ska inkludera det. Och så väljer de motsatsen...

IOS vs Android är mer smaksak tycker jag, många tycker om IOS mer. Själv försöker jag vara objektiv och ta varje operativ och gränssnitt för vad det är.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Och för samma pris som Xperia S får du Galaxy S2 och Nexus som i mitt tycke båda är betydligt bättre telefoner.

SvaraCitera

mrman:

Problemet är att baksidan är en vital del av telefonen.

OMG ÄPPEL ÄR SÅÅÅÅ BRA PÅ INDUSTRIDESAJN DE KAN ALLT GÖR BÄST OMG

> använder telefonens skal som en "vital del" av konstruktionen, som uppenbarligen är omöjlig att byta ut
ಠ_ಠ

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

iphone 5 är iaf inte gjord utav glas......

det är dock mer ömtåligt än 4s [crazy]

SvaraCitera

sftd:

När den kommande Jelly-bean uppdateringen släpps i höst/vinter kommer den flyta på ännu bättre.

JB för S3 har redan släppts, och det gör ingen märkbar skillnad för hur bra saker flyter på.

Om man dumpar TouchWiz-skräpet och trycker in "riktiga" Android på den däremot, då går den som ett jehu.

> Har ändå bara mobilen till att ringa och maila på
> Köper iPhone 5

ಠ_ಠ

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

> Köper iPhone 5

Om pengarna brinner så har ju inte Samsung någon telefon som kostar lika mycket som en iPhone 5 64GB [badgrin]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

JB för S3 har redan släppts, och det gör ingen märkbar skillnad för hur bra saker flyter på.Om man dumpar TouchWiz-skräpet och trycker in "riktiga" Android på den däremot, då går den som ett jehu.ಠ_ಠ

Inte? Den läckta versionen för ett tag sedan verkade inte göra någon skillnad men den slutgiltiga versionen säger folk absolut gör skillnad. Men vad vet jag, har inte provat.

Dåligt av Samsung att sabba det då Project butter ändå är huvudrätten med Jelly Bean enligt mig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

det är dock mer ömtåligt än 4s

hmm.. varför? dock bryr jag mig inte för kommer aldrig köpa iphone igen

SvaraCitera