Aviseringar
Rensa alla

Ipred lagen

Ämnesstartare

Vad ska vi göra med alla trådar och inlägg som dyker upp ang ipred-lagen hur man ska gå runt den antingen via anonymitets-tjänster, krypterade anslutningar osv, pratas mkt om vpn osv. kommer mkt tips på hur man ska komma undan ipred så vad säger UMs riktlinjer? egentligen är väl det lagbrott och ska inte vara tillåtet.

Alexander Danling:

Ipred lagen

Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

tobias:

kommer mkt tips på hur man ska komma undan ipred så vad säger UMs riktlinjer? egentligen är väl det lagbrott och ska inte vara tillåtet.

Det är ju inte olagligt att kringgå ipred via anonymitetstjänster.

SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Okey, antog att det var ett sett att kringå lagen bara.

SvaraCitera

aristoteles:

Inte än, men det är på g med ACTA. Men som du säger, än så länge så är det i alla fall inget i lagen som talar emot det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jillie Kaaret:

Inte än, men det är på g med ACTA. Men som du säger, än så länge så är det i alla fall inget i lagen som talar emot det.

Inte det heller, det blir förbjudet att inte logga sin trafik, men det är ju upp till de som erhåller tjänsten, inte upp till privatpersonen. Det kommer alltså fortfarande att vara lagligt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Generellt sett är jag för lag och rätt, men IPRED är så in i helvete jävla korkat att oavsett om det skulle vara ett lagbrott i klass med dråp att kringgå den lagen tycker jag att all form av hetsig anti-diskussion om det hela borde tillåtas, ja kanske rentav uppmuntras!

Förlåt, jag är lite ur balans. Det är sent. Inget kaffe. Men ja.

SvaraCitera
Issen

Haha, jag blir också sådär rasande på den lagen, skulle vilja ha ett väpnad upplopp... nästan 😛

Nemen, det är rätt irriterande.

Utöver de, vi kan inte göra så mycket, vi skulle ha ett samlat forum, och de måste en admin göra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Utöver de, vi kan inte göra så mycket, vi skulle ha ett samlat forum, och de måste en admin göra.

Kanske en klistrad tråd dit vi kan hänvisa diskutioner kring ipred?

SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Kanske en klistrad tråd dit vi kan hänvisa diskutioner kring ipred?

låter som en bra idé finns ju redan en tråd i datorforumet som beskriver vad ipred betyder och är.

SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

låter som en bra idé finns ju redan en tråd i datorforumet som beskriver vad ipred betyder och är.

Klistrad och klar, gör gärna ändringar om det behövs, jag är halvt om halvt sovande.

SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Klistrad och klar

Bra initiativ[y]

SvaraCitera

Bra initiativ, me like [y]

SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Klistrad

vad innebär det att en tråd är klistrad??

SvaraCitera

LightInDarkness:

vad innebär det att en tråd är klistrad??

Att tråden alltid kommer visas högst upp på sidan även om det är länge sedan ett nytt svar kom in. Det är alltså till för att tråden inte skall försvinna i mängden efter en tid av inaktivitet.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera