mynona: Det var bra att han sade nej till att amputera böra för att det var risk (!) för kallbrand. Vanvettig läkare. I mitt fall fick jag feberfrossa under natten av ett enda litet sår. Det beror antagligen på vad som råkar komma i det och individuellt immunförsvar osv
Möjligt att han sa att han skulle få kallbrand också. Tror han hade en jävla tur bara.
mynona:
Nej, det var inte jag som kom på den idén. Det var läkaren
aha oj. trodde ej att det var vanligt? har haft många varande sår i mina dagar och aldrig känt av något
amsi:
jag kommer inte få kallbrand!
Du väljer inte kallbranden, kallbranden väljer dig.
Sen blir ni bästa vänner, sparkar boll hela somrarna och pratar om framtiden och Världen. En dag, utan förvarning, får du en kniv i ryggen och hen sticker med din nya blå sparkcykel. Så passa're.
Men sjukvårdsupplysningen brukar ha koll på sådana grejor, lyssna på dem tycker jag.
/Inte heller Isola
Du väljer inte kallbranden, kallbranden väljer dig.
Sen blir ni bästa vänner, sparkar boll hela somrarna och pratar om framtiden och Världen. En dag, utan förvarning, får du en kniv i ryggen och hen sticker med din nya blå sparkcykel. Så passa're.
Men sjukvårdsupplysningen brukar ha koll på sådana grejor, lyssna på dem tycker jag.
/Inte heller Isola
det låter som att vara i ett monogamt parförhållande.
Ganon: Möjligt att han sa att han skulle få kallbrand också. Tror han hade en jävla tur bara.
Aha. Ja, det låter som det.
isola: aha oj. trodde ej att det var vanligt? har haft många varande sår i mina dagar och aldrig känt av något
jag skulle inte ha brytt mig om det själv eller valt att åka till vc om jag inte skakat av feberfrossa under natten, något som iofsg gjorde att jag sov gott
Om du bara väljer att acceptera Guds kärlek så kommer allt ordna sig!
Mvh Dödsguden
mynona:
Aha. Ja, det låter som det.jag skulle inte ha brytt mig om det själv eller valt att åka till vc om jag inte skakat av feberfrossa under natten, något som iofsg gjorde att jag sov gott
Hann du få nekrosbildning? Hur kunde ett så litet sår ge kallbrand?
framtidsmord:
Hann du få nekrosbildning? Hur kunde ett så litet sår ge kallbrand?
Jag hade ej kallbrand. Dock lät det på läkaren som att det skulle ha kunnat bli det. Syntes inte mycket, men jag hade dock feberfrossa
mynona:
Jag hade inte kallbrand. Dock lät det på läkaren som att det skulle ha kunnat bli det. Syntes inte mycket, men jag hade dock feberfrossa
Läskigt. Fick du blodförgiftning?
framtidsmord: Läskigt. Fick du blodförgiftning?
Vet inte. Kanske. Jag åkte fort in till vc dagen efter natt i frossa.