Aviseringar
Rensa alla

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ämnesstartare

Cornucopia:

Därför att även om man inte lyssnar på det själv så exponeras man för skiten. Men framför allt för att det tar utrymme och resurser från "riktig" musik.

man exponeras för det om man väljer att göra det. om inte så gör man inte det. och nej, det tar inga resurser från bra musik. målgrupperna är olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha hur fan kan det förstöra musiken? så artisterna ska sluta släppa cdskivor då eller? ska allt göras online eller? jävla bullshit

ja, det ska det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ja, det ska det.

fyfan asså. sånt snack som förstör musiken. stor jävla face palm på dig. lyssna på den här låten och lär dig nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

fyfan asså. sånt snack som förstör musiken. stor jävla face palm på dig. lyssna på den här låten och lär dig nåt

nej, jag intresserar mig inte för skräpig musik. däremot så producerar och distribuerar jag bra musik, och jag använder inte fysiska medier av rena principskäl. det är ineffektivt och fullständigt efterblivet, ett slöseri på plast och energi, och den grupp som faktiskt använder fysiska cd-skivor annat än som en fysisk symbol för ägande, och faktiskt lyssnar på dem, är oerhört försvinnande liten. om något så är det din efterblivna* inställning som förstör musikindustrin.

Dold text: *i bemärkelsen utdaterad och bakåtsträvande, med detta inte sagt att den inte är efterbliven även i en mer vardaglig bemärkelse.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

man exponeras för det om man väljer att göra det. om inte så gör man inte det.

Då får man nog isolera sig från sociala mötesplatser.

Leijonsparf:

och nej, det tar inga resurser från bra musik. målgrupperna är olika.

Du tror inte klassisk musik, gammal hederlig rock/house etc. skulle gynnas av att man tog alla MTV pengar och plöjde ner dem i det ist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

efterblivet, ett slöseri på plast och energi, och den grupp som faktiskt använder fysiska cd-skivor annat

aahh eminem är kass och din musik är bra
säkert kompis. hejdå sista gången jag skriever till dig nu. nu är fna helt ute och cyklar. synd om dig är det, tråkigt liv när man är så borta som du är

haha jag fattar inte. du sitter här och snackar som om du kan nåt och sen påstår du att eminem är kass. ska jag skratta eller gråta+

aja hejdå iaf. ord kan inte beskriva hur jävla borta du är så jag tänker inte ens försöka men jag hade gärna velat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Då får man nog isolera sig från sociala mötesplatser.

det där är väl inte riktigt sant, egentligen. visst, det tenderar att spelas musik på offentliga platser, och den tenderar att inte vara särskilt bra, men den tenderar också att vara vald efter kriteriet oförargerlighet. men om man nödvändigtvis envisas med att hänga på, säg, en krog som spelar musik man inte gillar, så får man lite skylla sig själv. det är faktiskt ett val. musik i köpcentrum, affärer och dylikt brukar vara så menlös att den väl är att klassa som fullständigt oförarglig.

Cornucopia:

Du tror inte klassisk musik, gammal hederlig rock/house etc. skulle gynnas av att man tog alla MTV pengar och plöjde ner dem i det ist?

fast hur skulle det gå till, menar du? och nej, jag tror inte att en mångdubbel marknadsföringsbudget innebär mångdubbelt bättre musik. det som skule kunna påverka är finansiering av själva produktionen, men felet är inte att folk gillar dålig musik, felet är värdelösa marknadsmodeller som inte gör det praktiskt eller effektivt att kompensera skapare av inspelad musik på ett rimligt sätt.

patrick bateman:

aahh eminem är kass och din musik är bra
säkert kompis. hejdå sista gången jag skriever till dig nu. nu är fna helt ute och cyklar. synd om dig är det, tråkigt liv när man är så borta som du är

men gråt mer.


   
SvaraCitera