timeisrunningout:
Jag citerar Wikipedia:
"Mänsklig asexualitet (ej att förväxla med asexuell reproduktion) är att leva fysiskt fullständigt utan att känna sexuell attraktion till en annan människa och betraktas som en typ av sexuell läggning."
Vad har den konkreta definitionen med någonting att göra? Han påstod aldrig att hon var asexuell.
"Dom som är asexuella har ju inte sex och dom kan ha livslånga relationer med vem som helst oavsett kön utan att ha sex så sex och förhållande har egentligen inget med varandra att göra."
Det han ville komma fram till var att sexualitet inte är samma sak som kärlek. Asexualitet är ett tydligt, beskrivande och relevant exempel på detta. Point withstands.
Kvarn:
Det han ville komma fram till var att sexualitet inte är samma sak som kärlek.
Men återigen kvarstår faktum: det var inte frågeställningen TS inledde med. Därför är det inte relevant, då det som ska diskuteras är hennes fråga, och den var om huruvida hon är lesbisk eller inte.
timeisrunningout:
Men återigen kvarstår faktum: det var inte frågeställningen TS inledde med. Därför är det inte relevant, då det som ska diskuteras är hennes fråga, och den var om huruvida hon är lesbisk eller inte.
Hon frågar om enbart sexuell dragning till tjejer påverkar hennes sexualitet.
Du tar själv upp att du anser att kärlek och sexualitet sammanfaller ("Ändock krävs nog både kärlek och sexuell dragning till samma kön eller båda, för att du ska kunna kalla dig homo- eller bisexuell")
Men när någon å andra sidan parerar det med att de inte sammanfaller, och drar ett tydligt exempel, är det inte relevant längre?
Intressant.
Kvarn:
Du tar själv upp att du anser att kärlek och sexualitet sammanfaller ("Ändock krävs nog både kärlek och sexuell dragning till samma kön eller båda, för att du ska kunna kalla dig homo- eller bisexuell")
Du har inte parerat med något om homo- eller bisexualitet utan spinner vidare på det ändlösa tjatet om asexualitet. Ja, jag anser att både romantiska och sexuella känslor ska ingå om man verkligen ska sätta en etikett på det. Däremot har det, återigen, fortfarande ingenting att göra med vad TS frågade. Läs gärna hennes första post igen och återkom sedan.
I grund och botten handlar det om att hon inte vill ljuga för sin pojkvän eftersom hon inte uppnår "tillräcklig" sexuell lust med honom. Därför anser jag att det här är OT och hänvisar denna konversation till gästbok eller PM.
timeisrunningout:
Du har inte parerat med något om homo- eller bisexualitet utan spinner vidare på det ändlösa tjatet om asexualitet.
Jag skrev att zazz parerade det.
Läs gärna min första post igen och återkom sedan.
Du är 14, massa hormoner spelar in och kan få en att tycka och tänka saker som man innan inte tänkt och som man i framtiden kanske inte kommer tycka. 🙂 Det där med sexualitet och vad man föredrar osv. ändras med tiden för vissa. Ge det tid!
Btw tycker jag bara om tjejporr, mycket mer sensuellt och allt sånt än heteroporr, men anser mig inte vara lesbisk då jag bara kan tänka mig ha förhållande med killar och bara blir kär i dem. Tänkte att det kunde hjälpa dig med att veta att det finns fler tjejer som gillar tjejporr! 🙂
Och ha i åtanke att det här med sexualitet är indivduellt, vissa anser att man är homo om man säger att en person av samma kön är snygg, andra tycker att man är homo först när man är tillsammans med någon av samma kön osv.
Låt inte andras synpunkter göra dig osäker, gå på vad DU tycker och känner 🙂
Testa dig fram och lär känna dig själv sexuellt (onanera, kolla på mjukporr, föreställ dig/fantisera) vad du gillar och gör dig upphetsad och dela med det till din kille, ni båda kommer ha så mycket bättre sex om ni vet vad partnern gillar och tänder på. Att du tänder sexuellt på tjejer och är kär i din pojkvän är verkligen jättevanligt.
kika mig jag heter emelie__97 på kik 🙂