dazed:
Skrotnisse och eremiten Bertil var i princip mina idoler, kanske förklarar det mycket av min personlighet.
Hur gammal var du när det gick? Gick det i flera år? (seniliteten har kommit förstår du) Minns bara att jag helst ville att någon skulle sitta med när jag tittade på det, och att jag oroade mig för att vi skulle få bo som de. Vi var inte utfattiga eller hade några sociala problem så jag förstår inte var den oron kom ifrån.
isola:
Hur gammal var du när det gick? Gick det i flera år?
Ja inte var jag gammal under 5 år när det gick någon reprisering på SVT plus att vi hade detta epos på vhskassett. Tror skiten är 30 år gammal så varken du eller jag lär ha sett premiären.
isola:
Minns bara att jag helst ville att någon skulle sitta med när jag tittade på det, och att jag oroade mig för att vi skulle få bo som de
Jag var lite kufisk och ville gärna ta med mig metallskrot hem om jag såg något som låg och skräpade och sånt när jag var liten så man kan nog säga att jag eftersträvade deras livsstil.
dazed:
Tror skiten är 30 år gammal så varken du eller jag lär ha sett premiären.
Då är det bara att vänta tills det kommer igen då. Fast nuförtiden kan man ju välja mellan bankanalen, Mussekanalen och Gud vet allt. Så var det inte på vår tid. Bilibompa kl 18 och sedan inget mer. Fast det var Disneydags på fredagskvällarna minns jag. Det var så mysigt. Jag, syskon och pappa satt och åt chips och kollade på Kalle Anka & co. Fan vad det kunde vara mysigt att vara liten. Fast man skall väl inte klaga, repriser av Morden i Midsomer på fredagarna och kommissarie Morse på lördagar. Du påminner lite om honom, när jag tänker efter.
isola:
Då är det bara att vänta tills det kommer igen då. Fast nuförtiden kan man ju välja mellan bankanalen, Mussekanalen och Gud vet allt.
Nog fan tror jag Skrotnisse hur obehagligt du än tyckte det var är bättre för än disney channelskiten mina kusiner ser på.
isola:
r. Fast det var Disneydags på fredagskvällarna minns jag. Det var så mysigt. Jag, syskon och pappa satt och åt chips och kollade på Kalle Anka & co.
Mm gött mos det där, vi köpte jämt något slags stor estrellapåse med en blandning av olika små chipspåsar inuti, en produkt som verkar borta sen länge, du minns möjligtvis inte programmet Mosquito förresten? Det var lite mer psykedelisk barnteve så som jag minns det.
isola:
Fan vad det kunde vara mysigt att vara liten. Fast man skall väl inte klaga, repriser av Morden i Midsomer på fredagarna och kommissarie Morse på lördagar. Du påminner lite om honom, när jag tänker efter.
Nu kryper tanten fram igen.
Morse eller Barnaby? Ser mig mer som en Frost.
dazed:
är bättre för än disney channelskiten mina kusiner ser på.
leta fram videospelaren och sätt på Nisse framför dem! (hehe)
dazed:
Morse eller Barnaby? Ser mig mer som en Frost.
Morse. Hahah mm han är skön, men inte lika gubbig tycker jag.
dazed:
nge, du minns möjligtvis inte programmet Mosquito förresten? Det var lite mer psykedelisk barnteve så som jag minns det.
Jo! En massa bildeffekter med bl a godis. Säkert i samarbete med något godisföretag.
isola:
leta fram videospelaren och sätt på Nisse framför dem! (hehe)
Ja man måste hamra in finkulturen medan deras hjärnor fortfarande är mjuk och lättmanipulerade.
isola:
Morse. Hahah mm han är skön, men inte lika gubbig tycker jag.
Jag skulle aldrig ses fara runt i en gammal brittisk problemjaguar. Trams.
isola:
Jo! En massa bildeffekter med bl a godis. Säkert i samarbete med något godisföretag
Mm stora godisråttor och en programledare som svamlade på om Indiska långfilmer.
dazed:
Jag skulle aldrig ses fara runt i en gammal brittisk problemjaguar. Trams.
Men det vrånga och gubbiga. Motviljan till datorer och behovet av att köra lite med ungdomen.
dazed:
Mm stora godisråttor och en programledare som svamlade på om Indiska långfilmer.
Rebelliskt av svt och en fröjd för föräldrar som upplevt det glada sextio- och sjuttiotalets substantiella fröjder.
isola:
Men det vrånga och gubbiga. Motviljan till datorer och behovet av att köra lite med ungdomen.
Ja kanske det.
isola:
Rebelliskt av svt och en fröjd för föräldrar som upplevt det glada sextio- och sjuttiotalets substantiella fröjder.
Var inte Voxpop ganska barnorienterat också? Iofs känns det som att all musik på andra halvan av 90-talet var jävligt barnslig.
dazed:
Var inte Voxpop ganska barnorienterat också? Iofs känns det som att all musik på andra halvan av 90-talet var jävligt barnslig.
ja inga jävla tjocka hiphopmän med en lager av dunjackor som spankade unga bikinibrudars rumpor i videorna då inte
isola:
ja inga jävla tjocka hiphopmän med en lager av dunjackor som spankade unga bikinibrudars rumpor i videorna då inte
Dr Bombay - det var grejer det.
dazed:
Dr Bombay - det var grejer det.
Kom att tänka på en låt av honom när jag stod och hällde i tvättmedel i maskinen igår. Vet inte varför. Kanske flashback till nittiotalet.
isola:
Kom att tänka på en låt av honom när jag stod och hällde i tvättmedel i maskinen igår. Vet inte varför. Kanske flashback till nittiotalet.
Mycket tvättning då eller?
tuggummipop är ju jättekul. Paradisio tex. Vamos a la discoteca mmmmmmumma
finns 2 versioner. båda bra på olika sätt. jaaooosa
detta kanske kan muntra upp dig också sonia!!! hon är så skön den där blå som sjunger
men asso ok erkänner väl att den ena versionen är aningens bättre, men den finns inte på youtube!!!
ska prova om denna länk fungerar så du kan lyssna på den också
När jag är ledsen brukar jag lyssna på Taylor Swift, hennes sorgliga låtar. Så gråter jag en stund. När jag har spelat och gråtit en stund så sätter jag på en bra film eller läser en bok så jag kan tänka på andras problem ett tag....