Aviseringar
Rensa alla

Jag är rädd....


Ämnesstartare

Just do it!!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Av någon anledning vågar jag inte bli av med mitt långa hår, det känns som att det är allt som jag är.

Du kanske är Samson.

Dan_the_ironman:

Hahaha, behöver dock skriva att det inte är frillan som är grejen utan att inte känna sig som någon/inte veta vem man är ens själv.

Du har säkert andra fina egenskaper.Försök finna och uttrycka dem istället.
Och skaffa dreads. [y]


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

Att det enda folk ser är han med det långa håret och att det är min enda attribut.

Dan_the_ironman:

/inte veta vem man är ens själv.

Du har snyggt hår. Men om det symboliserar dig för andra vore det bra att klippa av det. Man bör inte låta andra människor definiera en, det ska man själv göra, och om andra har sorterat in dig i ett fack bör du genast göra tvärtemot vad dom förväntar sig för att ta tillbaka initiativet att definiera dig själv. Ju mer du gör vad andra förväntar sig av dig desto mer förlorar du dig själv, och till slut vet du inte vem du själv är.

Vi skapar trots allt vår personlighet hela tiden genom de behov vi känner och de impulser vi får; det är så vi utvecklas, och kväver vi de behoven för att göra vad andra förväntar sig stannar vi i utvecklingen och utplånas som individer.

Så antingen klipper du av dig håret eller så slutar du identifiera dig med det. Det är en bra metod att göra förändringar stegvis, så i början kan du helt enkelt klippa av bara en liten bit, ha den längden en tid, och sedan en till bit, ha den längden ett tag, etc, så märker folk det inte lika tydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Men om det symboliserar dig för andra vore det bra att klippa av det.

Det gör de nog, men nog mest jag själv som gör det. Men jag har nog börjat flyta ifrån den jag är, men det är nog slut på det. Jag kan nog börja ta det lugnt nu, det som gjorde att jag flöt så långt har slutat nu.


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

Jag kan nog börja ta det lugnt nu, det som gjorde att jag flöt så långt har slutat nu.

Bra [y] Inget klipp då? Det är bättre att lösa saken som ligger bakom än bara symbolen för problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Bra[y]

Haha, ja.

Jag får hoppas att det håller i sig bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa en annan karaktäristisk frisyr typ pottfrilla! [y]


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

det som gjorde att jag flöt så långt har slutat nu.

Det låter komplicerat.

Dan_the_ironman:

Jag får hoppas att det håller i sig bara.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det låter komplicerat.

Haha, egentligen inte men jag har väl gjort för stor grej av det.

Dräparen:

Skaffa en annan karaktäristisk frisyr typ pottfrilla!

Lät också som en idé O: Eller kanske mullet? :-k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Lät också som en idé O: Eller kanske mullet? :-k

mjooo fast det är inte lika sexigt! [no-no]

långt hår är dock också fint


   
SvaraCitera