Börja gå ut & träffa folk att prata med, på stan,byn, vart som helst. Ge fan i sitta vid datorn där folk bara påpekar hur folk stavar fel & tror dom känner sej bäst. Du behöver komma ut bland folk så då mår du garanterat mkt bättre, finns alltid något man kan börja prata om, som att det är till att ta vara på dom fina dagarna innan det blir regn,snö. Nån ser bekant ut eller vad som hellst bara man pratar så pratar nån tillbaka söker dom åxå kontakt på grundav dom åxå är ensamma!
Har hört att man måste älska sig själv innan man kan bli älskad av andra.
Jag var typ som du när jag var 15, sen fixade jag en fin frisyr som jag trivdes i, började gymnasiet och fick nya kompisar, började gå på fester och träffade folk osv.
Det är svårt att lära sig att tycka om sig själv men man måste försöka, och fokusera på det som faktiskt är bra med en själv, för nåt måste det finnas
har svårt att gå ut och vara med folk. Kommer ihåg när det var festival i stan, och jag var glad ett tag sen såg jag en spegel och blev deprimerad.. förstår de inte försöker att inte bry sig så mycket om hur man ser ut men de är nästan omöjligt. Har tagit anti-depressiv tabletter nu i en vecka, tror inte de kommer hjälpa har gått till en kurator en doktor och psykolog samtidigt. som inte gjorde att man mådde bättre
Ibland kan jag ju tycka man er bra ut men de är så bra ljus hemma, så tycker man att man är ful när man är på andra ställen
JMartinH:
varje helg sitter jag bara hemma vid datorn
Jag tror att många av felen sitter där. Förra sommaren (2009) så satt jag hemma kanske 3 veckor, gick aldrig ut till mina vänner, utan satt bara där vid datorn och tvn som ett emo. Efter ca en vecka då jag suttit hemma så blev jag deppig, och framförallt alldeles för bekväm för att dra mig utåt.
Efter de tre veckorna gick jag ut en kväll, även fast jag inte ville, jag tvingade mig själv ut. Det slutade med att jag gick ut nästa kväll, och nästa, och nästa..då blev jag bekväm med det istället.
Så jag föreslår att du går ut med dina vänner, det blir inte bättre av att sitta inne och deppa, det blir bara värre. Man behöver komma ut, så är det bara. Och sen det här med tjejer..alla är vackra på sitt sätt, så det gäller bara för dig att börja tycka om dig själv, för räkna inte med att andra ska älska dig om du inte gör det själv!
Kram
JMartinH:
Har aldrig haft en tjej, aldrig kysst en tjej.
Fast du är bara femton, så det är verkligen inget konstigt med det.
Jag tror att det finns något fint hos alla, även hos dig.
Du är förmodligen inte ett dugg ful, det är bara din självbild som är sne och ditt självförtroende som gått och gömt sig.
Om du kan, försök skita i hur ditt ansikte ter sig i vissa ljus, våga gå på gymmet även om du skäms. Det är bara du som ser det "fula", andra är för upptagna med sig själva... speciellt på gym.
Och som vanligt: Självsäkerhet (utan att bli arrogant och självgod) är attraktivt.