Chibibbi:
inte positivt att uttrycka en slags äganderätt över den andre
Absolut!
Få kan dock vara i samband med motprestation och behöver inte vara ensidigt. Få bra betyg, ex.
Chibibbi:
Alltså talar man då om en förskjutning i språket.
Om uttrycket kommer sig av att man som egendom får en kvinna.
Chibibbi:
För tydlighetens skull ser jag hellre att man uppfinner ett språk där ordens betydelser är deras enda och faktiska betydelser, då det underlättare kommunikationen mellan människor avsevärt.
Det vore smidigt.
Jag förstår inte riktigt vad det är vi debatterar om när vi säger samma sak.
Bra insikt. = )
Gott!
dazed:
Som en fluga dras till smöret
Eller bajsiga kalsonger som ligger framme på köksbordet ![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
dazed:
låter ansträngande att odla men vinsten är väl ansenlig antar jag.
Speciellt kantareller kan man göra en jävla vinst på
Ont:
Svamp ä gott till d1 mesta utan pizza tkr jahg
trippin bawls ![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
Exner:
'Får en flickvän snart'=snart befinner mig i en situation där jag har är tillsammans med en flicka.
Antar att du menade "jag är tillsammans med" och inte "jag har är". Och jag förstod att anura inte menade att han bokstavligt ville äga en annan människor.
Jag vill snarare argumentera för att även om vi båda förstod vad som menas så är det ganska vettigt att försöka uttrycka sig på ett mindre rövigt vis för att inte genom språket reproducera en ganska så förlegad kvinnosyn.
Ensamvargen:
kvinnosyn.
Rimlig, för alla del, men vill mena att just "få/ha en pojkvän" används på liknande sätt - även om Anuras perspektiv kanske är vanligare.
Exner:
Rimlig, för alla del, men vill mena att just "få/ha en pojkvän" används på liknande sätt - även om Anuras perspektiv kanske är vanligare.
Jag tycker inte det är bra att tala om män på det viset heller. Vill ju liksom inte konstruera en manshatsvärld.
Ensamvargen:
Jag tycker inte det är bra att tala om män på det viset heller. Vill ju liksom inte konstruera en manshatsvärld.
Tror att det kan vara oklokt att använda hat i ett läge, där det snarare handlar om objektifiering. Då berövar man ordet dess betydelse, när man ska beskriva en Hitler eller Idi Amin.
JAG VILL BO
I EN SVAMP
ANNARS FÅR JAG KRAMP
SVAMP!!!
TITTA IN
Å TA TON
I EN SVAMPINJON
SVAMP!!
Exner:
Tror att det kan vara oklokt att använda hat i ett läge, där det snarare handlar om objektifiering. Då berövar man ordet dess betydelse, när man ska beskriva en Hitler eller Idi Amin.
Okej.
Ensamvargen:
Okej.
Tycker du annorlunda?
Exner:
Tycker du annorlunda?
Inte direkt.