Skulle lägga mig och sova, hur trött som helst, men det går inte. Ångesten tar tag i hela kroppen, tårarna bara rinner och huvudet värker. Mamma, älskade fina mamma, frågar vad som hänt, jag ljuger. lögn på lögn. "mardröm". Så fel. Varför kan jag inte göra rätt? Varför måste jag vara så misslyckad. Jag har ingen att berätta allt för, kan inte lita på någon. inte konstigt ingen älskar mig, så svag och hemsk människa jag är. förtjänar inte kärlek. Vi ska flytta. har bott här i 8 år, mitt hem, mitt liv. och nu lämnar jag det, sviker det. och mamma tvekade, och syster tvekade, men jag övertygade dem. jag tvingar dem att lämna något de älskar och ge bort det. jag är en hemsk, misslyckad, egoistisk, svag, tjock dotter. måste bli smal, måste bli fin nog, måste bli perfekt. måste bli den de förtjänar att ha. älskar er så jävla mycket. ångest. inte konstigt pappa knarkar, när jag sviker honom och tar avstånd när han behöver mig. det spelar ingen roll om jag mår sämre med honom, han behöver mig. men jag är inte bra nog. och svag. och jag babblar på massa om mig nu, bara "jag,jag,jag" hela tiden. egoistiska jävla skitunge. inte. bra. nog.
Thianca:
jag är en hemsk, misslyckad, egoistisk, svag, tjock dotter.
Nej, det är du troligtvis inte.
Thianca:
måste bli perfekt.
Nej, det måste du inte. Själva ordet "perfekt" är helt efterblivet. Ingen är perfekt.
Detta var min dos seriositet för denna dag.