Notifications
Clear all

Jag vill dö.

Topic starter

varför vill du dö?

ReplyQuote
Vippen

Mushimush:

För ibland är det bara enkare att ge upp.Tänk dig såhär:Du sitter nere i en grotta. Du vill upp. Träffa vänner, familj. Men du ser inte solen. Du vet att den finns men du ser inte den. Och du har inte styrkan att ta dig ur grottan. Utan det är tryggare att sitta kvar. Och en dag, när viljan är stark nog, så klättrar du upp.

Förstår hur du tänker. Har själv haft det rätt jobbigt senaste året och kände för ett tag sedan så som du beskriver ovan.

När jag mår som sämst brukar jag tänka som så att "det enda jag kan göra nu är att leva", hur tungt och svårt det än är. Försök koppla bort det överflödiga i livet och koncentrera mer på enkla saker som äta, sova o.s.v. Nu är detta jag då men min erfarenhet är att det lindrar lite.

Gör saker som du tycker är kul och som skingrar dina tankar. Prioritera dig själv och ditt eget välmående.

Nu är jag troende, så det är därifrån jag hämtar min kraft. Men gå till en psykolog, de kan ju sin grej och förstår saker om en själv som man själv kan ha svårt att sätta fingret på.

Ta hand om dig.

ReplyQuote
Topic starter

Tack för alla fina svar, ni är guldvärda [love]

ReplyQuote
Vippen

Mushimush:

Tack för alla fina svar, ni är guldvärda

Any time.

Bara hör av dig om du vill prata mer.

ReplyQuote
cynkz

Mushimush:

Ja, jag vill ta livet av mig.

Jag kände så förut för 2 år sen, växte ifrån de bara och känner mej nu dum för jag va så omogen O.o
Seriöst slösa inte tid på att va deprimerad, du kmr bara ångra de å leva me ånger är värsta som finns.

Jag har förlorat 2 år på att va deprimerad och 2 till snart för att jag hamna i en skit skola som e hjälp mot deprimerade ist för att få gå på den linjen jag vill. Ska byta snart till en IT linje men seriöst känner mej så dum -.-'

ReplyQuote

En sisodär idé. Det blir sån dålig stämning.

ReplyQuote